W programie ostatniego dnia rajdu były dwa wielkie klasyki Tour de Corse - odcinki specjalne Agosta/Pont de Calzola (31,81 km) i Pierra Rossa/Verghia (26,32 km), przejeżdżane dwukrotnie. Ich trasa, w sumie aż 116,26 km (w tym roku wiodąca w odwrotnym kierunku), mogła jeszcze kryć wiele niespodzianek.
Sebastien Loeb i Daniel Elena, startując przewagą z ponad 50 s. nad najbliższym z rywali, doskonale rozegrali OS13 – podjazd pod przełęcz Bellevalle, a następnie długi zjazd w stronę Pila-Canale. Odcinek 14 wiodący szeroką, gładką szosą na przełęcz Gradello i jej trzy słynne patelnie, w drugiej części zmienia się w partię wąską, wyboistą, schodzącą w dół szybkimi zakrętami ku Coti-Chiavari. Dzięki trzem wygranym oesom na cztery liderzy jeszcze powiększyli swoją przewagę.
- Dwa pierwsze oesy poszły nam doskonale – komentował Loeb na mecie w Ajaccio.- Najważniejsze było zachowanie do końca pełnej koncentracji. Dlatego wolałem jechać szybko, choć nie na samym limicie. Startowałem jako pierwszy, dzięki czemu miałem czystą drogę, co zmniejsza ryzyko przebicia koła na ostrych kamieniach. Odwrócony kierunek jazdy nie sprawiał nam problemów. Ale przyznam, że gdy dowiedziałem się, że nasz główny rywal miał kłopoty na OS13, przeszła mi przez myśl możliwość, że już dziś zostanę mistrzem. Ostatecznie jednak Mikko dotarł do mety i zdobył punkty.
Powtórny przejazd obydwu odcinków również przebiegł pomyślnie. Załoga Citroëna zwyciężyła na Korsyce po raz czwarty z rzędu, co jest osiągnięciem bez precedensu w historii 52 edycji tego rajdu. Loeb i Elena dzięki swej 46 wygranej w karierze w rajdach WRC powoli zbliżają się do rekordu Didiera Auriola i Bernarda Darniche, którzy wygrali na Korsyce po 6 razy. Triumfując po raz 10 w tym sezonie, Mistrzowie Świata wyrównują swój własny rekord, utrzymywany od roku 2005, mając jeszcze dwie okazje, aby go poprawić.
- Oczywiście, że wolę wygrywać po zażartej walce – zapewniał Loeb.- Ale co mogę poradzić? Przecież to nie ja powinienem podpowiadać, co robić, aby nas tutaj pokonać. Zwycięstwo w Rajdzie Francji, przed własną publicznością, zawsze ma szczególny smak. Budowaliśmy je powoli, stopniowo zwiększając przewagę, a potem dbając o utrzymanie dobrego rytmu. Nasz Citroën C4 był bardzo szybki i jednocześnie niezawodny, a wybrane ustawienia pozwoliły maksymalnie wykorzystać potencjał opon Pirelli. Na asfaltach pozostajemy niepokonani. Zwiększyliśmy przewagę punktową do Mistrzostwa. Wszystko to przyszło nam stosunkowo łatwo.
Uśmiech na twarzy Olivier Quesnella w chwili powitania zwycięzców w strefie serwisowej Citroën Total, w otoczeniu dziennikarzy, mówił wszystko: - To był triumf bezapelacyjny. Nasze samochody zawsze sprawdzały się na trasach tej pięknej wyspy. W tym roku znowu, dzięki pracy całego zespołu, dominowaliśmy od początku do końca. Nie było wielkiego napięcia, ale i tak śledziliśmy losy rajdu przez wszystkie trzy dni. Loeb i Elena pojechali perfekcyjnie. Wygrali 14 na 16 oesów. Powiększyli swoją przewagę w Klasyfikacji Kierowców. Dzięki nim także w tabeli Konstruktorów Citroën nie stracił zbyt wiele na rzecz rywali. Trzeba też podkreślić dobry występ i 7 miejsce załogi Urmo Aava/Kuldar Sikk na C4 WRC z CSP Technologies. Bardzo cieszy mnie również sukces załogi Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, którzy, startując Citroënem C2 Super 1600, zdobyli tytuł Mistrzów Świata 2008 w kategorii Junior.
Rajd w liczbach
Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych.
Etap 1
Sébastien Loeb/Daniel Elena Dani Sordo/Marc Martí
OS1: Acqua Doria-Serra di Ferro 1 (15,92 km) 1 3/+4,5s.
OS2: Portigliolo-Bocca Albitrina 1 (16,62 km) 1 2/+2,7ss
OS3: Arbellara-Aullene 1 (27,42 km) 1-
OS4: Acqua Doria-Serra di Ferro 2 (15,92 km) 1-
OS5: Portigliolo-Bocca Albitrina 2 (16,62 km) 1-
OS6: Arbellara-Aullene 2 (27,42 km) 1-
Etap 2
Sébastien Loeb/Daniel Elena
OS7: Carbuccia-Scalella 1 (21,88 km) 1
OS8: Calcatoggio-Plage du Liamone 1 (25,17 km) 1
OS9: Appricciani-Coggia 1 (14,37 km) 1
OS10: Carbuccia-Scalella 2 (21,88 km) 1
OS11: Calcatoggio -Plage du Liamone 2 (25,17 km) 1
OS12: Appricciani-Coggia 2 (14,37 km) 2/+1,3s.
Etap 3
Sébastien Loeb/Daniel Elena
OS13: Agosta - Pont De Calzola 1 (31.81 km) 1
OS14: Pietra Rossa - Verghia 2 (26.32 km) 1
OS15: Agosta - Pont De Calzola 2 (31.81 km) 1
OS16: Pietra Rossa - Verghia 2 (26.32 km) 2/+4,9s.
Najskuteczniejsi: S. Loeb, 14 najlepszych czasów; F. Duval, 1 – JM. Latvala, 1 – M. Hirvonen, 1.
Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS16: S. Loeb.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 13/15:
1. Citroën-Total, 169 punktów
2. Ford, 146 pkt
3. Subaru, 87 pkt
4. Stobart, 62 pkt
5. Munchi's, 22 pkt
6. Suzuki, 21 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 13/15:
1. S. Loeb, 106 pkt
2. M. Hirvonen, 92 pkt
3. D. Sordo, 59 pkt
4. C. Atkinson, 45 pkt
5. JM. Latvala, 42 pkt
6. P. Solberg, 40 pkt
7. H. Solberg, 22 pkt
8. F. Duval, 22 pkt
9. G. Galli, 17 pkt
10. M. Wilson, 13 pkt
11. U. Aava, 13 pkt
12. F. Villagra, 9 pkt
13. C. Rautenbach, 6 pkt
14. T. Gardemeister, 5 pkt
15. A. Mikkelsen, 5 pkt
16. PG. Andersson, 4 pkt
17. JM. Cuoq, 2 pkt
18. M. Rantanen, 2 pkt
19. A. Aigner, 1 pkt
20. J. Hänninen, 1 pkt
21. S. Ogier, 1 pkt .