Ośmiokrotny mistrz udzielił wywiadu hiszpańskiej prasie, mówiąc w nim o różnicy pomiędzy silnikami dwusuwowymi 500 ccm, czterosuwami 990 ccm i obecnymi 800 ccm.
- Dla mnie najlepszy spektakl dawały 990 ccm które były bardzo mocne, podobnie jak te 500 ccm. Były świetne pojedynki i trzeba było dużych umiejętności, by okiełznać te maszyny. Pierwszy raz, kiedy nimi jechałem, myślałem, że mają zbyt wiele mocy, że trudno będzie jeździć nimi na granicy, ale potem powiedziałem sobie, że muszę to zrobić, aby nauczyć się jak zarządzać tą mocą - powiedział Włoch.
- Na 500 ccm i 990 ccm pojedynki były świetne, a czy nie tego chcą widzowie? Motocykle traciły przyczepność na wyjściach z zakrętów. A na 800 ccm... Uważam, że są największą pomyłką w mistrzostwach świata w ostatnich 15 latach. Wiele spektakularnych spraw zostało zatraconych, ponieważ elektronika za mocno we wszystko ingeruje. Moim zdaniem producenci zrobili wielki błąd, przechodząc z 990 ccm na 800 ccm.