Relacja na żywo
Na podium: Hamilton i Ricciardo.
Koniec wyścigu dla Sebastiana Vettela. Niemiec został poproszony przez radio, aby zjechał do boksu na 8. okrążeniu.
RUSZYLI!
Pastor Maldonado nie ruszył z miejsca. Mechanicy natychmiast pojawili się obok bolidu Lotus F1 Team.
Żółta flaga! Raikkonen zablokował Magnussena na nawrocie!
Esteban Gutierrez stracił panowanie nad swoim bolidem po uderzeniu o barierę przed wjazdem do alei serwisowej.
Samochód bezpieczeństwa po raz drugi wyjeżdża na tor. Kierowcy zjeżdżają na zmianę opon.
Adrian Sutil nieoczekiwanie zakończył wyścig. Szkoda, bo Niemiec jechał bardzo dobrze.
Nico Rosberg utrzymał pierwsze miejsce, a na tor wjechał już samochód bezpieczeństwa!
Dziękujemy za uwagę!
Na kolejnych lokatach: Alonso, Hulkenberg, Button, Massa, Bianchi, Grosjean, Magnussen, Ericsson, Raikkonen, Kobayashi i Chilton.
Rozpoczęło się ostatnie okrążenie.
Zniknęła żółta flaga, fantastyczna końcówka wyścigu!
Caterham i Marussia mogą zdobyć w Monako punkty
Kierowcy Mercedesa muszą dublować kilku kierowców, bardzo blisko jest już Ricciardo!
Z okiem Hamiltona już wszystko OK, ale strata do Rosberga wynosi już 5 sekund. Ricciardo jedzie bardzo szybkim tempem.
- Nie widzę na jedno oko - poinformował Hamilton przez radio.
Coś nie tak dzieje się z bolidem Hamiltona. Już 4 sekundy straty.
Rosberg znów zwiększył przewagę nad Hamiltonem.
W stawce pozostało 14 kierowców, a Hamilton odrobił 1.2 sekundy.
Mamy żółtą flagę, samochód bezpieczeństwa raczej nie pojawi się na torze.
Jules Bianchi jedzie na 11. pozycji. Czyżby byłyby pierwsze punkty dla Marussia F1 Team?
Nie był potrzebny samochód bezpieczeństwa, wyścig jest kontynuowany.
Czterech kierowców walczy o ósmą pozycję - Bottas, Gutierrez, Raikkonen i Massa.
Z wyścigu wycofali się już: Maldonado, Perez, Vettel, Kwiat, Sutil, Vergne.
53 okrążenie: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Hulkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutierrez, Raikkonen, Massa, Bianchi, Grosjean, Ericsson, Kobayashi, Chilton.
Drobny kontakt Vergne z Bianchim.
Rosberg ma największe zużycie paliwa z czołówki.
Felipe Massa w końcu zjechał na zmianę opon. Pierwszy pit stop w wykonaniu Brazylijczyka.
Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hulkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutierrez, Raikkonnen, Bianchi, Vergne, Grosjean, Ericcson, Kobayashi, Chilton - po 45 okrążeniach.
- Nico, musisz zacząć oszczędzać paliwo - poinformował Rosberga jego inżynier.
Grosjean ma ciężką przeprawę z Kobayashim.
Raz Rosberg, a raz Hamilton wykręca lepszy czas. Wyrównana walka kierowców Mercedesa.
Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa (0 pit stopów) , Vergne, Hulkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutierrez, Raikkonen, Bianchi, Kobayashi, Grosjean, Ericcson i Chilton
Raikkonen spadł już na 13. pozycję. Przed nim jedzie Kobayashi.
Ciekawa walka o 6. pozycję. Kilku kierowców walczy o tą lokatę.
Bez większych zmian po restarcie.
Samochód bezpieczeństwa już zjechał.
30 okrążeń za nami, samochód bezpieczeństwa nadal na torze.
Lewis Hamilton wyraził przez radio swoje niezadowolenie, że nie został wcześniej wezwany na zmianę opon.
Doszło do zamieszania w pit stopie, Vergne niebezpiecznie wypuszczony pod koła McLarena.
Kierowca Saubera stracił panowanie nad bolidem po wyjeździe z tunelu i uderzył o metalowe bariery uszkadzając zawieszenie.
Hamilton znów zbliżył się na sekundę do Rosberga, który popełnił już drugi błąd i zblokował przednie koło.
Sędziowie rozdali kary: Chilton, Bianchi i Gutierrez otrzymają po 5 sekund kary za złe ustawienie bolidów na starcie.
Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Ricciardo, Alonso, Magnussen, Vergne, Hulkenberg, Bottas, Button.
Adrian Sutil po raz drugi wyprzedza efektownie. Tym razem poradził sobie z Chiltonem po wyjeździe z tunelu.
Z wyścigu wycofało się już czterech kierowców: Perez, Maldonado, Vettel i Kwiat, a dopiero przejechano 16 okrążeń.
Sutil w ładnym stylu wyprzedził Grosjeana na nawrocie.
Kierowcy Mercedesa odjechali już na 4 sekundy reszcie stawki.
Hamilton podąża jak cień za Rosbergiem.
Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Ricciardo, ALonso, Magnussen, Kwiat, Hulkenberg, Button, Bottas. Tak wygląda czołówka wyścigu.
Czterokrotny mistrz świata zjechał do alei serwisowej. Bardzo długi postój Niemca. W wyścigu nie jedzie już Pastor Maldonado.
Kimi Raikkonen wykorzystał bardzo dobrze ten restart i awansował na trzecie miejsce.
Samochód bezpieczeństwa za chwilę zjedzie.
Start nie udał się Daniel Ricciardo. Australijczyk spadł na piąte miejsce. Awansowali Vettel i Raikkonen.
Kierowcy do pokonania będą mieć 260 kilometrów, czyli do przejechania 78 okrążeń.
Koce grzewcze już zdjęte z opon, za chwile rozpocznie się okrążenie formujące.
Podpowiedzi Pirelli dotyczące strategii:
- Grand Prix Monako liczy 78 okrążeń i możliwa jest strategia jednego lub dwóch pit stopów - biorąc pod uwagę szybkość samochodu i warunki w wyścigu. Sprinterska strategia dwóch postojów może zadziałać, jeśli auto dysponuje wystarczającymi osiągami i może wyprzedzać. Monako słynie jednak z tego, że skuteczne ataki na rywali są tutaj bardzo trudne, a do tego dochodzi wysokie ryzyko neutralizacji - tego nie da się przewidzieć, zatem zawsze opłacalna będzie elastyczna strategia.
- Komputer przewiduje, że najszybszą strategią będzie jeden pit stop, chociaż przy niewielkim przebiegu na supermiękkiej mieszance trudno jest o dokładną prognozę. My przewidujemy: start na supermiękkiej mieszance i zmiana na miękką na 30. okrążeniu.
Pięć minut dzieli nas od startu wyścigu o Grand Prix Monako.