W przyszłym roku w Formule 1 dojdzie do sporej rewolucji. Po wielu sezonach do lamusa odejdą 13-calowe koła, które zostaną zastąpione 18-calowymi. Będzie to mieć spory wpływ na właściwości jezdne samochodu, co też wymaga przygotowania zupełnie innej konstrukcji opon.
W tym celu Pirelli przygotowało aż 25 dni testowych w roku 2020. Pierwszy z nich jest już za nami - w sobotę nowe ogumienie sprawdzał Charles Leclerc. Monakijczyk użył do tego specjalnie zmodyfikowanego modelu Ferrari sprzed roku - SF90.
Czytaj także: Alfa Romeo szykuje zmiany w F1
Co ciekawe, Włosi zabronili Pirelli publikowania jakichkolwiek fotografii z testów Leclerca.
Każdy z zespołów F1 dostanie w tym roku dwa dni testowe na suchej nawierzchni. Ponadto Mercedes, Ferrari i Red Bull Racing podzielą pomiędzy między sobą pięć dni jazd, w trakcie których sprawdzane będą mieszanki na mokrą nawierzchnię.
Czytaj także: Latifi chce wyprowadzić Williamsa z kryzysu
Zespoły ze środka stawki, w tym Alfa Romeo, postanowiły poczekać z jazdami testowymi do połowy sezonu. Nie powinno to dziwić, bo dla tych ekip początek rywalizacji w F1 jest niezwykle pracowity i nie mają one takich zasobów, by przygotować specjalnie zmodyfikowane maszyny do 18-calowych kół. Niewykluczone, że w przypadku Alfy Romeo zadanie testowania nowych opon otrzyma Robert Kubica.
Ferrari było jedynym zespołem, który postanowił sprawdzić 18-calowe koła jeszcze przed rozpoczęciem zimowych testów F1 w Barcelonie. Przedsezonowe jazdy w stolicy Katalonii zaplanowano na 19-21 i 26-28 lutego. Będzie to pierwsza okazja, aby sprawdzić potencjał tegorocznych pojazdów, ale na 13-calowych kołach.
Harmonogram testów 18-calowych kół Pirelli:
8 lutego - Jerez: Ferrari
5 marca - Fiorano: Ferrari (deszczowe)
24 marca - Sakhir: Renault
25 marca - Sakhir: Mercedes
12 maja - Barcelona: Red Bull/Alfa Romeo/Renault
13 maja - Barcelona: Red Bull/Alfa Romeo
26 maja - Paul Ricard: Red Bull (deszczowe)
27 maja - Paul Ricard: Red Bull (deszczowe)
7 lipca - Red Bull Ring: AlphaTauri
8 lipca - Red Bull Ring: AlphaTauri
21 lipca - Silverstone: Racing Point/Williams/McLaren
22 lipca - Silverstone: Racing Point/Williams
8 września - Paul Ricard: McLaren
9 września - Paul Ricard: Mercedes/Ferrari
10 września - Paul Ricard: Mercedes (deszczowe)
11 września - Paul Ricard: Mercedes (deszczowe)
13 października - Suzuka: Haas
14 października - Suzuka: Haas
ZOBACZ WIDEO F1. Czy w Formule 1 pojawią się nowi Polacy? "Mamy talenty. Wszystko zależy od finansów"