Sport dzisiejszy to nie tylko dbałość o tężyznę fizyczną, zawodniczy wyczyn, czy sposób na spędzanie wolnego czasu, ale w coraz większym stopniu także biznes. Biznes wymagający nie tylko aktywności fizycznej, ale także zaangażowania instytucji, organizacji i firm zapewniających warunki do uprawiania sportu przez zawodowych sportowców i ich amatorskich naśladowców. Sukces sportu to w głównej mierze sukces pracującego na jego rzecz biznesu. I odwrotnie - sukces biznesu sportowego rodzi się wówczas, gdy związane z nim nakłady przynoszą sportowe efekty.
Profesjonalizacja sportu i biznesu sportowego wymaga nie tylko kapitału, ale także świetnej organizacji i wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingowych. W efekcie ich wykorzystania szybko rozwija się dziś rynek sportu, zyskując w coraz większym stopniu charakter globalny. Kluby sportowe przekształcają się ze stowarzyszeń w spółki kapitałowe, które muszą się kierować zasadą efektywności działania. Działacze sportowi, kierujący takimi organizacjami sportowymi, powinni stawać się sprawnymi menedżerami sportu, którzy rozumieją funkcjonowanie mechanizmów rynkowych i potrafią stosować biznesowe narzędzia działania.
Jednym z takich narzędzi jest nowoczesny marketing, pozwalający łączyć ze sobą elementy rywalizacji sportowej z konkurencją ekonomiczną - zawodników, klubów, pracującego na rzecz sportu biznesu. A wszystko po to aby skupić zainteresowanie społeczne i przyciągnąć kapitał niezbędny do profesjonalnego i amatorskiego uprawiania sportu.
Jak to robić skutecznie, jak zwiększać siłę działania sportu i biznesu sportowego? Będzie o tym mowa na konferencji, w trakcie której wymienione zostaną doświadczenia w działaniach marketingowych klubów i innych organizacji sportowych oraz przedsiębiorstw specjalizujących się w biznesie sportowym.
Referentami w czasie konferencji będą wybitni praktycy, zajmujący się marketingiem sportu - przedstawiciele organizacji sportowych, organizatorzy dużych imprez sportowych, szefowie firm badawczych i konsultingowych współpracujących z organizacjami sportowymi, przedstawiciele firm sponsorujących sport i mediów.
Konferencję poprowadzi prof. dr hab. Andrzej Sznajder ze Szkoły Głównej Handlowej. Organizatorzy zapraszają wszystkich chętnych do udziału w konferencji.