Na oponach typu slick jeździło pięciu kierowców. Wśród nich znalazł się Nick Heidfeld, który pomimo tego, iż przejechał 97 okrążeń, uzyskał najsłabszy czas jednego okrążenia. Zespół z Hinwill testował nowe elementy aerodynamiki, które zostaną użyte w 2009 roku.
Pierwsza czerwona flaga została wywieszona po tym, jak Nelson Piquet wyjechał poza tor i uderzył w bandę. Kolejny raz sędziowie musieli użyć czerwonej flagi, gdy Pedro de la Rosa zbyt optymistycznie pojechał na jednym z zakrętów i zakończył przedwcześnie swoje testy. Problemy techniczne mieli: Timo Glock i Rubens Barrichello. Obaj kierowcy zatrzymali swoje pojazdy na torze, wymuszając przerwanie testów.
W czwartek warunki panujące na hiszpańskim torze, były nieco lepsze, niż w środę. Temperatura powietrza wyniosła 33 stopnie Celcujsza, natomiast toru - 45 stopni.
Wyniki 3. dnia
M | Kierowca | Kraj | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Mark Webber | Australia | Red Bull | 1:19,176 | 88 |
2 | Nelson Piquet | Brazylia | Renault | +0,158 | 95 |
3 | Kimi Raikkonen | Finlandia | Ferrari | +0,258 | 84 |
4 | Vitantonio Liuzzi | Włochy | Force India | +0,368 | 86 |
5 | Pedro de la Rosa | Hiszpania | McLaren | +0,674 | 39 |
6 | Sebastien Bourdais | Francja | Toro Rosso | +0,853 | 77 |
7 | Kazuki Nakajima | Japonia | Williams | +0,921 | 88 |
8 | Timo Glock | Niemcy | Toyota | +1,245 | 78 |
9 | Rubens Barrichello | Brazylia | Honda | +1,438 | 68 |
10 | Nick Heidfeld | Niemcy | BMW Sauber | +1,720 | 97 |