Wojciech Bielewicz: Stephen Curry trafi 400 "trójek" w sezonie (analiza)

AFP / Nikt w historii NBA nie rzucał tak dobrze jak Stephen Curry
AFP / Nikt w historii NBA nie rzucał tak dobrze jak Stephen Curry

Po 56 pojedynkach aktualnych rozgrywek NBA, Stephen Curry już pobił rekord celnych "trójek" w jednym sezonie. Przedmiotem rozważań jest teraz kwestia, czy ten szaleniec z Golden State Warriors osiągnie próg 400 trafionych rzutów z dystansu?

W tym artykule dowiesz się o:

Z reguły, jeśli jakiś rekord wynosi 286 prób, dla kolejnych zawodników magiczną barierą do osiągnięcia powinna być najbliższa pełna liczba. Stephen Curry nie przejmuje się regułami. Jego znakomita dyspozycja w tym sezonie sprawia, że rzucenie 300 celnych "trójek" przyjmowane jest za rzecz pewną. Pytanie, czy MVP ligi będzie w stanie dobić do granicy 400?

Poziom pewności siebie Curry'ego jest w tym momencie na zupełnie innej planecie. Nie ma chyba innego zawodnika w lidze (na świecie?), który przy stanie 118-118 w dogrywce, czterech sekundach na zegarze i możliwości wzięcia czasu, zdecydowałby się na rzut za trzy punkty z 10. metra. Dodajmy, celny rzut za trzy punkty z 10. metra.

"Bang! Bang!"

Sama kwestia pobicia rekordu przestała być zagadką w bardzo wczesnej fazie całego sezonu. Curry od początku rozgrywek ma na swoim koncie bowiem tylko 8 spotkań, w których nie trafił przynajmniej trzech "trójek".

Takich celnych rzutów za trzy punkty, Curry ma w tym sezonie łącznie już 288. Do granicy 400 brakuje mu zatem 112 prób, na które będzie miał jeszcze 26 pojedynków. Zakładamy, że ominą go kontuzje, a trener Steve Kerr da swojemu najlepszemu zawodnikowi szansę gry w każdym kolejnym meczu. Drugie założenie może być nieco cięższe do spełnienia, bowiem jeśli Warriors zapewnią sobie pierwsze miejsce w konferencji, może rozpocząć się wówczas granie rezerwami, co dla wspominanego osiągnięcia będzie poważnym zagrożeniem.

W tych 26 meczach, Curry musiałby trafiać średnio 4,3 "trójek" na spotkanie. Jest to średnia niższa niż ta z całego sezonu, która wynosi w tej chwili 5,1. Warto wspomnieć, że drugi w tabeli Klay Thompson trafia ich średnio 3,2. Można to określić jednym słowem - "przepaść". [nextpage]
Dodatkowo, dyspozycja Stephena po Weekendzie Gwiazd jest jeszcze bardziej niewiarygodna niż ta, którą prezentował przed wydarzeniem w Toronto.

Skuteczność Stephena Curry'ego w rzutach za trzy punkty przed i po Weekendzie Gwiazd 2016

OkresŚrednia celnych rzutów za 3/meczŚrednia oddanych rzutów za 3/meczSkuteczność
Przed Weekendem Gwiazd 4,9 10,8 45,4 proc.
Po Weekendzie Gwiazd 7,2 12,5 57,3 proc.

W dwóch ostatnich meczach Curry trafił łącznie aż 22 "trójki" (10+12), co czyni go pierwszym graczem w całej historii NBA, który w dwóch kolejnych meczach zanotował na swoim koncie przynajmniej 10 celnych rzutów z dystansu. Kolejny historyczny moment do jego ogromnej kolekcji.

- Nigdy nie pomyślałbym, że w tak wczesnym momencie sezonu będę zbliżał się do 300 celnych "trójek". To wszystko nie ma dla mnie sensu. Zawsze staram się być jeszcze lepszym zawodnikiem, jednak, żeby stało się coś takiego, mnóstwo mniejszych czynników musi ze sobą współgrać - komentował Curry.

Pozostaje zatem pytanie - jak nie teraz, to kiedy ktoś ma osiągnąć granicę 400 celnych rzutów za trzy punkty? Chaos, jaki w defensywie rywali robią w tym sezonie Stephen i Warriors jest zbyt duży, aby po sezonie pozostałe zespoły nie zaczęły rozwijać się głównie pod kątem zatrzymania tej ekipy. Obrona na dystansie stanie się priorytetem, Curry może już nigdy więcej nie mieć aż takiej swobody, jaką często ma teraz.

Wydaje się jednak, że jeśli w kilku najbliższych spotkaniach lider GSW utrzyma swoją formę i będzie trafiał, załóżmy, około 7-8 "trójek" na spotkanie, co powiedzmy sobie szczerze, jest niezwykle prawdopodobne, w samej końcówce sezonu ograniczone minuty bądź całkowite absencje w niektórych meczach, nie będą w stanie powstrzymać Curry'ego przed tym wielkim osiągnięciem. Osiągnięciem, którego wszyscy możemy być częścią.

Obserwuj @wojbielewicz

Zobacz wideo: Z Dujszebajewem o medal IO

{"id":"","title":""}

Źródło: TVP S.A.

Komentarze (5)
avatar
ECSfan
28.02.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Biorąc pod uwagę pewny udział w finale, to myślę, że 400 jest liczbą realną aczkolwiek jest to wyzwanie. 
avatar
dillinger79
28.02.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
333 łyknie bez problemu...ale 400 to raczej nierealne; 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.