F1. George Russell stara się nie myśleć o sprzedaży Williamsa. "Moje zadanie to prowadzenie bolidu"

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell

40 lat temu Williams zdobył pierwszy tytuł mistrzowski w F1. W rocznicę tego sukcesu rodzina Williamsów jest bliska sprzedania zespołu. Obecny kryzys nie martwi jednak George'a Russella. - Moim zadaniem jest prowadzenie bolidu - odpowiada.

Williams mierzy się z kryzysem, jakiego nigdy wcześniej nie doznał. Zespół ma na swoim koncie 16 tytułów mistrzowskich w Formule 1, ale ten ostatni zdobył w roku 1997, a więc w zupełnie innych realiach. Potwierdzeniem fatalnej dyspozycji Brytyjczyków był ubiegły sezon, kiedy to Robert Kubica zdobył dla ekipy jeden jedyny punkt. I to w warunkach mocno szczęśliwych, bo w większości wyścigów Williams zamykał stawkę.

Problemy Williamsa sprawiły, że rok 2019 zamknął on ze stratą rzędu 13 mln funtów. Dlatego rodzina Williamsów podjęła decyzję o sprzedaży zespołu. Obecnie trwają rozmowy w tej sprawie.

- To nie jest decyzja negatywna, ani pozytywna. To jest decyzja, która ma zapewnić rozwój zespołowi i to akurat w momencie, gdy zmienia się krajobraz F1. Nowe przepisy sprawiają, że przed Williamsem nie lada szansa. Jako rodzina stawiamy zespół na pierwszym miejscu. Nowy inwestor pomoże nam w osiągnięciu sukcesu - powiedziała w "Guardianie" Claire Williams, która od kilku la zarządza ekipą założoną przez jej ojca - Franka.

ZOBACZ WIDEO: Orlen nie rezygnuje ze wspierania polskiego sportu w czasie kryzysu. "Zwiększyliśmy na to budżet o prawie 100 procent"

Williams ma w swoich szeregach "perełkę", o którą jednak powinien dbać. Mowa o George'u Russellu, który w zeszłym roku regularnie ogrywał Roberta Kubicę. Jeśli zespół nie poprawi swojej sytuacji, ani nie przedstawi lepszych perspektyw na przyszłość, rok 2020 może być dla Russella ostatnim w stajni z Grove.

- Moim zadaniem jest jak najszybsze prowadzenie bolidu F1, muszę jak najlepiej wykorzystać to, co zaoferuje mi zespół. To się nie zmieni. Ufam Claire Williams i wiem, że jako szefowie tej firmy robią wszystko, co w ich mocy, aby sprostać obecnym wyzwaniom - powiedział Russell.

22-latek twierdzi, że mimo słabego sezonu 2019 i decyzji o sprzedaży Williamsa, w firmie panuje optymizm. - Atmosfera się nie zmieniła. Chłopacy w fabryce są zmotywowani, ciężko pracują. Mamy moralny obowiązek, by pokonać wszelkie problemy i wycisnąć maksimum z bolidu - dodał Russell.

Russell już w zeszłym roku zaskarbił sobie sympatię zespołu. Wielokrotnie, mimo fatalnych wyników, chwalił wysiłek mechaników. Tym różnił się od Kubicy, który wychodził do mediów i mówił to, co myślał w danej chwili. To kilkukrotnie doprowadziło do zgrzytów na linii Williams-Kubica.

- Chodzi o docenienie pracy, tego jaką rolę może mieć kierowca w zespole, jak może wpływać na morale. Zostałem tak nauczony, że jeśli konstruktywnie skrytykuję zespół i poprowadzę go w lepszym kierunku, to rozwiąże on swoje problemy. Jeśli powiem "bolid jest do bani" i do tego dorzucę kilka przekleństw, to mechanicy obudzą się w poniedziałek z wątpliwościami dotyczącymi swojej pracy - skomentował Russell.

Młody Brytyjczyk ma jednak ten luz, że należy do programu juniorskiego Mercedesa. Niemcy są świadomi jego talentu i nie pozwolą mu przepaść w F1. Zwłaszcza że już kilkukrotnie Toto Wolff nazywał go naturalnym następcą Lewisa Hamiltona. Dlatego Russell sobie poradzi. Czy Williams też? Tu odpowiedź nie jest już tak jednoznaczna.

Czytaj także:
Licytacja o Williamsa. Miliarder z Izraela jest chętny
Magnussen może stracić miejsce w F1

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.