Rajd Karkonoski powraca do RSMP w międzynarodowej obsadzie

Platinum 23. Rajd Karkonoski powraca do cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po sześciu latach przerwy. Jego trasa składa się zarówno z klasycznych odcinków specjalnych, znanych bardziej doświadczonym zawodnikom, jak też z zupełnie nowych oesów. Łącznie do przejechania jest 415,94 kilometrów, z czego 188,46 km stanowią odcinki specjalne. Co ciekawe, Platinum 23. Rajd Karkonoski będzie nie tylko siódmą rundą RSMP, ale także eliminacją Lausitz Cup, czyli Pucharu Łużyc.

Mateusz Senko
Mateusz Senko

Lausitz Cup to cykl zawodów, składający się z trzech rajdów, czeskiego Rally Luzicke Hory, niemieckiego Lausitz Rallye i właśnie Rajdu Karkonoskiego. W Pucharze Łużyc mogą startować zawodnicy, którzy mają minimum licencję R1, a ich samochody spełniają określone wymagania techniczne. Cykl jest również bardzo przystępny dla zawodników i medialny (patronat nad nim sprawuje między innymi portal SportoweFakty.pl), co sprawia, że cieszy się on dużą popularnością, także wśród polskich załóg. Na liście zgłoszeń Platinum 23. Rajdu Karkonoskiego znalazło się 61 załóg, w tym 33 z RSMP i 28 z Lausitz Cup. Co ciekawe, czeska załoga Lancera, Mifka/Plachy, a także wrocławianie, Kacper Puszkiel i Alicja Konury w BMW 318 ma zamiar rywalizować zarówno w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, jak i w Pucharze Łużyc.

Już wiemy, że na trasie nie zobaczymy posiadaczy numeru 1, Leszka Kuzaja i Craiga Parry w Peugeocie 207 S2000. Krakowianin doznał kontuzji nadgarstka podczas treningu fizycznego i jest zmuszony, już po raz drugi w tym sezonie, zrezygnować z udziału w rundzie RSMP. Jako pierwszego na odcinkach Rajdu Karkonoskiego zobaczymy więc Patrika Flodina, reprezentanta Subaru Poland Rally Team. Za Szwedem na liście zgłoszeń znalazł się aktualny Mistrz Polski, Bryan Bouffier, który wobec absencji Kuzaja wyrasta na głównego faworyta 23. Rajdu Karkonoskiego. Jak przyznaje sam Francuz na jeleniogórskich trasach cały zespół Peugeot Sport Polska będzie chciał odbić sobie pecha z Rajdu Rzeszowskiego.

Niestety, wbrew zapowiedziom podczas Platinum 23. Rajdu Karkonoskiego do rywalizacji nie powróci także Michał Sołowow. Zdobywca trzeciego miejsca w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy podczas niedawnego Rajdu Barum nie zdążył przygotować samochodu do występu w Karkonoszach. Podczas Platinum 23. Rajdu Karkonoskiego zobaczymy za to na pewno Tomasza Czopika. Co ciekawe, kierowca wystąpi w nowych barwach, jego głównym sponsorem została bowiem firma Green Planet, największy dystrybutor kwiatów w Polsce. Sam zawodnik zapowiada walkę o najwyższe lokaty, zarówno podczas Rajdu Karkonoskiego, jak i w kolejnych rundach RSMP. Na starcie siódmej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zobaczymy 29 załóg, między innymi 3 auta S2000 i dziesięć rajdówek klasy N4. W A7 zgłosiło się pięciu zawodników, w tym Marcin Majcher, aktualny Mistrz Polski w tej klasie. W klasyfikacji C2 R2 Team’s Challenge rywalizować będzie 5 załóg, a trzy zgłosiły się w klasie A6. Tradycyjnie już stawkę zamykają auta historyczne, tym razem trzy, zgłoszone w klasie HR 12.

