VW Scirocco R-Cup: Na Oschersleben walka na zderzaki

Podczas kolejnej rundy VW Scirocco R-Cup na torze Oschersleben Maciej Steinhof zajął 3. i 7. Miejsce, Adam Gładysz dwa razy zajmował 14. pozycję.

Wspaniały wyścigowy weekend na niemieckim obiekcie Motorsport Arena Oschersleben zakończył się dla zawodników startujących w pucharze VW Scirocco R-Cup. Komplet widzów na trybunach, który kibicował zawodnikom a w tym Adamowi Gładyszowi z VW Racing Polska otrzymał od kierowców nie lada show. Warto wymienić tylko kilku kierowców, którzy wystartowali podczas dwóch rund na torze koło Magdeburga. Rene Rast ścigający się na co dzień w Porsche Supercup, wygrał oba wyścigi. Wśród 28 identycznie przygotowanych Scirocco R mogliśmy podziwiać wyczyny Cyrila Despresa czy Davida Brabhama zwycięzcę Le Mans, który miał okazje wystąpić w 24 wyścigach za kierownicą bolidu F1.

Rywalizacja jaką stoczyli kierowcy podczas 7 i 8 rundy markowego pucharu Volkswagena stała na najwyższym sportowym poziomie. Czasy osiągane przez ponad 20 kierowców mieściły się w 1 sekundzie co pokazuje jak wyrównaną walkę na torze prowadzą między sobą de facto przyjaciele z torów wyścigowych. Nie zabrakło jazdy zderzak w zderzak czy bardzo niebezpiecznych manewrów wyprzedzania w zakrętach, ale taki właśnie jest motorsport.

Adam Gładysz, który tor w Oschersleben zna z lat poprzednich rewelacyjnie rozpoczął wyścigowy weekend. Wolne treningi rozegrane w piątkowe przed południe to wysokie 7 miejsce Adama przed sobotnimi kwalifikacjami do pierwszego wyścigu. Adam zadowolony z wyniku oczekiwał już na kolejną szansę wiedząc jak można poprawić czas. Sobota i wyjazd na tor do kwalifikacji nie zapowiadał tego co miało stać się za chwilę. - Wyjechaliśmy na kwalifikacje i okazało się, że zawieszenie mojego Scirocco nie współpracuje ze mną, coś się stało, że samochód nie jechał tak jak powinien i moje bojowe nastawienie, oczekiwania i wynik z piątku musiał odejść w zapomnienie - powiedział po pierwszym wyścigu Adam.

Czas kwalifikacji ustawił zawodnika VW Racing Polska na 17 pozycji. Od samego startu sobotniego wyścigu trwała walka o zdobycie jak najlepszej pozycji na torze. Nie obyło się bez otarć i ostrej wyścigowej jazdy. W rezultacie 14 pozycja i trzech wyprzedzonych zawodników przez Adama w 1 wyścigu zapowiadała się bardzo ciekawie przed niedzielą.

Startując do drugiego wyścigu z 14 pola Adam Gładysz zdołał wyprzedzić dwóch zawodników, żeby w efekcie po starciu z Timmim Megenbierem, w którym to koło tarnowskiego zawodnika uległo defektowi ukończyć wyścig właśnie na 14 miejscu.

Adam Gładysz: Miałem bardzo dobre tempo wyścigowe i uzyskiwałem dobre czasy, niestety moje plany pokrzyżowała awaria samochodu podczas sobotnich kwalifikacji. W piątek auto prowadziło się świetni co pozwoliło mi uzyskać 7 miejsce, mając spory zapas. W sobotnich kwalifikacjach uzyskałem 17 wynik, co nie wróżyło dobrze. W sobotnie popołudnie udało się pojechać bardzo dobrze i zdobyć 14 wynik na mecie wyścigu na torze Oschersleben. Zacięta rywalizacja sprawiła mi wiele satysfakcji, niestety start z tak odległej pozycji pokrzyżował mi plany w tym wyścigu. Jak wiadomo w pucharze przy równych samochodach bardzo ciężko się wyprzedza i czasy między zawodnikami są na tysięczne sekund. Z niecierpliwością czekałem na drugi wyścig, który miał zakończyć przedostatni wyścigowy weekend w sezonie VW Scirocco R-Cup. Niedziela okazała się równie emocjonująca. Podczas drugiego wyścigu wszyscy zawodnicy od startu do mety jechali w jednej grupie zderzak na zderzaku, w takich warunkach wyprzedziłem dwóch zawodników i byłem przez chwilę na 12 miejscu. Wszystko zakończyło się po spotkaniu z moim Amreykanskim przyjacielem Timmim, który w walce wjechał w mój samochód i uszkodził mi koło, które straciło geometrię i musiałem nieco zwolnić. Wtedy straciłem wypracowaną pozycję i do mety dotarłem na 14 miejscu, z którego wyatutowałem do wyścigu. Tysiące fanów motorsportu, którzy przyszli obejrzeć wyścigowe zmagania na najwyższym poziomie nie zawiodło się i zmagania zawodników VW Scirocco R-Cup zostały nagrodzone brawami. Przed ostatnią rundą, która rozegrana zostanie na torze Hockenheim już 16 października zajmuję wysoką 7 pozycję w klasyfikacji generalnej tracąc jedynie 7 punktów do szóstego w klasyfikacji Ola Nillsona. Chciałem podziękować mojemu zespołowi, który ciężko pracował przez cały weekend oraz wszystkim kibicom, którzy przyszli zobaczyć nasze zmagania.

WYŚCIG 1 (14 okrążeń)

1. Rene Rast (D) 24.24,844

2. Kris Heidorn (D) +0,868

3. Maciek Steinhof (PL) +4,470

4. Stefano Proetto (D) +5,807

5. Felix Tigges (D) +7,610

6. Jann-Hendrik Ubben (D) +7,947

7. David Brabham (AUS) +8,346

8. Mathew Hodges (ZA) +9,784

9. Ola Nilsson (S) +10,199

10. Marco Werner (D) +13,914

11. Daniel Bohr (D) +14,672

12. Frank Biela (D) +16,550

13. Arne Larisch (D) +18,402

14. Adam Gładysz (PL) +19,829

15. Berke Bayindir (TR) +22,962

WYŚCIG 2 (14 okrążeń)

1. Rene Rast (D) 24.23,869

2. Jann-Hendrik Ubben (D) +2,989

3. David Brabham (AUS) +9,349

4. Ola Nilsson (S) +9,649

5. Felix Tigges (D) +10,851

6. Stefano Proetto (D) +11,687

7. Maciek Steinhof (PL) +13,655

8. Berke Bayindir (TR) +15,605

9. Frank Biela (D) +16,379

10. Kris Heidorn (D) +16,637

11. Mathew Hodges (ZA) +16,998

12. Timmy Megenbier (USA) +17,891

13. Arne Larisch (D) +19,288

14. Adam Gładysz (PL) +20,372

15. Dennis Rieger (D) +20,837

Punktacja sezonu VW Scirocco R-Cup po 8 rundach:

1. Heidorn 296, 2. Ubben 277, 3. Steinhof 276, 4. Proetto 217, 5. Larisch 217, 6. Nilsson 175, 7. Gładysz 168, 8. Rieger 166, 9. Patel 164, 10. Megenbier 164.

Komentarze (0)