Ergo Arena znów domem Trefla Sopot. Z mistrzem na początek sezonu

WP SportoweFakty / Michał Domnik
WP SportoweFakty / Michał Domnik

Trefl Sopot na stałe wraca do Ergo Areny. Tylko w wyjątkowych sytuacjach zespół będzie rozgrywać mecze w Hali Stulecia. Ze wstępnej propozycji terminarza PLK wynika, że na inaugurację do hali na granicy Gdańska i Sopotu przyjedzie Stelmet BC.

- Ergo Arena ma być naszym domem. Halę Stulecia traktujemy jako opcję rezerwową - mówi Dariusz Gadomski, wiceprezes Trefla Sopot.

To znacząca zmiana, bo w poprzednim sezonie żółto-czarni zaledwie pięć spotkań rozegrali w hali na granicy Gdańska i Sopotu. Ich domem była Hala Stulecia - tam koszykarze trenowali na co dzień i rozgrywali spotkania.

Teraz Trefl ma przenieść się do Ergo Areny (tam też ma trenować, w małej hali trwają właśnie prace remontowane, tak aby przygotować parkiet dla koszykarzy). Tylko w wyjątkowych sytuacjach zespół będzie rozgrywać mecze w Hali Stulecia.

- Polska Liga Koszykówki dość późno przysłała wstępny zarys terminarza. To nam nieco utrudnia zadanie, bo musimy dopasować się do kalendarza Ergo Areny. Wiemy, że w hali odbywa się sporo eventów, ale zrobimy wszystko, by jak najczęściej gościć w tym obiekcie - zapewnia Gadomski.

ZOBACZ WIDEO Tomasz Skrzypczyński: To były bardzo udane mistrzostwa

Kluby w minionym tygodniu otrzymały z ligi wstępny zarys terminarza na sezon 2017/2018. Z niego wynika, że na inaugurację do Ergo Areny przyjedzie mistrz Polski, Stelmet BC Zielona Góra. Tak też było w minionych rozgrywkach - wtedy podopieczni Artura Gronka dość łatwo uporali się z Treflem, wygrywając 84:69.

Nowa linia marketingowa

Nasuwa się pytanie, jak wypełnić ogromną Ergo Arenę, skoro na meczach Trefla Sopot w minionym sezonie średnio pojawiało się około 1500 kibiców. To dość skromna liczba - pod tym względem klub zajął 10. miejsce w PLK (klasyfikację wygrał Anwil Włocławek).

- Chcemy różnymi działaniami przyciągnąć jak największą liczbę fanów na trybuny. Zależy nam na tym, aby frekwencja na meczach była jak najwyższa - tłumaczy wiceprezes klubu

Jednym z pomysłów przyciągnięcia kibiców do Ergo Areny jest nowa linia marketingowa pod hasłem #sercesopotu. Klub chce zarażać zamiłowaniem do sportu, a także poprzez pokazywanie poza boiskowych zainteresowań zawodników sprawić, by każdy odnalazł w życiu swoją pasję.

Nowa linia marketingowa Trefla Sopot
Nowa linia marketingowa Trefla Sopot

Przy hashtagu umieszczana będzie linia nawiązująca do wykresu bicia serca, w którą wpisana została piłka do koszykówki. Poprzez wprowadzenie tej strategii Trefl Sopot chce jeszcze mocniej wiązać swe działania z miastem, a także sprawić, by każdy mieszkaniec kurortu nosił w swym sercu basket.

Warto odnotować, że idea tego projektu zrodziła się po wizycie przedstawicieli klubu w Washington Wizards (kilka osób było na stażu w trakcie ostatniego sezonu).

- Hasło #sercesopotu ma odnosić się do wszystkich działań Trefla Sopot - zarówno tych sportowych, jak i poza boiskowych - oraz posłużyć ujednoliceniu komunikacji marketingowej klubu. Hashtag jest wzorowany na haśle stosowanym przez Washington Wizards - #DCFamily - które dzięki ujęciu nazwy miasta, a nie klubu, pozwala na szerszą komunikację, zakorzenienie drużyny wśród lokalnej społeczności oraz silne utożsamianie się z miejscem, jednocześnie czerpiąc z rozpoznawalności i siły marki miasta-gospodarza. Hasło #sercesopotu ma wyznaczać kierunki dla działań marketingowych i promocyjnych Trefla Sopot, tak by wszystkie aktywności były zgodne z misją i wizją klubu, w której niejednokrotnie pojawia się odwołanie do serca - mówi Małgorzata Ciszewska, prezes spółki Game Time, która odpowiada za marketing, PR, organizację meczów oraz partnerstwa biznesowe Trefla Sopot oraz Lotosu Trefla Gdańsk.

Źródło artykułu: