Rekordowa oglądalność meczu Brazylia - Niemcy w TVP

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Półfinałowe spotkanie MŚ Brazylia - Niemcy spotkało się z ogromnym zainteresowaniem widzów telewizji publicznej. Rozegrany we wtorek mecz obejrzało prawie 6,8 mln osób w TVP2 i TVP Sport.

Jest to najlepszym wynikiem Mundialu 2014. Rekord padł też w polskim Internecie - potkanie na sport.tvp.pl miało blisko 340 tys. odsłon!

Spotkanie Brazylia - Niemcy w TVP2 śledził co drugi Polak, który miał wtedy włączony telewizor! Udziały ukształtowały się bowiem na poziomie 50,4 proc. Średnia widownia wyniosła 6,394 mln widzów (grupa 4+), a w szczytowym momencie (34. minuta meczu) - nawet 7,374 mln! Dwójka była zdecydowanym liderem nie tylko w trakcie meczu, lecz także w całym dniu, notując 15,1 proc. udziału w rynku telewizyjnym. [ad=rectangle] Równoległa transmisja w TVP Sport przyciągnęła aż 387 tys. widzów, co także jest rekordem Mundialu dla sportowego kanału TVP. W szczytowym momencie (ok. 63. minuty) spotkanie oglądało nawet 525 tys. Udziały wyniosły 3,04 proc.

Rekord padł w polskim Internecie. Transmisja on-line odnotowała blisko 340 tys. odsłon wideo, przy 150 tys. unikalnych użytkowników oglądających ją na portalu sport.tvp.pl oraz w aplikacji TVP Stream. Jeszcze nigdy żadna transmisja w nowych mediach nie zgromadziła w jednym czasie tak dużej liczby jednoczesnych widzów oglądających ją na komputerach, tabletach czy smartfonach.

Dotychczas rekordowymi transmisjami w Internecie były również inne wydarzenia sportowe emitowane przez TVP: finał EURO 2012 - 270 tys. odsłon wideo oraz mecz reprezentacji siatkarzy z Bułgarią podczas igrzysk olimpijskich w Londynie - 246 tys. (źródło Gemius Stream).

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Telewizja Polska udostępnia na swoim portalu transmisje wszystkich meczów Mundialu - w tym w wersji rozszerzonej obejmującej kulisy meczu, a także skróty, gole oraz materiały reporterskie z Brazylii. Są one dostępne zarówno w dedykowanym serwisie mundialowym na sport.tvp.pl oraz w aplikacji TVP Stream. W czerwcu i pierwszym tygodniu lipca materiały sportowe TVP obejrzano na tych platformach ponad 13 mln razy.

Skrót meczu:

{"id":"","title":""}

Źródło: TVP S.A.

Źródło artykułu:
Komentarze (3)
avatar
ossiePL
9.07.2014
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Pewnie dzwonią do każdego po kolei i pytają co ogląda ;) HAHAHA!  
avatar
Jackey
9.07.2014
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Ciekawe...takie dokładne wyniki...Wie ktoś może w jaki sposób bada sie oglądalność danego programu w telewizji?