Michał Ostrowski: Koszykówka traci na kadrze "widmo"

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Nasza reprezentacja jest tak niewidoczna, że można o niej mówić widmo. Niby istnieje, ale nikt jej nie widzi. Od kilku lat ma pobudzić polską koszykówkę.

Bynajmniej nie jestem zwolennikiem budowania zainteresowania wyłącznie na reprezentacji. Ale nie jestem też ignorantem, który stwierdzi, że siatkówka ma się dobrze, bo nasze ligi aż tak przykuwają uwagę kibiców.

W siatkówce dostrzegłem to, czego nie widzę w koszykówce. Reprezentacja była motorem napędowym, ale potrzebna była spójna koncepcja i silne zaangażowanie sponsora. Plus zainwestował, szeroko dostępny Polsat wypromował i cała machina się kręci do teraz z dobrym skutkiem. Być może biało-czerwoni mają wzloty (!) i upadki, ale ten sport nadal ma większe przebicie do świadomości "przeciętnego" Kowalskiego.

W baskecie od lat dostrzegam jeden plan - czekamy na sukces reprezentacji, a reszta przyjdzie sama. Cały czas pompowany jest balonik, z nadzieją, że udany występ na mistrzostwach Europy sprowadzi lawinę pieniędzy do kadry, związku i ligi. Cóż, niewykluczone, że tak będzie, ale co potem? Co konkretnie stanie się, jeśli - miejmy nadzieję - drużyna Dirka Bauermanna sięgnie po medal EuroBasketu?

Nasza liga nie stanie się z dnia na dzień lepsza, nie będą w niej grać lepsi koszykarze, a oferta klubów dla sponsorów nie stanie się od razu wyjątkowo atrakcyjna. Zwłaszcza że po sukcesie wszyscy zapadną w sen zimowy - kadra znowu zniknie na wiele miesięcy, ponownie będzie niczym statek widmo. Będzie płynąć, ale nikt jej nie zauważy. Reprezentacja powinna stać się ważnym elementem, namacalnym i rozpoznawalnym dla kibiców. Mamy gwiazdy (Maciek Lampe czy Marcin Gortat), które zna mnóstwo ludzi, ale prawie nikt nie chce oglądać...

Mówi się też, że ogromną korzyścią dla Tauron Basket Ligi będą transmisje w Polsacie. Ale czy stacja ma tak wielkie plany wobec koszykówki? Czy ma zamiar poświęcić basketowi tyle miejsca, tyle uwagi, by faktycznie stał się dobrym produktem? Widzę w tym wszystkim konflikt - nie da się promować wszystkiego, zwłaszcza przy rosnącym zainteresowaniu rodzimym futbolem. A przecież ze szczypiorniakiem nie wyszło to najlepiej.

Komentarze (10)
avatar
TOKI1234
7.08.2013
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Ostatnie naprawdę wielkie miasto jakie zostało w PLK w zasadzie jakie dopiero powraca a nie wiadomo czy się odrodzi to Wrocław.
Chociaż to nie jest tak do końca jakiś czas temu był i Poznań, Łó
Czytaj całość
avatar
Nielubie Fejsa
7.08.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
no lece na mecz - w 3miescie za to lig amatorkisch sie narobilo. nawet rozgrywki wakacyjne sa :) 
avatar
Nielubie Fejsa
7.08.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
tia, dlatego akurat rozumiem działaczy , ze namawiaja do udziału duże miasta.... ale taka np. stolica ma to gdzies, wola wydac wiecej na jednago kopacza niz na caly klub koszykowki. a gdzie szc Czytaj całość
avatar
miernikos
7.08.2013
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zostawmy kopankę, bo i tak będzie najpopularniejsza, mimo że nasi kopacze akurat są dużo słabsi od kolegów z innych krajów, nie mówiąc już o śmiesznej lidze...
Koszykówka jest popularna, bardzo
Czytaj całość
avatar
Nielubie Fejsa
7.08.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
nie marudzxcie, ze artykul biedny. zly nie jest. a jego najwiesza zaleta jest to, ze porusza wazki dla nas temat 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.