F1. Williams myślał o sprzedaży ekipy od dłuższego czasu. Jest faworyt do przejęcia firmy

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Claire Williams
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Claire Williams

Williams trafił na sprzedaż, co jest konsekwencją słabych wyników w F1 w ostatnich latach. Jak się okazuje, pierwsze rozmowy o konieczności znalezienia nowego inwestora odbyły się już w roku 2019. Faworytem do przejęcia zespołu jest Michael Latifi.

Obecnie Williamsa poszukuje nowego właściciela - oficjalne rozmowy w tej sprawie z firmami doradczymi i biznesmenami zaczęły się kilka tygodni temu, a efekty mamy poznać na przełomie lata i jesieni. Decyzja o wystawieniu ekipy na sprzedaż była konsekwencją kryzysu, w jaki stajnia z Grove wpadła w ostatnich latach.

Chociaż mowa o jednym z najbardziej utytułowanych teamów w historii Formuły 1, który znajduje się na polach startowych od 40 lat i wygrał 114 wyścigów F1, to jednak z ostatniego triumfu cieszył się w roku 2012. Mistrzostwo świata świętował zaś w roku 1997, a więc ponad dwie dekady temu.

- Zaczęliśmy rozmawiać o konieczności znalezienia nowego inwestora już w zeszłym roku, zanim koronawirus pojawił się na horyzoncie. Zdecydowaliśmy, że jeśli mamy znów wrócić do wagi ciężkiej F1, to potrzebujemy dodatkowego wsparcia. Czegoś, co wykracza poza nasze zwykłe fundusze i sponsoring - wyjawiła w magazynie "Auto Car" Claire Williams, szefowa ekipy z Grove.

ZOBACZ WIDEO: Orlen nie rezygnuje ze wspierania polskiego sportu w czasie kryzysu. "Zwiększyliśmy na to budżet o prawie 100 procent"

- Nasz nadrzędny cel jest prosty. Chcemy jak najlepiej dla Williamsa. Jeśli będzie to oznaczać sprzedaż 100 proc. akcji firmy, to w porządku. Jeśli starczy, że sprzedamy tylko jakiś procent udziałów, też dobrze. Moglibyśmy funkcjonować nadal tak jak do tej pory, ale nadszedł czas na zmiany - dodała Williams.

Słowa Brytyjki zdają się potwierdzać to, o czym media na Wyspach donoszą od pewnego czasu. Faworytem do przejęcia Williamsa jest Michael Latifi. Kanadyjski miliarder już w zeszłym roku wspierał ekipę finansowo, bo jego syn Nicholas był wówczas rezerwowym w zespole z Grove. W roku 2020 awansował do roli podstawowego zawodnika, zastępując Roberta Kubicę. Ta decyzja pociągnęła za sobą kolejne inwestycje Latifiego w Williamsa.

Latifi, który jest jednym z najbogatszych Kanadyjczyków, przelał w tym roku ok. 40 mln euro na konto Williamsa, dzięki czemu powiązane z nim firmy zostały sponsorem brytyjskiej ekipy. Mowa m.in. o Lavazzie, Sofinie i Royal Bank of Canada. Ponadto kilka tygodni temu miliarder udzielił zespołowi pożyczki wartej ponad 30 mln euro.

Kanadyjczyk może być zainteresowany przejęciem Williamsa nie tylko ze względu na swojego syna. Zmiana przepisów w F1 i wprowadzenie limitów finansowych sprawi, że w niedalekiej przyszłości małym ekipom łatwiej będzie walczyć o czołowe lokaty.

- Do tej pory bycie niezależnym zespołem nie miało większego sensu. Wierzymy jednak, podobnie jak nowi właściciele F1, że nie można pozwolić na sytuację, w której tworzenie pojazdów na własną rękę jest niekorzystne - oceniła Williams.

Williams ubiegły rok skończył ze stratą na poziomie ponad 15 mln euro. W ostatnich dwóch sezonach F1 ekipa zamykała stawkę, co miało wpływ na odpływ sponsorów i zmniejszenie nagród finansowych, jakie Formuła 1 wypłaca zespołom. To tylko pogrążyło team w kryzysie.

Czytaj także:
Znalazł się winny kryzysu Williamsa
Nadmiar chętnych do Alfy Romeo w sezonie 2021

Komentarze (2)
avatar
Adam M. Popławski
28.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
najważniejsze, że podczas tej przerwy nie próżnowali. mają nowe malowanie. WOW! 
avatar
Szpiegu
27.06.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Każdego roku dowiadujemy się jak bardzo kłamała rok wcześniej. Z całego padoku Claire jest w tym najlepsza :-) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.