Jest raport dotyczący TVP. Kwestia programów sportowych może zaskakiwać

Twitter / Na zdjęciu: Jacek Laskowski
Twitter / Na zdjęciu: Jacek Laskowski

Nowy rząd szykuje się do zmian w TVP. Jeszcze przed zaprzysiężeniem premiera Donalda Tuska, w publicznej telewizji mówiono, że "nie będzie niczego". Portal sport.pl sprawdził, jak za byłej władzy wyglądał temat ograniczania transmisji sportowych.

Przejęcie władzy w TVP to jeden z priorytetów rządu Donalda Tuska. Premier obiecał podczas kampanii wyborczej, że telewizja publiczna ma być bezstronna. Z kolei obecne szefostwo TVP jeszcze przed zaprzysiężeniem nowego rządu "straszyło", że zmiana oznaczać będzie ograniczenie działalności telewizji.

To dotyczyłoby także sportu. "Najlepsze transmisje sportowe" miałyby być niedostępne dla widzów - wyliczano w materiale "Wiadomości" - z powodu "zagłodzenia finansowego". Jednak jak wynika z raportu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) - na który powołuje się sport.pl - w TVP w ostatnich latach było mniej transmisji niż powinno być.

W przypadku publicznego nadawcy najważniejszymi dokumentami są Ustawa o radiofonii i telewizji oraz Karta Powinności. W tej drugiej zawierane są zapisy dotyczące procentowego udziału różnych audycji w całości programu danej stacji. W 2022 roku zarówno TVP 1, jak i TVP 2 nie zrealizowały rocznego planu udziału audycji sportowych.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: o Polaku wciąż pamiętają. Zapisał się w historii klubu

W obliczu doniesień "Wiadomości" dane te mogą dziwić. W TVP 1 zamiast co najmniej 7 proc. transmisji sportowych było 5,6 proc., a w TVP 2, 1 proc. zamiast co najmniej 2 proc. W przeliczeniu na godziny to kolejno o 133 godziny mniej i o 89 godzin mniej.

Portal sport.pl zauważa, że rok 2022 obfitował w wydarzenia sportowe. Rozgrywano m.in. piłkarski mundial w Katarze czy zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie.

Dodano, że TVP 2 minimalnych wymogów nie spełniła także w 2021 roku, kiedy to wskaźnik wyniósł 1,3 proc. z zaplanowanych co najmniej 2 proc.

W tym roku rząd Zjednoczonej Prawicy zgłosił wniosek o to, by całkowicie wykreślić zapis o audycjach sportowych w TVP 2. KRRiT ten wniosek zrealizowała. Argumentowano go rozwojem TVP Sport i przeniesieniem transmisji do TVP 1. W tej ostatniej udział audycji sportowych ma wynieść tylko 3 proc.

Czy z TVP zniknie "najlepszy sport"? Publiczny nadawca dysponuje prawami do pokazywania igrzysk olimpijskich, meczów piłkarskiej reprezentacji Polski, Euro 2024, MŚ 2026, Euro 2028, hokejowej kadry, konkursów PŚ w skokach narciarskich rozgrywanych w Polsce czy mistrzostw świata w lekkiej atletyce. Biorąc pod uwagę te dane, trudno się zgodzić z tezą "Wiadomości".

Czytaj także:
"Lewandowski nie jest wyjątkiem". Xavi mówi otwarcie o problemach FC Barcelony
Stanął w obronie Lewandowskiego. "To się powinno skończyć"

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.