Jan Chmielewski podwójnym Mistrzem Polski!

Przed rozpoczęciem ostatniej rundy RSMP trzy załogi miały szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego w cyklu C2 R2 Teams' Challenge. Zwycięzcami po pasjonującej walce okazali się jednak Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Citroen C2 R2 krakowsko-warszawskiej załogi dotarł do mety Rajdu Dolnośląskiego na doskonałym, dwunastym miejscu w klasyfikacji generalnej i pierwszym w C2 R2 Teams' Challenge i w klasie A6, co pozwoliło Chmielewskiemu i Pleskotowi świętować podwójne mistrzostwo.

Do rywalizacji na szesnastu odcinkach specjalnych w Kotlinie Kłodzkiej przystąpiły 33 załogi, w tym cztery walczące w ramach programu sponsorskiego C2 R2 Teams' Challenge. Kierowcy Citroenów C2 R2 bardzo efektownie zakończyli sezon zmagań w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, kolejny raz z rzędu zajmując całe podium w klasie A6. Gratulacje za zdobycie tytułów mistrza Polski w klasach R2B oraz A6 odbierał na mecie Jan Chmielewski, pilotowany przez Ireneusza Pleskota. 26-letni krakowianin przez cały sezon jako jedyny popisał się stuprocentową skutecznością w dojeżdżaniu do mety, kończąc wszystkie tegoroczne rundy RSMP na podium w swojej klasie i dwukrotnie zwyciężając.

Drugą pozycję w klasach R2B i A6 oraz trzynastą w klasyfikacji generalnej wywalczyła w Rajdzie Dolnośląskim załoga Marcin Pasecki / Ryszard Ciupka. Dla nich sezon zakończył się czwartym miejscem w C2 R2 Teams' Challenge oraz piątym w klasie A6. Wicemistrzami Polski w obu tych klasyfikacjach zostali bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którzy podczas Rajdu Dolnośląskiego ulegli tylko Janowi Chmielewskiemu i Marcinowi Paseckiemu. Największymi pechowcami dziewiątej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski byli z pewnością Radosław Typa i Daniel Siatkowski. Do trzynastego odcinka specjalnego prowadzili oni w klasie R2B i A6, wyprzedzając drugiego klasyfikacji Jana Chmielewskiego o 16 sekund. Niestety z walki o tytuły mistrza Polski wyeliminował ich wyciek płynu z układu chłodzenia.

Jan Chmielewski: Najtrudniejszy dla mnie był wczorajszy dzień, bo na mokrej nawierzchni idzie mi znacznie gorzej. Mieliśmy problem z interkomem, obracaliśmy się raz i wczoraj uciekło trochę czasu. Dzisiaj jechałem o wszystko. Przed pierwszym odcinkiem ostatniej pętli usunąłem z samochodu co się tylko dało i chyba było warto. Wiedziałem po tym oesie, że nie wytrzyma tego albo ktoś, albo coś. Tempo było bardzo ostre, myślę, że poza moim limitem. Citroen C2 R2 to naprawdę dobry samochód, więc w przyszłym sezonie chciałbym pozostać w C2 R2 Teams' Challenge i powtórzyć tegoroczny sukces.

Marcin Pasecki: Szkoda ostatniego Rajdu Orlen, którego nie ukończyliśmy. Jeżeli chodzi o Rajd Dolnośląski, to dzisiaj najechaliśmy na wypadek Zbyszka Malińskiego i tam straciliśmy trochę czasu. Na szczęście kolegom nic się nie stało. Na jednym z oesów zobaczyliśmy stojącego Radka Typę. Szkoda, że tak ciekawa rywalizacja o zwycięstwo nie trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Z pewnością drugiego dnia rajdu nasza jazda była trochę lepsza. Rajdu Dolnośląskiego mieliśmy wcale nie jechać, ale udało się wystartować, więc z założenia chcieliśmy być na mecie. Jesteśmy na niej, więc jesteśmy zadowoleni.

Marcin Dobrowolski: Rzutem na taśmę jesteśmy podwójnymi wicemistrzami Polski. Na pewno nie błyszczeliśmy na tym rajdzie, mieliśmy też dużo pecha. Konkurenci jechali bardzo szybko i jestem pod dużym wrażeniem ich tempa. Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę cały sezon, drugie miejsce jak najbardziej nam się należy. W przyszłym sezonie na pewno zostajemy w C2 R2 Teams' Challenge. Jeśli się uda, to wystartujemy nowym samochodem. Liczymy, że inni zawodnicy przekonają się do Citroena C2 R2, gdy zobaczą jak wysoko w generalce dojeżdża to auto, i w przyszłym roku będziemy rywalizować w dużo liczniejszym gronie.

Sezon 2008 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski dobiegł końca. Dla zawodników startujących w tym cyklu przyszła pora na odpoczynek po trudach długiego, liczącego aż dziewięć eliminacji sezonu. Walkę o kolejne tytuły mistrzowskie rozpocznie zaplanowany na luty zimowy Rajd Magurski, pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2009.

Końcowa klasyfikacja C2 R2 Teams’ Challenge:

MKierowcaPunkty
1. Jan Chmielewski 38
2. Marcin Dobrowolski 34
3. Radosław Typa 34
4. Marcin Pasecki 31
5. Ariel Piotrowski 17
6. Piotr Krotoszyński 9
7. Radosław Naradowski 6

Końcowa klasyfikacja w klasie A6:

MKierowcaSamochódPunkty
1. Jan Chmielewski Citroen C2 R2 50
2. Marcin Dobrowolski Citroen C2 R2 49
3. Radosław Typa Citroen C2 R2 46
4. Piotr Maciejewski Suzuki Swift S1600 38
5. Marcin Pasecki Citroen C2 R2 37
6. Ariel Piotrowski Citroen C2 R2 11
7. Tomasz Dąbrowski Peugeot 206 10
Komentarze (0)