Czy Mercedes w końcu przegra? Jaki będzie powrót Fernando Alonso? Pytania przed startem nowego sezonu F1

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Czy dominacja Mercedesa zostanie przerwana i tym samym Lewis Hamilton nie zdobędzie ósmego tytułu mistrza świata F1? Czy powrót Fernando Alonso zakończy się sukcesem? Czy Ferrari powróci do czołówki? Oto kluczowe pytania przed nowym sezonem F1.

1
/ 7

[b]

Kolejny sezon inny niż wszystkie[/b]

Sezon 2021 w Formule 1 rusza w ten weekend - w niedzielę kierowcy powalczą o punkty w GP Bahrajnu. Tak jak koronawirus wpłynął na ubiegłoroczną rywalizację, tak i odcisnął piętno na kolejną kampanię. Z powodu pandemii przełożono GP Australii, przez co zmagania o tytuł najlepszego kierowcy świata rozpoczynają się później niż zwykle.

Kalendarz sezonu 2021 składa się z aż 23 wyścigów - to rekord w historii F1. Nowością jest GP Arabii Saudyjskiej, które odbędzie się na torze ulicznym w Dżuddzie. Formuła 1 nie daje jednak gwarancji, że każda z zaplanowanych imprez dojdzie do skutku - wiele do powiedzenia będzie mieć w tym przypadku koronawirus. Z jego powodu większość wyścigów odbędzie się bez kibiców albo z niewielkim ich udziałem.

A jaki będzie sezon 2021? Jakie pytania warto zadać przed pierwszym wyścigiem?

2
/ 7

Czy to koniec dominacji Mercedesa?

Pytanie wracające niczym bumerang po zakończeniu zimowych testów F1 w Bahrajnie. W nich Mercedes wypadł nad wyraz słabo. Pojawiły się nie tylko problemy z niezawodnością (awaria skrzyni biegów), ale też model W12 okazał się trudny w prowadzeniu. Dlatego inżynierowie z Brackley przez ostatnie dwa tygodnie mieli ręce pełne roboty.

Problemy Mercedesa sprawiły, że właściwie po raz pierwszy od roku 2014 niemiecki zespół nie jest faworytem do zwycięstwa w inauguracyjnym wyścigu, jak i całego sezonu. Wielu ekspertów większe szanse na końcowy triumf daje Red Bull Racing.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Floyd Mayweather Jr ćwiczy, a pieniądze lecą z nieba

3
/ 7

Co z ósmym tytułem Lewisa Hamiltona?

To pytanie wynika niejako z poprzedniego. W zeszłym roku Lewisa Hamiltona po raz siódmy w karierze został mistrzem świata i wyrównał rekord wszech czasów Michaela Schumachera. Teraz może zdystansować Niemca.

Hamilton już w tej chwili ma największą liczbę pole position i zwycięstw w wyścigach F1. Jeśli dobrze pójdzie, to najpóźniej w połowie 2021 roku będzie świętować 100. wygraną w karierze.

Zdobycie ewentualnego ósmego mistrzostwa może wpłynąć na dalsze losy Hamiltona. Czy 36-latek znajdzie w sobie w takiej sytuacji zapał i motywację do dalszych startów? Jego umowa wygasa przecież z końcem 2021 roku.

4
/ 7

[b]

Czy George Russell ucieknie z Williamsa?[/b]

Losy Lewisa Hamiltona połączone są z dalszym rozwojem kariery George'a Russella. Wielu Brytyjczyków w 23-latku widzi następcę czarnoskórego kierowy. Najpierw Russella jednak czeka trzeci sezon w barwach Williamsa, gdzie będzie musiał mocno się napocić, aby w ogóle mieć szansę na zdobycie punktów w F1.

Mercedes musi w tym roku podjąć ważną decyzję. Czy awansować Russella do głównego zespołu? Jeśli Brytyjczyk znów nie dostanie szansy, to co wówczas zrobi? Przedłuży umowę z Williamsem, licząc na wyjście ekipy z kryzysu, czy może poszuka szczęścia gdzie indziej? Te dylematy mogą wywołać niemały ból głowy u Russella.

5
/ 7

[b]

Jaki będzie powrót Fernando Alonso?[/b]

Formuła 1 widziała w swojej historii wiele powrotów. Były udane - jak chociażby w przypadku Nikiego Laudy, ale były też znacznie gorsze - jak ostatnio w przypadku Michaela Schumachera czy Roberta Kubicy. Do którego z nich zaliczać będziemy powrót Fernando Alonso?

Hiszpan przez dwa lata nie startował w F1, ale motywacji nie można mu odmówić. Już w zeszłym sezonie kilkukrotnie wziął udział w testach zorganizowanych przez Renault, które miały mu pomóc w ponownym oswojeniu się z bolidem.

39-latek napędzany jest przez zmiany w zespole z Enstone, który od tego roku nazywa się Alpine. Jest przekonany, że w roku 2022 francuska stajnia włączy się do walki o tytuł w F1. Czas pokaże.

6
/ 7

Jak bardzo poprawi się Ferrari?

Ferrari ma za sobą katastrofalny sezon, zakończony ledwie szóstą pozycją w klasyfikacji konstruktorów i brakiem zwycięstw. W Maranello są przekonani, że triumfy nie nadejdą też w roku 2021, bo ze względu na zamrożenie rozwoju bolidów nie uda się zniwelować straty do rywali. Nowa kampania ma być jednak lepsza.

Mattia Binotto stwierdził, że celem Ferrari na sezon 2021 musi być powrót na najniższy stopień podium klasyfikacji konstruktorów F1. Jednak konkurencja jest silniejsza niż zwykle. McLaren zyskał silniki Mercedesa i imponował w testach, wzmocniony po rebrandingu został też Aston Martin. Włoski zespół jest jednak legendą królowej motorsportu i nikt nie wyobraża sobie, aby na dłużej spadł on poza czołowe miejsca.

7
/ 7

Na co stać Alfę Romeo?

Ważne pytanie dla polskich kibiców ze względu na fakt, że Robert Kubica przez kolejny sezon będzie rezerwowym w Alfie Romeo. Po zimowych testach F1 zespół z Hinwil nazywano największym, pozytywnym zaskoczeniem. Za sprawą nowego silnika Ferrari tempo modelu C41 znacznie się poprawiło, o czym mówili wprost Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Wydaje się, że decyzja, by dwa "żetony", uprawniające do zmian w konstrukcji bolidu, wydać na poprawienie nosa okazała się trafiona.

Problem Alfy Romeo polega na tym, że w zeszłym roku straciła sporo dystansu do siódmego w stawce Alpha Tauri. Znaczące poprawienie tempa może nie wystarczyć, aby zespół Kubicy awansował w klasyfikacji konstruktorów F1. Pozytywną wiadomością może być jednak już samo zmierzanie w dobrym kierunku i niwelowanie strat do czołówki, bo rok 2020 przyniósł pod tym względem pewne rozczarowania.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.