Sebastien Loeb i Daniel Elena, którzy na Cyprze wygrali trzy razy (w latach 2004 do 2006) na cztery starty, ruszą na trasę stawiając sobie za cel kolejny triumf. Jeżeli im się powiedzie, pięciokrotni Mistrzowie Świata odniosą w Limassol swoje pięćdziesiąte wspólne zwycięstwo w formacie WRC. Nic nie jest jednak przesądzone, szczególnie, że nie mogą liczyć na znajomość terenu walki.
Dani Sordo ma na swoim koncie tylko jeden start w Rajdzie Cypru (2006), a jego pilot Marc Marti o dwa więcej, przejechane niegdyś z Carlosem Sainzem. Tak, jak w Irlandii i Norwegii, hiszpański duet walczyć będzie przede wszystkim o punkty dla Citroëna w klasyfikacji konstruktorów.
Zespół Citroen Sport został przemianowany na Citroen Racing i w zbliżającym się rajdzie zaprezentuje po raz pierwszy swoje samochody w nowych barwach. Aby podkreślić sukces swoich nowych produktów, wprowadzanych w okresie ostatnich 10 lat, Citroena zaprezentował 5 lutego nową oprawę wizualną swojej działalności. W zespole Citroen Total World Rally Team najbardziej widoczną związaną z tym zmianą jest nowy wzór malowania C4 WRC, z większą ilością bieli, pokazany w ubiegłym tygodniu na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.
Trzy pytania do Xaviera Chardon, Dyrektora ds. Marketingu i Komunikacji Citroena
Piątego lutego koncern Citroen przedstawił nowy wizerunek swojej marki. Na czym polega istota tych zmian?
- Kończąc 90 lat, Citroen otwiera nowy rozdział swojej historii. Zmiana ta dokonuje się w warunkach kryzysu ekonomicznego, a równocześnie w okresie przemian w sposobach korzystania z samochodu i w relacjach pomiędzy klientami a producentami. Citroen nie obserwuje biernie tego, co się dzieje. Przeciwnie, działamy aktywnie i znajdujemy nowe sposoby działania. Naszym głównym celem jest kontynuacja dynamiki, cechującej naszą markę przez ostatnie dziesięć lat. Chcemy dalej podnosić jej wartość i wzbogacać naszą ofertę. Wprowadzane właśnie zmiany to nasze przedsięwzięcie o zasięgu globalnym. Obejmuje ono nowy wizerunek, nowe relacje z klientami i nową linię produktów: linię DS. Otwarty kilka dni temu Salon Genewski 2009 jest dla publiczności pierwszą okazją do spotkania z naszymi nowościami i z koncepcją DS Inside.
Nowym hasłem Citroena jest "Creative Technologie", co ono oznacza?
- Oznacza ono połączenie kreatywności z techniką - czyli to, czym Citroen wyróżnia się od samego początku. Citroën nie dąży do osiągnięć technicznych samych w sobie, a jedynie takich, które służą użytkownikowi. Hasło Creative Technologie pozwala uchwycić samą istotę tożsamości naszej marki. Dokładnie taka sama logika skłania nas do uczestnictwa w rajdach samochodowych. To kreatywnej postawie zespołu Citroen Racing zawdzięczamy zgromadzenie przez C4 WRC tylu zwycięstw i tytułów. To dzięki niej Citroen Racing, Sebastien Loeb i Daniel Elena odnieśli w ostatnich latach tyle sukcesów.
Jaki jest wkład rajdowych Mistrzów Świata w rozwój marki Citroen?
- Zaangażowanie Citroena w rajdy samochodowe i dynamika rozwoju naszej marki w okresie ostatniego dziesięciolecia to sprawy nierozłączne. Nasze C4 WRC wygrywają na wszystkich kontynentach, na wszystkich nawierzchniach, od asfaltu, przez szuter, po śnieg. Triumfowały w obydwu sezonach, w których startowały. Dowodzi to jednocześnie konkurencyjności, niezawodności i wszechstronności naszych produktów. Sebastien i Daniel są oczywiście najściślej związani z tą kolekcją sukcesów jako ich autorzy. To ludzie bezpośredni, sympatyczni, a zarazem konsekwentni i pełni sportowej determinacji, a więc w sumie najlepsi ambasadorzy naszej marki.