GP Hiszpanii: Wygrani i przegrani

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

W ostatnim wyścigu F1 mieliśmy praktycznie wszystko: zmiany strategii, nieoczekiwanego zwycięzcę, odpadnięcie faworytów. Kto zatem był największym wygranym, a kto najwięcej stracił?

1
/ 6

Wygrani: Kibice

Fani F1 na trybunach i ci przed telewizorami jeszcze dobrze nie usiedli na swoich miejscach, a emocje już sięgały zenitu, gdy kierowcy Mercedes GP wyeliminowali się z wyścigu. Od tego momentu wielu zadawało sobie pytanie, kto w takim przypadku odniesie zwycięstwo?

Kibice kalkulowali przejechane okrążenia i wytrzymałość opon. Stratedzy zmieniali plany swoim kierowcom, dzięki temu mieliśmy walkę do ostatniego okrążenia. Wielu fanów trzymało kciuki za wygraną Kimiego Raikkonena, drudzy dmuchali w ekran, aby Max Verstappen utrzymał do końca fantastyczną defensywę przed Finem. Wyścig o GP Hiszpanii z pewnością mógł się podobać.

2
/ 6

Przegrani: Fernando Alonso

Hiszpański kierowca nie zdołał ukończyć wyścigu przed licznie zgromadzoną własną publicznością. Fernando Alonso miał słaby start i spadł za kolegę z zespołu. Dodatkowo McLaren nakazał dwukrotnemu mistrzowi świata, aby ten nie wyprzedzał Jensona Buttona.

ZOBACZ WIDEO Urbaniak: muszę pokazać, że zeszłoroczny tytuł nie był przypadkiem (Źródło: TVP)

{"id":"","title":"","signature":""}

Przez sporą część wyścigu Alonso jechał na punktowanym miejscu, ale potem pojawiły się problemy - w bolidzie Hiszpana zabrakło mocy przez awarię oprogramowania. Dwukrotny mistrz świata z Renault musiał wycofać się z rywalizacji.

3
/ 6

Wygrani: Red Bull Racing

Ekipa z Milton Keynes zaryzykowała zatrudniając Maxa Verstappena tuż przed GP Hiszpanii, a ten od razu wygrał wyścig. Tym samym zespół szybko zakończył spekulacje, czy decyzja została słusznie podjęta. Ekipa zyskała także sporo punktów do klasyfikacji generalnej.

Mogło być jeszcze lepiej i na pierwszych pozycjach mogły dojechać oba bolidy Red Bulla. Jednak zmiana strategii, choć pierwotnie uważana za słuszną okazała się chybiona. Ale nie można nikogo za to winić. Tym razem podjęcie ryzyka zakończyło się niepowodzeniem.

4
/ 6

Przegrani: Scuderia Ferrari

Włoskim zespół ochoczo zapowiadał, że Grand Prix Hiszpanii jest tym wyścigiem, od którego zacznie się zwycięski marsz Ferrari. Już na początku otrzymali niesamowity prezent ze strony Mercedesa, ale to Red Bull wysunął się na prowadzenie, a aerodynamika była także po ich stronie.

Kimi Raikkonen starał ile mógł, ale nie dał rady w zakrętach zbliżyć się do Maxa Verstappena, który natychmiast odjeżdżał. Niewiele zabrakło, aby na ostatnich kółkach trzecią lokatę stracił Sebastian Vettel na rzecz Daniela Ricciardo. Pomimo dwóch miejsc na podium, Ferrari z pewnością wyjedzie z Hiszpanii nie do końca w dobrych humorach.

5
/ 6

Przegrani: Mercedes GP

Najwięksi przegrani - tak można nazwać kierowców niemieckiej stajni, którzy już na początku wyeliminowali się z wyścigu. Kto winny? Nikt. Po długi rozmowach z Toto Wolffem i Niki Laudą nie chciał się przyznać. Zarówno Lewis Hamilton i Nico Rosberg przepraszali zespół za ten incydent. Sędziowie również uznali to za incydent wyścigowy.

Mercedes stracił sporo punktów. Jeszcze przed Hiszpanią przewaga wynosiła 81 oczek, a teraz Ferrari traci tylko 48. Szanse na piątą wygraną z rzędu na początku sezonu i zrównanie się z legendami stracił Rosberg, a Hamilton zaprzepaścił okazję na odniesienie pierwszego zwycięstwa w tym sezonie. Z kolei zespół przerwał passę 62 wyścigów w których zdobywał punkty.

6
/ 6

Wygrani: Max Verstappen

Niesamowity 18-latek zaskoczył wszystkich, a pewnie nawet i siebie. Wygrał Grand Prix Hiszpanii, broniąc się jak doświadczony kierowca przed Kimi Raikkonenem. Oprócz tego pobił kilka rekordów, które z pewnością długo będą należały do niego. Mało prawdopodobne, aby znalazł się kierowca, który wygra jeszcze wyścig F1 mając na koncie mniej niż 18 lat, 7 miesięcy i 15 dni.

Kibice również docenili Verstappena w głosowaniu na "Kierowcę Dnia", gdzie zebrał najwięcej głosów.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.