Twarda ręka Premier League dosięgnie sponsorów bukmacherskich. Powstał nowy kodeks

Getty Images / Ross MacDonald/SNS Group / Trofeum za wygranie Premier League
Getty Images / Ross MacDonald/SNS Group / Trofeum za wygranie Premier League

Spore zmiany na Wyspach. Ligi poinformowały o specjalnym kodeksie, który ma się zająć kwestią sponsorowania klubów przez firmy bukmacherskie.

W tym artykule dowiesz się o:

Premier League bierze sprawy w swoje ręce. Wraz z EFL, FA (angielską federacją) oraz WSL ogłosiła nowy kodeks postępowania dotyczący umów sponsorskich z firmami zajmującymi się hazardem.

Specjalnie określone zasady mają za zadanie uregulowanie kwestii sponsorowania zakładów bukmacherskich w profesjonalnej piłce. Wszystkiemu ma przyświecać misja sprostaniu czterem priorytetom: ochronie, odpowiedzialności społecznej, uczciwości i poprawnemu reinwestowaniu.

Spory nacisk położono na ostatni z nich. Zgodnie z uchwalonymi normami, przychody generowane ze sponsorowania gier hazardowych muszą być przekierowywane na infrastrukturę związaną z futbolem (stadiony, bazy treningowe itd.) i programy społecznościowe, jak opisuje The Athletic.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Niesamowite trafienie. Takie bramki zdarzają się naprawdę bardzo rzadko

Ponadto, tego rodzaju firmy będą musiały ukierunkować swoje działania marketingowe, tak aby uniknąć dotarcia chociażby do dzieci. Zostaną także zobligowane do przeprowadzania kampanii informacyjnych, mających na celu edukację nt. skutków korzystania z usług bukmacherskich.

Sponsorowanie gier hazardowych musi być także oparte na uczciwości. Jak zapisano w kodeksie, nie może ono szkodzić dobru uczestników biorących udział w rozgrywkach.

Nowe zasady będą obowiązywać już w nadchodzącym sezonie 2024/25. Wszystkie kluby z automatu zostaną zobligowane do ich przestrzegania.

Pracował z Rangnickiem i Nagelsmannem. Teraz dybie na Wisłę w Europie
Wielka wyprzedaż w Manchesterze? Szatnia United może opustoszeć

Źródło artykułu: WP SportoweFakty