Szef Ferrari przyznał się do błędu. "Spójrzmy prawdzie w oczy"

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc przed Lewisem Hamiltonem
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc przed Lewisem Hamiltonem

Ferrari było jednym z faworytów GP Australii, tymczasem ukończyło wyścig F1 w Melbourne na ósmym i dziesiątym miejscu. - Wynik jest negatywny. Nie po to przyjechaliśmy do Australii - mówi wprost Frederic Vasseur.

To nie był dobry weekend w wykonaniu Ferrari. W ostatniej fazie wyścigu Charles Leclerc i Lewis Hamilton znajdowali się na piątym i ósmym miejscu, gdy w Melbourne zaczął padać deszcz. Kierowcy włoskiej ekipy nie zjechali od razu po opony deszczowe, bo liczyli, że opad będzie krótkotrwały. Miało to dla nich fatalne konsekwencje.

Leclerc został wyprzedzony przez jednego z rywali, dodatkowo wykręcił "bączka" na torze, a Hamilton również poniósł spore straty czasowe. Ostatecznie obaj kierowcy Ferrari pojawili się w alei serwisowej dwa okrążenia później niż czołówka GP Australii. Zmiana opon w tym momencie miała dla nich poważne konsekwencje. Monakijczyk dojechał do mety jako ósmy, Brytyjczyk był dopiero dziesiąty.

ZOBACZ WIDEO: Maciej Janowski: Nie spodziewałem się takiego piekła

- Wynik jest negatywny. Nie po to przyjechaliśmy. Po pierwsze, w kwalifikacjach nie złożyliśmy wszystkiego w całość i myślę, że nasze tempo było znacznie lepsze niż wynik, który uzyskaliśmy - powiedział Frederic Vasseur w Canal+.

- Strategia też nie należała do łatwych. Podjęliśmy ostatecznie złą decyzję. Spójrzmy prawdzie w oczy. Próbowaliśmy pozostać na torze na slickach, jak chociażby Verstappen. Myśleliśmy, że ulewa szybko się skończy. Gdyby to się udało, byłoby cudownie. W tym momencie jednak wszystko przegraliśmy - dodał szef Ferrari.

Vasseur podkreślił, że nie będzie nikogo winił za błędną strategię, ale "postara się zrozumieć, co poszło nie tak w procesie podejmowania decyzji". - Podjęcie ryzyka było dobre, ale powinniśmy zjechać do boksów okrążenie wcześniej, jak Max - ocenił.

Ferrari zdobyło w GP Australii tylko pięć punktów i zajmuje dopiero siódme miejsce w klasyfikacji konstruktorów F1. - Pozostały 23 wyścigi i musimy patrzeć w przyszłość. Tempo, jakie pokazaliśmy w piątek, czy to na okrążeniu kwalifikacyjnym, czy na długich przejazdach, było dobre. Na tym musimy budować nasz sezon, a nie na strategii, która nam nie wypaliła pod koniec wyścigu - podsumował szef Ferrari.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.