Tauronowi nadal po drodze z PLK?

Jeszcze niedawno Polska Liga Koszykówki znajdowała się na samym dnie. Była niczym pacjent w krytycznym stanie, bez środków na leczenie. Ale wydaje się, że pojawiło się światełko ciemnym, wąskim tunelu. Wszak doszło do zmian na głównych stanowiskach, a wraz z tym pojawiła się nowa, bardziej profesjonalna koncepcja zarządzania ekstraklasą koszykarzy. Na pierwsze efekty wprawdzie trzeba było trochę poczekać, ale warto było. Tuż przed fazą play-off udało się znaleźć sponsora, a dzięki niemu m.in. zapłacić za transmisje telewizyjne spotkań.

Kiedy rok temu Janusz Wierzbowski zapowiadał, że żaden klub z długami, bez odpowiednich środków na profesjonalną działalność nie dostanie licencji na grę w ekstraklasie wydawało się, że jest to krok naprzód. Ale jak się okazało, były to tylko puste słowa. Były prezes Polskiej Ligi Koszykówki bezskutecznie również próbował znaleźć firmę, która zainwestuje w koszykówkę. Nic więc dziwnego, że basket staczał się na dno, a jego wizerunek - już wcześniej nadszarpnięty - nie budził ani zaufania, ani też nadziei na poprawę bez radykalnych zmian.

Do tych doszło na początku bieżącego roku, kiedy to urząd prezesa PLK przestał pełnić Janusz Wierzbowski, a schedę po nim przejął szanowany w świecie koszykarskim Jacek Jakubowski. To był początek rewolucji, wprowadzenia nowego porządku i zarazem sygnał ostrzegawczy dla amatorsko zarządzanych klubów.

Pierwszym zadaniem Jakubowskiego było doprowadzenie do końca rozmów z Tauronem Polska Energia, które zapoczątkował Roman Ludwiczuk, prezes Polskiego Związku Koszykówki i szef Rady Nadzorczej PLK. Nowy prezes mówił, że do podpisania umowy ma dojść w ciągu 1,5 miesiąca, lecz pertraktacje się przeciągnęły. Udało się jednak je sfinalizować tuż przed rozpoczęciem najważniejszej fazy rozgrywek.

Dzięki temu Polska Liga Koszykówki pozyskała środki na bieżącą działalność oraz na opłacenie transmisji spotkań rundy play-off. Dla koneserów rodzimej ekstraklasy koszykarzy, była to prawdziwa uczta, bo TVP Sport pokazał kilka meczów ćwierćfinałowych, wszystkie półfinałowe, a także finałowe i decydujące starcie o 3. miejsce. Już dawno potyczki decydującej fazy Tauron Basket Ligi nie były transmitowane tak często.

Sezon 2009/10 wprawdzie się już zakończył, ale umowa sponsorska wciąż obowiązuje. - Nie chciałbym teraz szczegółowo oceniać współpracy, bo umowa obowiązuje do końca czerwca - wyjawia Jacek Jakubowski, prezes Polskiej Ligi Koszykówki. S.A. - Dotychczas jednak jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. Mamy nadzieję, iż ją prolongujemy. Konkretną analizę przedstawimy jednak dopiero po podsumowaniu - dodaje.

Trudno jednak by władze ligi nie były zadowolone. Wszak przez 1,5 roku PLK ledwo wiązała koniec z końcem, a gdyby nie finansowe wsparcie ze strony PZKosz. popadłaby w spore długi.

Najważniejsze jednak pytanie, jak współpracę ocenia inwestor Tauron Polska Energia, i czy zamierza ją kontynuować. - Dotychczasową współpracę z Polską Liga Koszykówki oceniamy pozytywnie. Przyczyniła się ona do rozpropagowania marki Tauron Polska Energia w okresie poprzedzającym nasz debiut giełdowy (planowany na koniec czerwca - przyp. red.) - mówi Paweł Gniadek, dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR w Tauron Polska Energia.

- Jak zwykle w przypadku tytularnego sponsoringu nasze zaangażowanie w ligę było łatwo zauważalne, co pozwala przypuszczać, że badania efektywności medialnej to potwierdzą. Aktualnie trwają analizy efektywności tego przedsięwzięcia, czekamy też na konkretne propozycje ze strony ligi dotyczące kolejnego sezonu. O ile potwierdzi się dobra efektywność naszego zaangażowania, a PLK zaproponuje satysfakcjonującą nas ofertę, to naturalnie będziemy zainteresowani podjęciem współpracy w dłuższej perspektywie - wyjawia Gniadek.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.