Trzeba jechać powoli - kierowcy przed Rajdem Akropolu

Od wielu lat wiadomo, że ten kto będzie najlepiej dbał i dobierał opony będzie zwycięzcą na mecie. W tym roku również tak może się zdarzyć, więc kierowcy i zespoły będą musiały zwrócić uwagę właśnie na ogumienie. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas zbliżającego się Rajdu Akropolu?

Paweł Świder
Paweł Świder

Sebastien Loeb: W tym rajdzie czasami warto zahamować w bardzo kamienistej części drogi, aby nie uszkodzić samochodu i nie przebić opon. Nasze C4 WRC i opony Pirelli Scorpion są bardzo mocne, ale zwróćcie uwagę, że tutaj mamy do czynienia z ekstremalnymi warunkami, zwłaszcza jeśli jest gorąco. Prawdą jest, że w ubiegłym roku kluczem do zwycięstwa było odpowiednie dobranie opon i "zarządzanie" nimi. Znalazłem kompromis pomiędzy odpowiednim tempem a utrzymaniem opon w całości. Nasze 17 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej mogłoby pokusić mnie o spokojną kontrolowaną jazdę, jednak ja mam wolę zwycięstwa. Widzieliśmy to na Sardynii, że w rajdach nigdy nie można czegoś obstawiać jako pewnik, dlatego nie spoczniemy na laurach. Oczekuję, że ten rajd będzie szczególnie trudny, zwłaszcza że nasi główni rywale właśnie na takiej nawierzchni jak w Grecji czuje się wyśmienicie.

Dani Sordo: To będzie bardzo interesujące wydarzenie, ponieważ mamy sporo nowych odcinków specjalnych. Zawsze lubiłem Rajd Akropolu i głęboko wierzę, że będę w ten weekend odgrywał jedną z głównych ról. W zeszłym roku szczęście nas ominęło, ale jechałem jak na swoje możliwości dobrze. Mam nadzieję, że w tym roku będę starał się jak najszybciej poruszać się naszym samochodem. Moim celem jest niezmiennie od początku sezonu zdobywanie dużej ilości punktów do klasyfikacji generalnej konstruktorów, chcę pomóc zespołowi. Jeśli to pozwoli mi na awans na drugie miejsce wśród kierowców to wtedy będzie jeszcze lepiej.

Mikko Hirvonen: Warunki mogą być porównywalne do tych z Sardynii, ale chyba będzie bardziej kamieniście. W tym roku mamy kilka nowych oesów, więc to tak jakby to był zupełnie nowy rajd. Rajd Akropolu jest jedynym rajdem w sezonie, w którym kierowca musi poważnie myśleć nad tym, aby chronić swój samochód. To wciąż jest płaski rajd, ale trzeba być ostrożnym w hamowaniu, trzeba dbać przede wszystkim o opony. Najgoręcej jest tuż przed startem do kolejnego odcinka. Wtedy siedzę w kombinezonie i kasku, nie ma przepływu powietrza w aucie. Kiedy ruszam ta cyrkulacja następuje, więc mogę się skupić ja słuchaniu tego, co mi dyktuje Jarmo. Więc nie jest tak źle.

Jari-Matti Latvala: To jest najtrudniejsza i najbardziej kamienista z rund WRC. Po zwycięstwie w Sardynii chcę walczyć o zwycięstwo także tu w Grecji. Najważniejsze będzie wystartować odpowiednim tempem, nie za szybko, nie za wolno. Ciekawe, jaką przewagę będzie można zdobyć przez kolejność na trasie rajdu. Mam dobrą pozycję startową w piątek, ale w sobotę już może być różnie. Trudniej tu będzie zrobić odpowiednie notatki, bo Grecja nie jest tak szybkim rajdem jak np. Finlandia. Tam łatwiej jest sporządzić opis. Będziemy musieli sobie radzić z upałem, w związku z tym wybieram się na trening… rowerem.

Petter Solberg: Bardzo się cieszę na ten rajd. To naprawdę fajny rajd, który bardzo mi odpowiada. Sporym wyzwaniem dla załogi i rajdówki będą mocno kamieniste, ale płaskie trasy. Mocno pracowaliśmy, aby samochód był odpowiednio przygotowany do tego rajdu. Wierzę, że w niedzielę znów staniemy na podium.

Henning Solberg: Rajd Akropolu zalicza się do mocno kamienistych rajdów, a te akurat bardzo lubię. To zawsze bardzo ciekawy i trudny rajd, w tym roku zdecydowanie najbardziej nie mogę się doczekać startu. Na Sardynii zmieniliśmy kilka rzeczy i teraz naprawdę mamy świetną rajdówkę do dyspozycji. Jestem pewien, że będziemy mieli dobre tempo. W drugiej połowie sezonu chciałbym mieć dobre wyniki.

Sebastien Ogier: Cel jest jeden - jechać równo przez cały rajd, aby w niedzielę zameldować się na mecie. Prawdopodobnie w Grecji czekają nas jeszcze trudniejsze warunki niż na Sardynii, więc na to musimy być przygotowani. Będziemy musieli zachować najwyższą ostrożność i koncentrację zarówno podczas zapoznania jak i samego rajdu. Wierzę, że na koniec będziemy mogli się pochwalić naszym wynikiem.

Matthew Wilson: W tym roku będziemy jechać po zupełnie nowej trasie Rajdu Akropolu, aczkolwiek kilka oesów są powtórzone z poprzednich edycji. Wszyscy więc będziemy mieli ciekawe wyzwanie przed sobą. Jesteśmy przygotowani na to, że podczas rajdu będziemy podróżować w wysokich temperaturach. Trasy są bardzo szorstkie, co jest kolejnym smaczkiem tego rajdu, bo trzeba szczególnie dbać o opony.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×