Mateusz Kołodziej: Resovia - zespół pierwszoligowy?

Takie wyniki rzadko spotkać można na zawodowych parkietach. Okazuje się, że w Polsce to nic nienormalnego. Koszykarze Resovii Rzeszów, już w dwóch spotkaniach tego sezonu zdobyli niespotykanie niską liczbę punktów. Czy w przyszłości możemy być świadkami podobnych osiągnięć rzeszowskich koszykarzy?

W tym artykule dowiesz się o:

Przegrać na zapleczu ekstraklasy różnicą 77 punktów to wyczyn, którym pochwalić w ostatnich kilkudziesięciu latach może się niewiele drużyn... Ściślej mówiąc jedna, a dokładnie Resovia Rzeszów. Rzeszowianie zadziwili w ostatnią niedzielę całą Polskę. I to niestety, w negatywnym tego słowa znaczeniu.

To co wydarzyło się przy okazji meczu pierwszej ligi koszykarzy pomiędzy Resovią Rzeszów i ŁKS-em Łódź przeszło najśmielsze oczekiwanie wszystkich: Kibiców rzeszowskiej drużyny, a także tych, którzy już przed sezonem skazywali Resovię na spadek do drugiej ligi. Powiedzmy sobie szczerze. Ilu z nich spodziewało się, że drużyna z Podkarpacia przegra w jednym spotkaniu różnicą ponad siedemdziesięciu punktów, nie zdobywając przy tym nawet połowy z tego? Zapewne żaden.

Pierwsze wrażenie dziennikarzy (w tym także moje), kibiców i ludzi związanymi ze sportem, na wiadomość o wyniku z niedzielnego spotkania w Rzeszowie to szok, niedowierzanie, wreszcie zastanawianie się: Czy aby na pewno wynik ten nie jest pomyłką, żartem, czymkolwiek byle nie prawdą? Niestety nie był... i nie piszę tego ze względu na sympatię do rzeszowskiego klubu, lecz dlatego, że podobnie jak innym ludziom, którzy piszą o koszykówce, zależy na dobru tej dyscypliny w naszym kraju. Takie wyniki jak ten z niedzieli na pewno temu nie pomagają. Bo co ma sobie pomyśleć przeciętny kibic sportowy, który dowie się z jakiegokolwiek źródła, że spotkanie na zapleczu ekstraklasy (!) kończy się takim wynikiem? Czy po takiej wiadomości będzie jeszcze kiedykolwiek chciał słyszeć o polskiej koszykówce?

Tym bardziej, że taki "rekordowy" wynik nie był dla tego zespołu jednorazowym "osiągnięciem". W szóstej kolejce Resovia doznała innej, tylko trochę mniej kompromitującej porażki. Rzeszowianie w Łańcucie ulegli tamtejszemu Sokołowi, zdobywając w całym spotkaniu równie zadziwiającą liczbę punktów, mianowicie 32. Wydawało się wówczas, że to spotkanie to tylko zwiastun dalszej, równie kompromitującej gry Resovii. Tak też by było, gdyby nie rozegrane awansem spotkanie z czternastej kolejki, w którym Bieszczadzkie Wilki wzniosły się na (wyżyny?) swoich (umiejętności?) i pokonały innego słabeusza, rezerwy Asseco Prokomu Sopot. Było to jak na razie jedyne (i ostatnie?) zwycięstwo Resovii w pierwszej lidze.

Tak naprawdę trudno pokusić się o właściwe wnioski. Nikt bowiem nie potrafi chyba wytłumaczyć, dlaczego gra rzeszowskiego klubu wygląda tak jak wygląda. Niektórzy powiedzą, że w zespole z Rzeszowa, w ostatnim "rekordowym" pojedynku zabrakło trzech podstawowych zawodników. Może to i prawda. Trzeba jednak pamiętać, że zarówno Tomasz Włodarczyk, Kacper Młynarski, jak i Mirosław Babiarz grali jednak we wspomnianym wcześniej spotkaniu w Łańcucie. Pytanie tylko, czy razem z nimi, rzeszowianie byliby choć trochę przeciwstawić się łódzkiej drużynie? Kibice w Rzeszowie mają ciężki orzech do zgryzienia. Nie wiedzą bowiem co w kolejnym meczu pokażą ich ulubieńcy. Czy i kiedy znów będą najgłośniejszą drużyną w Polsce i to w negatywnym tego słowa znaczeniu. Fani Resovii drżą o swoją drużynę. Drżą, a my drżymy razem z nimi. Drżymy o dobro polskiej koszykówki, które akurat teraz, w czasach posuchy tej dyscypliny w naszym kraju, przy takiej postawie niektórych drużyn (i to w drugiej pod względem poziomu lidze w Polsce) jest poważnie zagrożone.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.