Od sezonu 2007 w Rajdowych Mistrzostwach Europy (RME) mogą być klasyfikowane jedynie te załogi, które zgłosiły się do cyklu i wzięły udział w co najmniej sześciu z dziesięciu rund. Zawodnicy zdobywają punkty we wszystkich imprezach, w których wystartowali. Tytuł Mistrza Europy przyznawany jest załogom, które po kończącym sezon francuskim Rajdzie Antibes Cote d’Azur zgromadziły największą liczbę punktów. Kierowcy i piloci, którzy nie zaliczyli wymaganych sześciu rajdów tracą zgromadzoną wcześniej zdobycz punktową. Ta ostatnia nie jest przyznawana innym kierowcom.
W RME obowiązuje klasyczny system punktacji (10-8-6-5-4-3-2-1) dobrze znany z Rajdowych Mistrzostw Świata (RMŚ). W przeciwieństwie do RMŚ, zawodnicy startujący w czempionacie Starego Kontynentu mają prawo zdobywać jeszcze tzw. bonusowe punkty przyznawane za pozycje po każdym dniu rajdu. Za wygranie etapu załoga inkasuje 3 dodatkowe „oczka”, za drugie miejsce – 2, a za trzecie – 1. Tym sposobem z niemal każdej imprezy zawodnicy maksymalnie mogą wywieźć 16 punktów. Wyjątkiem jest finałowa runda sezonu, Rajd Antibes Cote d’Azur, który składa się z trzech etapów. Na tych zawodach można zatem zdobyć aż 19 punktów. W ubiegłym roku sztuki tej dokonał Włoch Renato Travaglia.
Aby zostać zgłoszonym do Mistrzostw Europy 2008, załogi muszą wpłacić na konto FIA odpowiednie wpisowe. Jego koszt przed pierwszą rundą sezonu, Rajdem Stambułu (5-6 kwietnia) wynosił 408 euro (po 204 euro w przypadku kierowcy i pilota). Po zakończeniu tureckiej imprezy cena wpisowego wzrosła do 900 euro za załogę. Pełna lista kierowców i pilotów zgłoszonych do najstarszego na świecie rajdowego cyklu będzie znana w środę 21 maja, a więc w dniu zamknięcia listy zgłoszeń 65. Rajdu Polski – czwartej rundy RME.
W sezonie 2008 spośród dziesięciu rund zaliczanych do RME, siedem rozgrywanych jest na asfalcie, dwie na szutrze, a trasa greckiego Rajdu Halkidiki przebiega po mieszanej nawierzchni (asfaltowo-szutrowej). Liczba kilometrów odcinków specjalnych każdej z imprez musi się zawierać w przedziale 250 km – 300 km.
Rajdowe Mistrzostwa Europy 2008 cieszą się ogromną popularnością o czym świadczy lista zgłoszeń do tegorocznego serialu. Otwiera ją dwukrotny mistrz Czech (2000 i 2001) Roman Kresta mający na koncie liczne starty w fabrycznych zespołach Skody i Forda. Na liście znalazł się również drugi kierowca mistrzostw Europy 2007, Turek Volkan Isik oraz wspomniany Renato Travaglia, który w sezonach 2002 i 2005 sięgał po tytuł czempiona Starego Kontynentu. Polskich barw broni załoga Michał Sołowow / Maciej Baran oraz Tomasz Czopik pilotowany zarówno przez Łukasza Wrońskiego, jak i Ukraińca Gliba Zagorii.