Będziecie zdumieni. Dla Igi Świątek to upokarzające

Getty Images / Iga Świątek i Robert Lewandowski
Getty Images / Iga Świątek i Robert Lewandowski

Wartość rynkowa sportowców od zawsze była ważna. W ostatnim czasie coraz istotniejszy jest również inny ranking: wartości marketingowej. Specjalny raport pod tym względem przygotowała firma "SportsPro". Wyniki? Będziecie zdziwieni.

Robert Lewandowski i Iga Świątek znaleźli się w zestawieniu 125 sportowców na świecie, którzy prezentują największą wartość marketingową.

Tak wynika z zestawienia opublikowanego przez "SportsPro". Co brano pod uwagę przy jego tworzeniu?

Wśród czynników znalazły się m.in. zasięg rynkowy, siła marki czy ekonomia. Kto znalazł się na szczycie? Lionel Messi, argentyński piłkarz Interu Miami. To również aktualny mistrz świata z reprezentacją Argentyny i najlepszy piłkarz ostatniego mundialu.

Za jego plecami znalazł się koszykarz LeBron James. Zawodnik Los Angeles Lakers, który w poprzednim sezonie awansował na szczyt w lidze NBA, stając się koszykarzem z największą ilość zdobytych punktów w historii tych rozgrywek.

Jak w zestawieniu wypadli Lewandowski i Świątek? Ich miejsca mogą być zaskakujące. "Lewy" sklasyfikowany został na 16. pozycji. Wyprzedziły go np. piłkarki reprezentacji USA Alex Morgan czy Megan Rapinoe, a także m.in. gimnastyczka Simione Biles.

Jeszcze dalej - i to zdecydowanie - znalazła się Świątek. 22-latkę z Raszyna można znaleźć dopiero na 58. pozycji. Zdecydowanie wyżej od wiceliderki światowego rankingu WTA znalazły się jej rywalki z kortu: Coco Gauff (12. pozycja), Naomi Osaka (14. pozycja), Aryna Sabalenka (18. pozycja) czy Emma Raducanu (21. pozycja).

#SportowiecDyscyplina
1. Lionel Messi (piłka nożna)
2. LeBrone James (koszykówka)
3. Alex Morgan (piłka nożna)
4. Giannis Antetokounmpo (koszykówka)
5. Megan Rapinoe (piłka nożna)
6. Mikaela Shiffrin (narciarstwo alpejskie)
7. Lewis Hamilton (formuła 1)
8. Simone Biles (gimnastyka artystyczna)
9. Kylian Mbappe (piłka nożna)
10. Max Verstappen (formuła 1)
...
16. Robert Lewandowski (piłka nożna)
...
58. Iga Świątek (tenis)

Zobacz także:
"Niepokojące informacje". Prezes ostrzega przed hitem PKO Ekstraklasy
Mistrz świata zawieszony przez FIFA. Stosował doping tuż przed mundialem

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: gwiazdor futbolu pokazał klasę. Tak zachował się po porażce

Komentarze (24)
avatar
super-expert
23.10.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wiele jest firm marketingowych - każda ma inne preferencje i raport jednej z nich nie jest żadnym wyznacznikiem dla firm stawiających na inne profile marketingowe. 
avatar
bórmistrz.
22.10.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ty masz @Kaczmarczyk pojęcie o priorytetach sportowców. Dla 22-letniej Igi ważne jest budowanie pozycji w WTA i w historii tenisa, a nie doraźny rozgłos marketingowy. 
avatar
Zorkin Król SF
21.10.2023
Zgłoś do moderacji
10
2
Odpowiedz
avatar
fannovaka
21.10.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Osaka i Radukanu to juz sa ustawione do konca zycia dzieki reklamom, nie musza juz grac w tenisa i nadwyrezac zdrowia i jak widac wcale im sie nie spieszy zeby wracac na kort (ale wyglad i mies Czytaj całość
avatar
meritum
21.10.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Marketing niewiele wspólnego ma ze sportem. Np. tenisistki: Raducanu raz błysnęła w 2021r. - obecnie 280 w rankingu WTA, a Osaka nie gra od ponad roku (macierzyństwo)