Zawodnicy, rywalizujący w Pucharze Łużyc pojawią się na trasach Rajdu Karkonoskiego jedynie w sobotę, po całej stawce RSMP. Swój udział w drugiej rundzie Lausitz Cup zapowiedziało 30 załóg, w tym dwie, startujące równolegle również w rundzie RSMP. Najliczniejszą grupę stanowią oczywiście Polacy (17 załóg), listę uzupełniają również Czesi i Niemcy (odpowiednio 8 i 5 zgłoszeń). Na starcie drugiej rundy Lausitz Cup zobaczymy między innymi tak egzotyczne auta jak Skoda 110 Rally, Skoda 1000 MB, czy Audi TT. Oczy wielu kibiców na pewno będą także zwrócone na Karla Macka, który wystąpi w Toyocie Corolli WRC!

Mimo, iż liczba załóg RSMP podczas 23. Rajdu Karkonoskiego po raz kolejny będzie oscylować w granicach trzydziestu, kibice, którzy zdecydują się przybyć do Jeleniej Góry raczej nie powinni się nudzić. Wszystko za sprawą wspomnianego Pucharu Łużyc, którego Rajd Karkonoski będzie eliminacją. Kolejne 30 załóg z Polski, Czech i Niemiec w ciekawych samochodach na pewno ubarwi nieco szary obraz polskich rajdów. Do kibicowania na trasach 23. Rajdu Karkonoskiego zachęcają także organizatorzy, którzy starają się uczynić swoją imprezę jak najbardziej przystępną dla widzów, co nie było niestety normą podczas poprzednich rund RSMP. Oby więc 23. Rajd Karkonoski okazał się przynajmniej tak dobry jak jego zapowiedzi, czego sobie i Wam życzę!

Harmonogram 23. Rajdu Karkonoskiego (Runda RSMP)

Nr Miejsce Długość Czas startu
- Piątek, 29 sierpnia 2008 roku
- Start Rajdu 20:00
- Sobota, 30 sierpnia 2008 roku
OS1 Dziwiszów 15,50 km 11:25
OS2 Wleń 17,26 km 11:49
OS3 Karpacz 13,23 km 12:44
- Serwis (Lotnisko) 13:41
OS4 Dziwiszów 15,50 km 14:26
OS5 Wleń 17,26 km 14:50
OS6 Karpacz 13,23 km 15:45
- Serwis (Lotnisko) 16:45
- Niedziela, 31 sierpnia 2008 roku
- Serwis (Lotnisko) 10:03
OS7 Bobrów 16,68 km 10:38
OS8 Podgórzyn 19,31 km 11:17
OS9 Piechowice 12,25 km 11:48
- Serwis (Lotnisko) 12:53
OS10 Bobrów 16,68 km 13:28
OS11 Podgórzyn 19,31 km 14:07
OS12 Piechowice 12,25 km 14:38
- Meta Rajdu 15:22

Harmonogram 23. Rajdu Karkonoskiego (Runda Lausitz Cup)

Nr Miejsce Długość Czas startu
- Piątek, 29 sierpnia 2008 roku
- Start Rajdu 21:00
- Sobota, 30 sierpnia 2008 roku
OS1 Dziwiszów 15,50 km 12:23
OS2 Wleń 17,26 km 12:46
OS3 Karpacz 13,23 km 13:47
- Serwis (Lotnisko) 14:44
OS4 Dziwiszów 15,50 km 15:27
OS5 Wleń 17,26 km 15:50
OS6 Karpacz 13,23 km 16:51
- Meta Rajdu 17:41

Klasyfikacja generalna RSMP przed Rajdem Karkonoskim

Nr Kierowca Samochód Kraj Liczba punktów
1. Bryan Bouffier Peugeot 207 S2000 Francja 41
2. Kajetan Kajetanowicz Mitsubishi Lancer Polska 31
3. Michał Bębenek Mitsubishi Lancer Polska 29
4. Leszek Kuzaj Subaru Impreza Polska 18
5. Paweł Dytko Mitsubishi Lancer Polska 17
6. Grzegorz Grzyb Fiat Punto S2000 Polska 14
7. Tomasz Czopik Mitsubishi Lancer Polska 14
8. Tomasz Kuchar Peugeot 207 S2000 Polska 14
9. Michał Sołowow Peugeot 207 S2000 Polska 12
10. Michał Kościuszko Peugeot 207 S2000 Polska 10



Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×