Gotowy na piąte zwycięstwo

Po bardzo udanym zeszłorocznym debiucie, kiedy to Citroen C4 WRC zdobył dwa pierwsze miejsca podczas rajdu Monte Carlo, zespół jest gotowy podjąć wyzwanie po raz kolejny. Sebastien Loeb chce wygrać najstarszy rajd na świecie po raz piąty.

W tym artykule dowiesz się o:

Rajd Monte Carlo należy do najbardziej lubianych przez zawodników, jak i kibiców. Często bywa tak, że najwięcej emocji w trakcie dostarcza pogoda, która jest niezwykle kapryśna we Francji i Monako o tej porze roku. To przysparza zespołom niemałych kłopotów w doborze opon.

- Oczywiście marzę o śnieżnym Monte Carlo, w iście zimowych warunkach pogodowych - powiedział Sebastien Loeb - Trasa rajdu mieści się w trzech, zupełnie różnych od siebie regionach. To sprawi, że rajd będzie o wiele ciekawszy, ale i trudniejszy. Jest wiele równych partii, dosyć szybkich, ale są i bardzo techniczne, wymagające dokładności i precyzji. Nie brakuje także wyboistych miejsc.

- Bardzo się cieszę, że zobaczymy słynny odcinek Col du Turini w południowo- wschodniej części Francji - stwierdza aktualny Mistrz Świata - Wraz z kilkoma, również klasycznymi oesami, stworzy to wspaniały finał rajdu.

Od zawsze pogoda płatała figle w trakcie rajdu. Warunki atmosferyczne potrafią zmieniać się co pół godziny, więc dobrze "trafić" z doborem opon i zawieszenia jest niezwykle trudno. Marcus Groenholm, który nie wystartuje w rajdzie mówił, że Monte Carlo to ruletka, w którą gra z nami matka natura.

Asfaltowe partie w górach są niezwykle widowiskowe i wyróżniają się nie tylko na tle Monte Carlo, ale całego cyklu Mistrzostw Świata odcinki specjalne. Nie inaczej będzie w tym roku. Organizatorzy postarali się, aby nie zabrakło emocji na trasie rajdu. Także zespoły od dłuższego czasu przygotowują się na rozpoczęcie sezonu WRC.

- Na rajd przygotowujemy trzy rodzaje opon - powiedział Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroena - Jeśli będzie sucho, jedyną opcją do wykorzystania będzie miękka i sucha mieszanka. Jeśli będzie padał śnieg będziemy mieli do wyboru opony z kolcami, lub bez nich. Oczywiście wszystko zależy od temperatury powietrza.

- Jesteśmy bardzo zaangażowani w C4 WRC. Będziemy mieli do dyspozycji dwa silniki "EW", przygotowane specjalnie na Monte Carlo. To bardzo aerodynamiczne jednostki, które mogą dać nam zwycięstwo - kończy Mestelan-Pinon.

Rajd Monte Carlo, pierwsza runda Mistrzostw Świata rozpoczyna się już 24 stycznia. Do walki stanie cała czołówka światowych kierowców.

Komentarze (0)