We wtorek, bezpośrednio po powrocie z Grand Prix w Hockenheim, testy za kierownicą Hondy RA108 rozpoczął kierowca testowy zespołu Alex Wurz, Alex kontynuował testy w środę, w czwartek rolę testera przejął Rubens Barichello, a w piątek za sterami usiadł Jenson Button. Testy realizowały intensywny program skoncentrowany na końcowym stadium modyfikacji aerodynamicznych wprowadzonych przez zespół w środku sezonu, sprawdzeniu nowego tylnego zawieszenia i kontynuacji przejazdów na oponach slick Bridgestone’a, które będą używane w sezonie 2009.
We wtorek trwający ponad 84 okrążeń program Alexa koncentrował się na sprawdzeniu nowego tylnego zawieszenia wraz przejazdami z nowymi elementami nadwozia dla RA108. W środę głównym przedmiotem badań było sprawdzenie slicków z RA108 w konfiguracji ze zmniejszoną siłą docisku opartą na poziomach, które będą obowiązywać w sezonie 2009. Używając opon ze średniej i twardej mieszanki, Alex przejechał 77 okrążeń.
Rubens dołączył do zespołu w Jerez w czwartek, pracował powtarzając program wykonany przez Alexa we wtorek, testując tylne zawieszenie i elementy nadwozia, które zespół oceniał pod kątem nadchodzącego Grand Prix na Węgrzech. Rubens w ciągu dnia przejechał 68 okrążeń.
Jenson przejął obowiązki za sterami RA108 w piątek, by doprowadzić testy do końcowych wniosków. Jego rozkład dnia obejmował skompletowanie ocen tylnego zawieszenia i aerodynamiki, wraz z analizą hamulców i ustawień, Jenson do końca testów przejechał 61 okrążeń.
Alex Wurz: Cieszyłem się z tego, że miałem okazję prowadzić wóz przez dwa dni testów. Warunki były bardzo dobre, nawet gdy zrobiło się bardzo gorąco, co wystawiło bolid i opony na dodatkowe obciążenia, będące wspaniałym testem niezawodności. Zaczęliśmy we wtorek od sprawdzenia elementów naszego nowego zawieszenia, co przyniosło bardzo interesujące rezultaty. Po tym w środę wykonaliśmy program z oponami na rok 2009, który miał na celu zgromadzenie danych, by pomóc w rozwoju naszego wozu na następny sezon.
Rubens Barichello: Miałem dobre odczucia po jeździe wozem z nowym zawieszeniem i elementami nadwozia, chociaż nie udało mi się ukończyć testów, z powodu liczby części, które mieliśmy do sprawdzenia. Trudno ocenić, jak duży krok naprzód zrobiliśmy wykonując testy takie jak ten, podczas gdy nasi konkurenci wykonywali przejazdy na slick'ach i oponach rowkowanych. Powinniśmy zaczekać do następnego piątku w Budapeszcie, by móc ocenić nasz postęp.
Jenson Buton: Jeździliśmy samochodem z naszymi ostatnimi udoskonaleniami zawieszenia i aerodynamiki, by zakończyć testy trwające przez cały tydzień. Nowe części poprawiły w niewielki, ale odczuwalny sposób stabilność naszego wozu, co było szczególnie wyraźnie podczas dłuższych przejazdów, tak więc zaliczam ten dzień na plus. Będzie interesujące zobaczyć, jak to przełoży się na wyścigowy weekend na Węgrzech.
Steve Clark (szef inżynierów wyścigowych i testowych): Ten tydzień testów w Jerez był szczególnie intensywny dla zespołu, z udoskonaleniami we wszystkich obszarach, włączając aerodynamikę, silnik, zawieszenie, hamulce i opony. Zakończyliśmy z powodzeniem ambitny program przez cztery dni testów, w bardzo gorących warunkach pogodowych, co było satysfakcjonujące. Znacząca zmiana tylnego zawieszenia przyniosła także poprawę aerodynamiki, została przetestowana przez naszych trzech kierowców, którzy potwierdzili poprawę stabilności RA108 podczas hamowania. To problem, który dotychczas uniemożliwiał nam osiągnięcie dobrego wyważenia wozu, da nam to poprawę w pozostałej części sezonu i stanowi cenną wskazówkę rozwoju bolidu na rok 2009. Z modelem na rok 2009 związane były testy slick'ów wykonane przez Alexa. Używając obu rodzajów mieszanek, zyskaliśmy ważny wgląd w to, co będzie potrzebne by jak najlepiej korzystać z opon w następnym sezonie.