Szaleństwo w Gdańsku. Padnie rekord frekwencji w Fortuna I lidze

WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Kibice Lechii Gdańsk
WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Kibice Lechii Gdańsk

Nie ma już biletów na mecz 33. kolejki Fortuna I ligi, w którym Lechia Gdańsk zagra z Arką Gdynia. Derby Trójmiasta obejrzy ponad 36 tys. kibiców, co będzie rekordem rozgrywek.

Mecz pierwszej w tabeli Fortuna I ligi Lechii Gdańsk z wiceliderem Arką Gdynia odbędzie się w niedzielę 19 maja o godz. 20.30 na Polsat Plus Arenie w Gdańsku. Do tego starcia zostały trzy tygodnie, ale nie da się już kupić biletów. Te rozeszły się błyskawicznie.

Tym samym pobity zostanie rekord I ligi, który - jak dotąd - należał do Wisły Kraków. Został ustanowiony w sierpniu ubiegłego roku, gdy podczas meczu ze Stalą Rzeszów na trybunach pojawiło się 31 916 widzów.

Co ciekawe, tylko trzy razy w historii stadionu w Letnicy na trybunach zasiadło ponad 30 tys. kibiców.

Rekord został ustanowiony w sezonie 2016/17 w meczu z Legią Warszawa, gdy frekwencja wyniosła 37 220 osób. Dwa sezony wcześniej (również podczas rywalizacji z Legią), kibiców było 36 500. Trzeci wynik to spotkanie z Cracovią w sezonie 2011/12 (to był pierwszy, historyczny mecz Lechii na tym stadionie).

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: wyjątkowa impreza u Beckhamów. Wideo trafiło do sieci

W zbliżających się derbach Trójmiasta frekwencja wyniesie ponad 36 tys. i - co warte podkreślenia - po raz pierwszy na stadion będą mogli wejść kibice Arki (w liczbie 1500 osób). Przy okazji wcześniejszych derbów nie było im to dane (z różnych powodów).

Na frekwencję składa się ponad 31 tys. biletów wyprzedanych w ramach otwartej sprzedaży (sektory zwykłe oraz prestige), około 1000 biletów na loże VIP i sektory prestige oraz ponad 4 tys. biletów rozdystrybuowanych w ramach sprzedaży zamkniętej i rezerwacji (fancluby, bilety sponsorskie, kibice gości, akademia).

Paradoks polega na tym, że... ten mecz może już o niczym nie decydować. Lechia może zapewnić sobie awans do PKO Ekstraklasy już w najbliższy weekend, jeśli pokona GKS Tychy, a dzień wcześniej Arka Gdynia wygra na wyjeździe z Podbeskidziem Bielsko-Biała. Drugi wariant zakłada wygraną biało-zielonych i brak zwycięstwa GKS-u Katowice ze Stalą Rzeszów.

W przypadku Arki awans w najbliższy weekend jest trudny do osiągnięcia. Najpierw trzeba wygrać w Bielsku-Białej, a ponadto liczyć na to, że swoich meczów nie wygrają GKS Tychy, GKS Katowice, Wisła Kraków i Motor Lublin. Ekstraklasa jest na wyciągnięcie ręki dla obu trójmiejskich drużyn, ale trzeba zrobić jeszcze ten ostatni krok.

Tomasz Galiński, WP SportoweFakty

Komentarze (3)
avatar
GKS.adam
6.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Trójmiasto jest nasze Trójmiasto do ARKI należy..... 
avatar
Kasia Kowol
1.05.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Kibicie Lechii nigdy nie zawodzą! 
avatar
Mariusz Kaczmarski
30.04.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
ja będę 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.