Skąd się biorą wielkie niespodzianki w Plebiscycie? Nie wszyscy o tym wiedzą

Newspix / Piotr Kucza / Laureaci plebiscytu
Newspix / Piotr Kucza / Laureaci plebiscytu

Aby zostać Najlepszym Sportowcem Polski w Plebiscycie Przeglądu Sportowego trzeba nie tylko odnosić wielkie sukcesy, ale też mieć duże grono kibiców. A nie wszyscy wiedzą o jednym bardzo istotnym regulaminowym zapisie, który może zrobić różnicę.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że często kluczową rolę dla wyników Plebiscytu wciąż odgrywa głosowanie za pośrednictwem kuponów wyciętych z codziennych wydań "Przeglądu Sportowego". To właśnie ten sposób głosowania wciąż "waży" najwięcej! A kibice, którzy wskazują w ten sposób swoją czołową dziesiątkę sportowców, nagradzają ich kolejno 10, 9, 8 punktami, aż do jednego punktu dla sportowca zamykającego czołową dziesiątkę.

Krótko mówiąc, jak wyślemy kupon i na 1. miejscu wpiszemy golfistę Adriana Meronka, dostaje on 10 pkt. Jak zagłosujemy na niego SMS-em podczas gali - 1 pkt.

W tym roku takich prasowych głosów spłynęło aż 32 tysiące, a w głosowanie za pomocą tradycyjnych kuponów zaangażowali się nie tylko zwykli kibice, ale także sponsorzy wielu zawodników. Wzorem takiego zaangażowania od lat może być choćby Bartosz Zmarzlik, który przy okazji plebiscytów zawsze może liczyć na pomoc partnerów biznesowych. Ci życzą mu tak dobrze, że sami z siebie wysyłają tysiące kuponów, na których czołowe miejsce zajmuje oczywiście najlepszy żużlowiec świata. Podobnie postępują zresztą także inni, którzy chcą pomóc wspieranym przez siebie faworytom.

Nie ma w tym zresztą nic dziwnego, bo w głosowaniu może wziąć udział każdy, kto najpierw kupi gazetę za około trzy złote, wytnie kupon i uzupełni go swoją dziesiątką faworytów, a na końcu wyśle na wskazany adres redakcji.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tajskie wakacje byłego gwiazdora

W tym roku w Plebiscycie Przeglądu Sportowego miejsce w czołowej dziesiątce dawał wynik w granicach 90 tysięcy głosów, a czołowa trójka zaczynała się od 120 tysięcy głosów. Aby zwiększyć szansę faworyta, wystarczyło więc wysłać trzy tysiące kuponów (koszt około 9 tysięcy złotych), które liczone po 10 punktów dawały mu już na starcie 30 tysięcy głosów.

Jeśli więc do tego na kolejnych 29 tysiącach kuponów nasz faworyt znalazł się średnio na dziewiątym miejscu, to czołowa dziesiątka Plebiscytu już staje się faktem. A przecież do ogólnego wyniku są także sumowane wyniki z głosowania internetowego i sms-owego.

Lekkoatleci narzekają na odległe miejsca (spośród siedmiu nominowanych tylko Paweł Fajdek znalazł się w czołowej dziesiątce), ale tak naprawdę żaden z nich nie zaangażował się w promocję głosowania. Z gigantyczną mobilizacją mieliśmy za to do czynienia w środowisku pływackim, a w walkę Katarzyny Wasick, oprócz niej samej, zaangażowała się także Otylia Jędrzejczak, cały związek pływacki, a także inni pływacy, którzy regularnie przypominali o możliwości oddawania głosów. Środowisko pływackie powtórzyło więc to, co przez lata udaje się zrobić w żużlu, gdzie każdy klub promuje kandydaturę Zmarzlika i przypomina o oddawaniu głosów na żużlowca. W przypadku Wasick to właśnie głosy oddane w internecie okazały się kluczowe.

W tym roku gigantyczną niespodziankę w plebiscycie Przeglądu Sportowego sprawił golfista Adrian Meronk, ale dwa lata temu jeszcze mocniej zszokowało czwarte miejsce Kajetana Kajetanowicza. To tylko udowadnia, że każdy z czołowych sportowców Polski ma sporą grupę wiernych fanów, a miejsce na koniec plebiscytu zależy głównie od mobilizacji danego środowiska.

W tym roku lekkoatleci zupełnie o tym zapomnieli i dziś pretensje mogą mieć tylko do siebie.

Szczegółowe wyniki 88. Plebiscytu "PS" na Sportowca Roku

MiejsceSportsmenka/sportowiecDyscyplinaLiczba punktów
1. Iga Świątek tenis 215 573
2. Bartosz Zmarzlik żużel 135 619
3. Robert Lewandowski piłka nożna 120 632
4. Kamil Semeniuk siatkówka 118 562
5. Dawid Kubacki skoki narciarskie 115 343
6. Mateusz Ponitka koszykówka 113 151
7. Adrian Meronk golf 109 740
8. Katarzyna Wasick pływanie 109 236
9. Paweł Fajdek lekkoatletyka 95 763
10. Fabian Barański, Mirosław Ziętarski, Mateusz Biskup, Dominik Czaja wioślarstwo 92 124

Mateusz Puka, dziennikarz WP Sportowefakty

Czytaj więcej:
Są szczegółowe wyniki plebiscytu
Inflacja wynosi tam 65 procent

Komentarze (33)
avatar
Alfer 2015
11.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@ Mariusz Fundament ...Teraz chętnie przeczytam wywód o milionach polskich golfistów (oczywiście nie właścicieli VW Golf) znanych , popularnych i rozpoznawalnych, odnoszących sukcesy, i o setka Czytaj całość
avatar
Mariusz Fundament
11.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Dzień dobry. Nikomu nic nie ujmując, nazywajmy rzeczy po imieniu. W piłkę nożną grają miliardy, a zarejestrowanych zawodników są setki milionów. Znakomita większość chłopców marzy o karierze pi Czytaj całość
avatar
Alfer 2015
10.01.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
"Lekkoatleci narzekają na odległe miejsca (spośród siedmiu nominowanych tylko Paweł Fajdek znalazł się w czołowej dziesiątce), ale tak naprawdę żaden z nich nie zaangażował Czytaj całość
avatar
miecik
10.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ależ przecież pan (były bardzo dobry siatkarz) Świderski mówił(dziękował) tak pięknie premierowi i prezesowi orlenu.... 
avatar
MACIEK55555
10.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tak na nastepna edycje zamawiam 100 000 gazet beda juz moze po 5 zl.Wszystkie glosy oddam na FAJDEKA.Co tam 500 000zl dla jego fana.Przeciez bedzie MAZGAJ conajmniej na pudle. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.