CVC nie planuje sprzedaży praw do transmisji Formuły 1

Biznes pt. "Formuła 1" wszedł w fazę przejściową - porozumienie Concorde Agreement wygasło z końcem 2007 roku, nowego nie podpisano, a w latach 2008-2012 obowiązują porozumienia tymczasowe. Głównym źródłem pieniędzy w F1 są prawa do transmisji telewizyjnych - ich głównym właścicielem jest spółka CVC, ale wpływami musi dzielić się w uzgodnionym procencie z zespołami Formuły 1, poprzez Fundusz Nagród.

W tym artykule dowiesz się o:

Problem polega na tym, że zespoły chcą ów procent zwiększyć, a właściciele praw - spółka CVC i Bernie Ecclestone - zachować status quo. Koniec obowiązywania porozumień otwiera szerokie pole do zmian. Trudno mówić o konkretach, ponieważ porozumienia są tajne, i do wiadomości publicznej trafiają przecieki trudne do zweryfikowania - określenie "walka buldogów pod dywanem" idealnie pasuje do tej sytuacji.

Tym razem, to prezes FIA Max Mosley podzielił się z dziennikarzami swoją wiedzą o planach CVC. - Powiedzieli mi, że im się nie spieszy, że nie mają żadnych planów sprzedaży. Ostatnio, gdy zapytałem "co gdyby samodzielny bogaty fundusz przyszedł do was z ogromnymi pieniędzmi?", odpowiedzieli, że to byłoby kuszące, ale planów nie mają.

W ocenie Mosley’a dla CVC kluczowa jest stabilizacja biznesu i osoba Ecclestone’a - bo kto chciałby kupić biznes, który zależy od 78-letniego człowieka - z drugiej strony zastąpienie Berniego Ecclestone nie wchodzi w grę bez jego zgody, bo oznaczałoby to otwartą wojnę, która byłaby niszcząca dla wszystkich.

CVC na rewelacje prezesa FIA odpowiedziało na Hungaroring. - Nie mamy planów sprzedaży naszych udziałów w Formule 1. Nasza inwestycja ma charakter długoterminowy i dotychczas jesteśmy zadowoleni z jej wyników. Formula One Group będzie nadal kierowana przez Bernie Ecclestone’a. Nie mamy planów, by go zastąpić i jesteśmy usatysfakcjonowani z rezultatów biznesu pod jego kierownictwem.

"Formula One Group podpisała porozumienie, które w latach 2008-2012, reguluje podział dochodów generowanych przez sport, w drodze Funduszu Nagród" - ten fragment oświadczenia CVC dotyczył wypowiedzi Mosleya, że zespoły F1 chciałyby wzrostu swojego udziału do 75 procent zysków ze sprzedaży praw.

"Wojna o kasę" w Formule 1 już się rozpoczęła, na razie zainteresowane strony badają się - w użyciu są przecieki i oświadczenia. W razie otwartego konfliktu wydaje się, że to zespoły mają mocniejszą pozycję, bo kto chciałby oglądać Formułę 1 bez Ferrari, McLarena, BMW-Sauber, Renault, Hondy, Toyoty i Red Bulla - a w takim przypadku wartość praw do transmisji zmalałaby z kilkuset do kilku milionów dolarów. Jednak do tego potrzebna jest jednomyślność zespołów, a historia Formuły 1 pokazuje, że osiągnięcie jej jest bardzo trudne. Taka wojna, przynajmniej na początku oznaczałaby utratę pieniędzy od CVC, a nie każdy zespół może sobie na to pozwolić.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.