Pomysłodawcą zmiany był media manager Mateusz Kaźmierczak, który dzięki wielkiej determinacji oraz uporowi doprowadził do zmiany logotypu słupskiej drużyny. Autorem projektu jest Kamil Doliwa z Lunatic Agency. Nowe logo przedstawia panterę na tle klubowych barw, dodatkowo w to wszystko wpisana jest "piłka z rogami", która symbolizować ma kibiców znad Słupi. [ad=rectangle]
Oficjalna strona Energi Czarnych poprosiła eksperta Marcina Niewadomskiego o ocenę nowego emblematu. - Nowe logo Energa Czarni Słupsk jest zdecydowanie dynamiczne, przez co dobrze wpisuje się w sposób, w jaki koszykówka jest postrzegana – szybkie tempo, rywalizacja. Wyróżnia się też dopracowaniem szczegółów. Zarówno typografia, jak i elementy graficzne są spójne, nie ma, obecnego w wielu innych znakach drużyn sportowych, poczucia przypadkowości. Zastosowanie tarczy herbowej dodało logotypowi szlachetności, a równocześnie nie przeszkodziło w uzyskaniu nowoczesnego wyglądu. Na pewno będzie świetnie się prezentować zarówno na koszulkach zawodników, gadżetach, jak i podczas transmisji. Oby więcej tego typu produkcji w polskim sporcie - skomentował Niewiadomski.
Nowe logo będzie widniało na koszulkach, wizytówkach, czy klubowych gadżetach, które będą mogli nabyć kibice Energi Czarnych Słupsk.