Podwójna podłoga w R30

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Zespół z Enstone, co wyścig ma nowe części w swoim bolidzie. Spowodowane jest to agresywnym rozwojem samochodu R30. W Sepang zespół zrobił ogromny krok, jeżeli chodzi o ulepszenie aerodynamiczne.

W tym artykule dowiesz się o:

Nowością jest podwójna podłoga, która spełnia rolę generowania przepływu powietrza pod bolidem. Została ona poszerzona po obu stronach bolidu. W połączeniu z dyfuzorem, zwiększa osiągi samochodu.

Wprowadzono także nowe sidepody, które mają za zadanie oddzielanie strug powietrza od przednich kół. Oprócz tego kierują powietrze pod podwójną podłogę, a następnie w górną część dyfuzora. Dzięki tym wszystkim nowościom bolid R30 ma większy docisk, którego brakowało Robertowi Kubicy.

Rozwiązanie jest bardzo podobne do urządzenia F–duct u McLarena, ale szef zespołu Eric Boullier zapewnia, że Renault nie jest zainteresowane wynalazkiem ekipy z Woking.

Podwójna podłoga w R30 - zdjęcie f1technical.net

Źródło artykułu:
Komentarze (0)