Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, w oparciu o dane firmy Nielsen Audience Measurement, Telewizja Polska zarejestrowała znaczący wzrost widowni w czasie trwania fazy grupowej mistrzostw świata. Największym sukcesem okazały się oczywiście mecze polskiej reprezentacji, na dalszych miejscach uplasowały się pojedynki Niemiec, Szwecji, Portugalii i Hiszpanii. Średnio na kanałach TVP1, TVP2 i TVP Sport potyczki piłkarskie śledziło ok. 3,43 mln widzów.
Widzowie TVP1 mogli zobaczyć 30 spotkań, natomiast TVP2 pokazała 18 meczów. Średnia widownia TVP1 wynosiła 3,41 mln widzów, co dało jej wynik 29,59 proc. ogólnego udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 31,52 proc. grupie komercyjnej 16-49. TVP2 zarejestrowało oglądalność w wysokości 1,44 mln, osiągając 14,73 proc. i 15,91 proc. udziału. TVP Sport oglądało 757 tys. widzów, co ma przełożenie na 7,21 proc. i 7,83 proc. udziału w rynku. Warto dodać, że wiele meczów było rozgrywanych o tej samej godzinie, przez co były transmitowane równolegle na kanałach TVP1, TVP2 i TVP Sport.
Pierwsze spotkanie Polaków w fazie grupowej z Senegalem zgromadziło przed telewizorami łącznie 11,13 mln widzów. Oglądalność TVP1 wynosiła 9,28 mln odbiorców, a na kanale TVP Sport 1,86 mln. Nieco inaczej dane przedstawia prezes TVP, Jacek Kurski. Na swoim koncie na Twitterze ogłosił, że na podstawie modelu oglądalności rzeczywistej (MOR), czyli wewnętrznego pomiaru telemetrycznego Telewizji Polskiej, 19 czerwca spotkanie śledziło 16,527 mln zainteresowanych.
Porażkę Polaków z Kolumbią obserwowała rekordowa liczba widzów - łącznie 13,64 mln na kanałach TVP1 i TVP Sport. Niedzielny mecz "o wszystko" odbył się w wieczornym prime-time, co miało przełożenie na 75,45 proc. udziału w ogólnym rynku telewizyjnym. Według badań, co najmniej przez jedną minutę pojedynek oglądało ponad 21 mln widzów. Prezes Jacek Kurski na swoich kanałach społecznościowych poinformował, że mecz na obu antenach śledziło łącznie 16,8 mln "rozczarowanych" kibiców.
ZOBACZ WIDEO Mundial 2018. Sylwia Dekiert: Myślę, że Nawałka nie pozostanie na stanowisku. Nie dlatego, że był złym trenerem
Najmniej ciekawym dla widzów starciem Polaków okazał się pojedynek reprezentacji z Japonią. Na podstawie danych opracowanych przez Nielsen Audience Measurement, mecz "o honor" oglądało zaledwie 8,43 mln widzów - 7,67 mln w TVP1 i 756 tys. w TVP Sport. Według MOR, widzów było łącznie 11,591 mln, co ogłosił prezes Telewizji Polskiej.
Mecze cieszące się największą popularnością, poza pojedynkami Polaków, to w TVP1 starcia Niemiec ze Szwecją (4,92 mln), Japonii z Senegalem (4,77 mln) i Portugalii z Hiszpanią (4,48 mln). W TVP2 wysokie zainteresowanie odnotowały potyczki Niemcy - Meksyk (3,15 mln), Rosja - Egipt (2,9 mln) i Francja - Peru (2,1 mln). Na antenie TVP Sport najbardziej atrakcyjne okazały się pojedynki Niemcy - Szwecja (1,27 mln), Brazylia - Szwajcaria (1,14 mln) i Tunezja - Anglia (1,01 mln).