FC Barcelona i Nike zawarły nową umowę sponsorską, która została zatwierdzona podczas zdalnej sesji nadzwyczajnej zgromadzenia socios (kibice klubu, którzy równocześnie są członkami FC Barcelony). Jak informuje "sport.es", kontrakt obowiązuje do 2038 roku i został przyjęty przy 419 głosach za, 27 przeciw i 22 wstrzymujących się.
Prezydent klubu, Joan Laporta, podkreślił, że umowa z Nike jest "najlepszym kontraktem sponsorskiego sprzętu sportowego w świecie piłki nożnej". Laporta zaznaczył, że porozumienie to jest istotne dla ochrony modelu własnościowego klubu oraz wspiera jego stabilność finansową.
Według "sport.es", FC Barcelona zarobi ok. 1,7 mld euro (ponad 7.2 mld zł) do 2038 roku, a premia za odnowienie wyniesie 150 mln euro, rozłożona na 14 lat trwania kontraktu. Nike pozostanie głównym sponsorem klubu, z prawem do reklamy na stadionie i dostępu do zawodników na potrzeby marketingowe.
ZOBACZ WIDEO: Ostry kąt? Żaden problem! Popisał się cudownym trafieniem
Nowy kontrakt zawiera bonus za odnowienie, stałą kwotę na sezon oraz zmienną w zależności od zdobytych tytułów. Co ważne, bonusy za tytuły są równe dla drużyn męskich i żeńskich. Umowa przewiduje wzrost wartości o 10-15 proc.
W ramach umowy, Nike zyskało wyłączność na kategorie produktów technicznych, a klub będzie rozwijał produkty "monobranded". FC Barcelona odzyska kontrolę nad operacjami detalicznymi i e-commerce na całym świecie. BLM, spółka zależna klubu, może w sezonie 2025/26 przynieść 200 mln euro.
Kibicuj "Lewemu" i FC Barcelonie na Eleven Sports w Pilocie WP (link sponsorowany)