W bolidzie R31 końcówki układu wydechowego zamontowane są w przedniej części samochodu. Pojawiły się już spekulacje, że pozostałe ekipy testują podobne rozwiązanie. Uważa się, że McLaren ma asa w rękawie w postaci takiego samego wydechu.
Serwis Auto Motor und Sport postanowił zapytać Aldo Costę z Ferrari, czy istnieje możliwość skopiowania tego pomysłu? - Chciałbym powiedzieć, że tak - odpowiedział. - Jednak układ wydechowy jaki ma Lotus Renault GP, musi być zintegrowany z podwoziem, posiadać lepsze chłodzenie oraz mieć inną ochronę elektroniki - dodaje.
Costa potwierdził także fakt, że w ostatnich sezonach jesteśmy świadkami nowych innowacji. - Na pewno ma to coś wspólnego z wprowadzeniem reform po roku 2009 - powiedział. - Wszyscy pracują nad nowymi pomysłami. Dopóki przepisy się nie ustabilizują, to możemy być świadkami wielu nowych innowacji - zakończył.