Sebastien Loeb - Lubię zaczynać sezon rajdem, na którym warunki pogodowe zapowiadają się bardzo trudno. Musisz wtedy utrzymywać się na drodze, co nie jest łatwe jeśli spojrzy się na rok 2008. Moim jedynym celem jest zdobycie mistrzostwa, ale jak pokazał ubiegły sezon nie można liczyć kurcząt zanim się wyklują. Warunki będą tu inne niż w 2008 roku. Spadł śnieg na zamrożony szuter, temperatura oscyluje w okolicach zera, więc ten śnieg nie zmieni się w lód. Tutaj jest lepki śnieg pokrywający zamarzniętą ziemię. To będzie rosyjska ruletka, ale wolę trwałą lodową nawierzchnię, na której można utrzymywać przyczepność. Nie sądzę, abym był tu faworytem, bo Finowie tutaj czuję się znacznie bliżej swojej naturalnej nawierzchni, niż ja. Zaczynam ten sezon w takim samym nastroju jak poprzedni rok. To każdego rajdu startuję z zamiarem zwycięstwa.
Dani Sordo - Arctic Rally był znakomitą okazją do tego, aby zwiększyć moją pewność siebie na śniegu. Nawet jeśli nie ma tak naprawdę żadnych konkretnych rywali to nie ma jak rywalizacja na odcinkach specjalnych. Dzięki temu powraca się do odpowiedniego rytmu rajdowego oraz można przywrócić swój refleks. W przeciwieństwie do testów, podczas których jeździmy cały czas po tej samej trasie rajd, te odcinki były dla mnie nowym doświadczeniem, mogliśmy sprawdzić zachowanie C4 na tej nawierzchni. Te trasy są podobne do tych z Rajdu Szwecji, więc mogę powiedzieć, że jestem absolutnie gotowy do startu.
Mikko Hirvonen - Szwecja to dla mnie bardzo dobra okazja na rozpoczęcie sezonu. Tutaj kierowca może czuć się wolniej, ponieważ nie musi być aż tak precyzyjny w swoim torze jazdy, w przeciwieństwie do rajdów szutrowych, czy asfaltowych. Możesz śmiało mocniej przycisnąć na zakrętach i użyć śnieżnych band do tego, aby wrócić do optymalnej pozycji samochodu. Przyczepność jest niesamowita. Jeśli lód jest nieco bardziej miękki to kolce z opon mocno się w niego wbijają i powodują niesamowite uczucie bardzo szybkiej jazdy w takich warunkach pogodowych, wiedząc, że tutaj przyczepność jest taka sama jak na szutrze.
Jari-Matti Latvala - Podczas przerwy między sezonami starałem się wypocząć od wszystkiego, co jest związane z rajdami. Teraz czuję, że jestem gotowy do startu w sezonie 2010. Jestem naprawdę zmotywowany i nie mogę się już doczekać pierwszego startu. Szwecja to jeden z moich ulubionych rajdów przypominającym mi nieco Finlandię. Tu jest bardzo szybko, a drogi są płynne. Z drugiej strony drogi są węższe i jest trochę mniej skoków. Duża ilość kibiców sprawia, że normalnie panuje tu dobra atmosfera. Lubię jechać szybkie rajdy, a Szwecja zdecydowanie jest jednym z nich. Focus RS WRC jest bardzo konkurencyjny na śniegu, a nawet jeśli spojrzymy wstecz to dojdziemy do wniosku, że jest nawet szybszy od Citroena, bowiem to Focus był tutaj szybszy w 2006, 2007 i 2008 roku.
Marcus Groenholm - Jestem naprawdę szczęśliwy, że poprowadzę Focusa ponownie. To nadal dobre uczucie móc prowadzić takie auto. Wszystkie odcinki tego rajdu zdają się być trudne, ale słyszałem że na trasie jest sporo śniegu, więc powinni być też duże śnieżne bandy, które sprawią że warunki będą dobre. Realistycznie rzecz biorąc mój cel to podium, tak, może być fantastycznie mieć możliwość walki o zwycięstwo, ale to może okazać się trudne po tak długiej przerwie od WRC. Potrzebuję tylko poczekać i zobaczyć jaka jest moja szybkość.
Henning Solberg - Jestem bardzo podekscytowany rajdem w Szwecji. Śnieg to moja ulubiona nawierzchnia, a w ubiegłym roku na śniegu w Norwegii wykręciliśmy kilka dobrych czasów. Skoro nie ma Rajdu Norwegii w tym toku w WRC to Szwecja będzie moją domową rundą i chce dać dobre pokaz dla norweskich fanów. To wspaniale powrócić do Forda Focusa i mam nadzieję, że mój nowy pilot Ilka dobrze się spisze, a nasza załoga zaliczy dobry start sezonu.
Matthew Wilson - To będzie ważny rajd, ponieważ nie byliśmy w Szwecji w ubiegłym roku i na niektórych odcinkach w 2007 roku, ale warunki powinny być wspaniałe. Zaczynamy mistrzostwa od jednego z najszybszych rajdów w tym roku, więc to wyzwanie to przede wszystkich utrzymywanie wysokiej prędkości pierwszego dnia. W ubiegłym roku doświadczyliśmy arktycznych warunków pogodowych w Wielkiej Brytanii, ale teraz tak naprawdę mamy niesamowitą okazję do startu na śniegu, to jest zupełnie inny rajd od pozostałych w kalendarzu WRC.
Petter Solberg - Muszę powiedzieć, że to była bardzo ciężka praca. Po dwóch miesiącach bycia z dala od mojej żony i syna, po wielu rozmowach telefonicznych z Citroenem, mamy bardzo dobry plan. Pojedziemy pełen cykl Mistrzostw i naprawdę mam nadzieję na walkę z dużymi chłopcami z teamów producenckich. Dajcie mi kilka dni snu, a będę szczęśliwy do końca roku - nie ma problemu. Jestem gotowy i jeszcze raz mam szansę powalczyć. Nigdy nie wiadomo, może ten sezon jest moim ostatnim, w którym to robię. Kto wie? Nastały ciężkie czasy. Więc zamierzam dołożyć wszelkich starań, aby dowieść, że potrafię. Mocno naciskałem na siebie - aktualnie jestem najlżejszy, odkąd miałem 17 lat!
Kimi Raikkonen - Chciałbym powiedzieć wszystko, bo tutaj dla mnie jest wszystko nowe, zupełnie inne niż w Formule 1. Na odcinkach wszystko jest ekscytujące. Nie ważne gdzie jedziemy i jak to robimy, tutaj wszystko jest nowe. Przede wszystkim mamy dużo do nauki o rajdach, a to nie wydaje się łatwym wyzwaniem. Przejechaliśmy jeden rajd w miniony weekend i to na pewno pomogło nam w przygotowaniach do tego rajdu. Musimy wyciągnąć wnioski z tamtego startu. Potrzebujemy zrobić wszystko co w naszej mocy, uczyć się tak szybko jak tylko potrafimy i mieć nadzieję na całkiem dobre wyniki.