Powtórzyć wyczyn sprzed roku - BMW Sauber przed GP Bahrajnu

Po fatalnym początku sezonu BMW Sauber jedzie do Bahrajnu, gdzie w sezonie 2008 Robert Kubica wywalczył pierwsze i na razie jedyne pole position w historii zespołu. Obecna forma niemieckiego teamu nie pozwala wierzyć, że wyczyn ten uda się powtórzyć.

- Generalnie lubię tor w Bahrajnie, chociaż nie jest zbyt trudny. Ma kilka długich prostych i trzy charakterystyczne wolne zakręty, które wymagają ostrych hamowań - powiedział Robert Kubica. - Na Sakhir wiatr może odgrywać ważną role, bo wpływa na balans samochodu. Przynosi także sporo piasku na tor, co powoduje zmianę przyczepności. Mieliśmy możliwość testowania F1.09 w styczniu na tym torze w bardzo wietrznych i niestabilnych warunkach - przypomniał. - W poprzednim sezonie w Bahrajnie poszło nam całkiem dobrze - po wywalczeniu pole position wyścig ukończyłem na podium - dodał Kubica, który w 2008 roku przegrał jedynie z kierowcami Ferrari.

- Lubię jeździć w Bahrajnie. Podoba mi się układ toru i nowoczesna infrastruktura. Szczególnie sekcja od piątego do przedostatniego zakrętu jest dobrze zaprojektowana - przyznał Nick Heidfeld, czwarty na mecie wyścigu w sezonie 2008. - Tym razem przyjeżdżamy bardzo wcześnie i będę miał okazję do odpowiedniego przygotowania fizycznego. Warunki pogodowe mogą być ciekawe. Zazwyczaj klimat w Bahrajnie jest przyjemny, ale mieliśmy już w przeszłości upały, a podczas zimowych testów - burzę piaskową. Z 2008 roku w pamięci zapadł mi koncert Akona po wyścigu - dodał Niemiec.

- Bahrajn kończy pierwszy, zamorski etap sezonu, w którym przez pięć tygodni przejedziemy cztery wyścigi, naszym celem jest najlepszy występ. Patrzymy na poprzednie GP Bahrajnu z satysfakcją - Robert wywalczył pierwsze pole position dla BMW Sauber, co było kolejnym milowym krokiem - przypomniał Mario Theissen, szef BMW Motorsport.

- Tor w Bahrajnie wymaga kompromisu w zakresie aerodynamiki. Z jednej strony wiele wolnych zakrętów wymaga dużej siły docisku, z drugiej strony tor jest bardzo szeroki i zachęca do wyprzedzania, co sprawia, że nie możemy zapomnieć o prędkości - wyjaśnił Willy Rampf, koordynator techniczny BMW Sauber. - Na wolnych zakrętach trakcja i balans hamulców odgrywa kluczową rolę. Zużycie hamulców na tym torze jest bardzo duże szczególnie na pierwszym i czwartym zakręcie. W nocy wiatr zazwyczaj nawiewa piasek na tor. Ogólnie warunki torowe się poprawiają w ciągu dnia, ale przez piasek opony się zużywają. Jest to ważny czynnik przy wyborze strategii.

Źródło artykułu: