Mechanicy Red Bulla załatwili wygraną Alonso!
Błąd mechaników Red Bull sprawił, że Sebastian Vettel stracił niemal pewne zwycięstwo na Silverstone. Niemiec straciłby pewnie również drugą pozycję, ale jego zespół zabronił Markowi Webberowi podjęcia próby jego wyprzedzania.
Łukasz Czechowski
Wyścig o GP Wielkiej Brytanii nie zawiódł. Już początek był emocjonujący, bowiem część toru była mokra po wcześniejszych opadach, a inna całkowicie sucha. To sprawiło problem z doborem ogumienia, ostatecznie wszyscy zdecydowali się na rozpoczęcie wyścigu na gumach typu intermediate. Oznaczało to, że kierowcy nie musieli już zakładać w czasie wyścigu twardej mieszanki.
Liderem wyścigu chwilę po starcie został Sebastian Vettel, który bez większych problemów wyprzedził Marka Webbera. Niemiec prawdopodobnie bez większych emocji dowiózłby zwycięstwo do końca, gdyby nie problemy podczas drugiego pit stopu, gdy jego mechanicy trzymali go na stanowisku 11 sekund. Niemca wyprzedzili Fernando Alonso i Lewis Hamilton, na 4. miejsce po drugiej zmianie opon spad także Webber. Vettel utknął za Hamiltonem, którego nie mógł wyprzedzić przez kilka okrążeń, więc zespół Red Bull zdecydował się przyspieszyć ostatnią zmianę opon, co okazało się strzałem w dziesiątkę, bowiem po pit stopie Hamiltona Niemiec był już drugi.
O wyprzedzeniu Alonso nie było już mowy, bowiem gdy Vettel zaangażowany był w walkę z Hamiltonem, Hiszpan wypracował sobie niemal 10-sekundową przewagę. Jadący za nim Hamilton nie utrzymał miejsca na podium, bowiem z powodu zbyt małej ilości paliwa musiał zwolnić, co wykorzystał Webber. Australijczyk rozpoczął pogoń za kolegą z zespołu i pod koniec wyścigu znalazł się za Vettelem. Usłyszał wtedy przez radio, że ma utrzymać różnicę do Niemca, co jednoznacznie odbierać można jako zakaz wyprzedzania kolegi. Może władze Red Bulla nie chciały powtórzenia sytuacji z ubiegłorocznego wyścigu w Turcji, gdy po kolizji tych dwóch kierowców ekipa straciła pewne podwójne zwycięstwo?
Do końca wyścigu trwała pasjonująca walka o 4. miejsce między zwalniającym z każdym okrążeniem Hamiltonem, a goniącym go Massą. Jeszcze na ostatnich zakrętach doszło do kontaktu bolidów obu kierowców, posypały się nawet części skrzydeł, a na mecie o 0,1 sek. szybciej zameldował się Brytyjczyk.
M | Kierowca | Kraj | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Hiszpania | Ferrari | ||
2 | Sebastian Vettel | Niemcy | Red Bull | +16,5 | |
3 | Mark Webber | Austrlia | Red Bull | +16,9 | |
4 | Lewis Hamilton | Wlk. Brytania | McLaren | +28,9 | |
5 | Felipe Massa | Brazylia | Ferrari | +29,0 | |
6 | Nico Rosberg | Niemcy | Mercedes | +1:00,6 | |
7 | Sergio Perez | Meksyk | Sauber | +1:05,5 | |
8 | Nick Heidfeld | Niemcy | Lotus Renault | +1:15,5 | |
9 | Michael Schumacher | Niemcy | Mercedes | +1:17,9 | |
10 | Jamie Alguersuari | Hiszpania | Toro Rosso | +1:19,1 | |
11 | Adrian Sutil | Niemcy | Force Idnia | +1:19,7 | |
12 | Witalij Pietrow | Rosja | Lotus Renault | +1:20,6 | |
13 | Rubens Barrichello | Brazylia | Williams | +1 okr. | |
14 | Pastor Maldonado | Wenezuela | Williams | +1 okr. | |
15 | Paul di Resta | Wlk. Brytania | Force India | +1 okr. | |
16 | Timo Glock | Niemcy | Virgin | +2 okr. | |
17 | Jerome d’Ambrosio | Belgia | Virgin | +2 okr. | |
18 | Vitantonio Liuzzi | Włochy | HRT | +2 okr. | |
19 | Daniel Ricciardo | Australia | HRT | +3 okr. | |
Niesklasyfikowani | |||||
- | Jenson Button | Wlk. Brytania | McLaren | na 39 okr. | |
- | Sébastien Buemi | Szwajcaria | Toro Rosso | na 25 okr. | |
- | Kamui Kobayashi | Japonia | Sauber | na 23 okr. | |
- | Jarno Trulli | Włochy | Lotus | na 10 okr. | |
- | Heikki Kovalainen | Finlandia | Lotus | na 1 okr. |