Najpierw awans, później organizacja EuroBasketu - rozmowa z Jackiem Jakubowskim, prezesem Polskiej Ligi Koszykówki

- Kiedyś Europa Zachodnia biła nas na głowę pod względem infrastruktury, ale dzisiaj te szanse się wyrównały - podkreśla Jacek Jakubowski, prezes Polskiej Ligi Koszykówki.

W tym artykule dowiesz się o:

Karol Wasiek: Przedstawiciele FIBY odwiedzili Polskę i oglądali trzy nasze obiekty w kontekście organizacji EuroBasketu w 2015 roku. Jakie są pierwsze wnioski po tej wizytacji?

Jacek Jakubowski: Działacze FIBY z pewnością są usatysfakcjonowani wizytą w Polsce. Ciekawostką jest fakt, że dla naszego kraju byłyby to trzecie mistrzostwa Europy w historii (Wrocław w 1963 roku oraz ME w 2009 roku). Teraz ze względu na to, że Ukraina nie ma możliwości zorganizowania mistrzostw Europy, FIBA postanowiła ogłosić konkurs. Jest kilka wariantów organizacji mistrzostw. Aczkolwiek organizacja EuroBasketu w jednym państwie jest praktycznie niemożliwa z racji krótkiego odstępu czasu.

[ad=rectangle]
Jakie warianty do zaproponowania ma Polski Związek Koszykówki?

- Jesteśmy przygotowani na dwa warianty. Pierwszy to organizacja grupy, w której będzie występować Polska, ale pod warunkiem, że awansujemy do mistrzostw Europy w sposób sportowy oraz organizacja fazy finałowej. Drugi wariant to organizacja samej fazy grupowej. Wówczas faza finałowa odbyłaby się w innym państwie. Wydaje mi się, że mamy dużą szansę na zdobycie aprobaty ze strony FIBY ze względu m.in. na infrastrukturę, którą obecnie posiadamy. Podczas dwudniowej wizyty przedstawiciele FIBY oglądali trzy hale (w Krakowie, w Łodzi oraz w Gdańsku). Ze wszystkich tych obiektów są bardzo zadowoleni. W dodatku w tych miastach bardzo dobrze rozwinięta jest infrastruktura pozasportowa. Te wszystkie argumenty sprawiają, że mamy duże szanse na to, żeby EuroBasket otrzymać.

Aczkolwiek sprawą drugorzędną są finanse. Z tytułu praw do organizacji FIBA oczekuje odpowiednich wynagrodzeń finansowych. To jest właśnie ta kwestia, którą musimy omówić z poszczególnymi miastami. Mamy rekomendacje Sejmowej Komisji do Spraw Sportu oraz Ministra Sportu i Turystyki.

Jak wyglądają warianty z podziałem na miasta?

- Cały czas dyskutujemy na ten temat z przedstawicielami FIBY. Zgłosimy kilka aplikacji. Docelowo w Krakowie miałby się odbyć turniej finałowy.

Jakie są koszta organizacji?

- Chcąc zorganizować fazę grupową potrzebna jest suma około 1,2 mln euro. Z kolei jeśli chcielibyśmy zorganizować fazę grupową i finałową - to ta suma wynosi około czterech milionów euro, które trzeba wpłacić do FIBY na pokrycie kosztów licencji, produkcji i emisji sygnału telewizyjnego, zabezpieczenia systemów informatycznych oraz obsługi medialnej. W dodatku trzeba zabezpieczyć hotele i wyżywienie dla uczestników imprezy. Wstępny budżet przedstawiliśmy na Komisji Sejmowej. Zamknąłby się on w okolicach 40 milionów złotych. Organizacja samej grupy to koszt około 12-13 milionów. Takie środki musielibyśmy wypracować. Pozyskalibyśmy je od miast gospodarzy, sponsorów oraz wpływy z biletów.

Jakie są zalety Polski względem innych państw?

- Myślę, że mamy bogatą infrastrukturę sportową, ale w ostatnich latach bardzo rozwinęła się infrastruktura drogowa, jak i hotelowa. To są atuty, które mamy po naszej stronie. Kiedyś pod tym względem Europa Zachodnia biła nas na głowę, ale dzisiaj te szanse się wyrównały.

W 2009 roku nie do końca udało się wykorzystać potencjał imprezy. Jest pomysł, aby za rok zrobić to lepiej?

- Sprawa jest bardzo prosta. Aby wykorzystać potencjał takiej imprezy - potrzebny jest wynik sportowy reprezentacji. Liczymy przede wszystkim na to, że nasza kadra awansuje sportowo do EuroBasketu. To jest taki warunek, żeby tę współorganizację otrzymać. Wracając do pytania, na pewno położymy większy wysiłek na promocję dyscypliny oraz samej imprezy, niż to miało miejsce w 2009 roku.

Jakie wnioski wyciągnęliście po tamtej imprezie?

- To prawda, że ta promocja wówczas zawiodła. Jednakże teraz mamy inne środki i narzędzia do tego, żeby lepiej wypromować tę imprezę. Mamy w planach organizację małych eventów dla kibiców na osiedlach, w małych miastach ościennych. Potrzebna jest szeroka kampania telewizyjna, której w 2009 roku zabrakło.

Komentarze (3)
avatar
herbert V
30.07.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W nawiązaniu do tytułu:
Nikłe szanse na jedno jak i drugie
p. Prezesie! bądźmy realistami.... 
avatar
Marzena Skwarska
30.07.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
zobaczymy.... 
avatar
miernikos
30.07.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
a co to jest FIBY? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.