Zgodnie z podpisaną właśnie umową Warka, jako Oficjalny Sponsor Reprezentacji Polski, będzie wspierała polską kadrę w czasie przygotowań do najważniejszej imprezy sportowej organizowanej w Polsce - EURO 2012 oraz w trakcie eliminacji do mistrzostw świata, które zostaną rozegrane w 2014 r. w Brazylii. Umowa, która została podpisana ze spółką Sportfive - wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Piłki Nożnej w zakresie praw sponsorskich i marketingowych - obejmuje obecność reklamową Warki na tablicach informacyjnych wokół murawy podczas meczów Reprezentacji Polski oraz na boiskach treningowych. Logo sponsora będzie także obecne na meczach Reprezentacji Polski U-21. Na podstawie tej samej umowy Warka zobowiązała się do wspierania rozgrywek Pucharu Polski, zostając Oficjalnym Sponsorem Pucharu Polski. Warka ma również prawo do wykorzystywania logo Reprezentacji Polski i jej wizerunku w swojej komunikacji marketingowej.
- Oblicze polskiej piłki zmienia się na lepsze. Wystarczy spojrzeć na nowe stadiony w Warszawie i w Poznaniu oraz te powstające w wielu miastach Polski. To nowa jakość, doskonałe warunki do oglądania widowisk sportowych. Inwestujemy w polską piłkę konsekwentnie od wielu lat. Fakt sponsorowania Reprezentacji Polski jest dowodem, że mocno wierzymy w możliwości polskich piłkarzy i chcemy ich aktywnie wspierać. Już za niecałe dwa lata będziemy mieli szansę na własne oczy przekonać się, dokąd te zmiany nas zaprowadzą. Będziemy świadkami najważniejszego wydarzenia sportowego w polskiej historii - EURO 2012. Chcemy, by Warka była obecna w tych ważnych dla polskiej piłki momentach - powiedział Xavier Belison, prezes Grupy Żywiec.
- Cieszę się, że kolejna znana marka zdecydowała się na współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Dzięki stabilizacji finansowej znacznie łatwiej będzie nam wprowadzać zmiany, których wszyscy od nas oczekują. Teraz z jeszcze większą motywacją będziemy pracowali na to, aby nasza reprezentacja spełniła marzenia wielu tysięcy sympatyków futbolu i odniosła w końcu sportowy sukces - powiedział prezes PZPN Grzegorz Lato.
Warka sponsorem polskiej piłki
Sponsoring sportowy jest bardzo ważną częścią aktywności marketingowych Warki, która od wielu lat jest obecna w polskiej piłce. Doskonałym przykładem świetnie funkcjonującego sponsoringu jest wsparcie obecnego Mistrza Polski - poznańskiego Kolejorza. Udane kontakty Warki z Lechem trwają już trzy lata i przynoszą obopólne korzyści. Właśnie w tym klubie po raz pierwszy spotkały się drogi Franciszka Smudy jako trenera poznańskiej drużyny i marki Warka jako sponsora.
- W sporcie zawodowym rola sponsora jest niezwykle istotna. Bardzo dobrze wspominam współpracę Warki z Lechem Poznań, która przebiegała niezwykle profesjonalnie. Jestem przekonany, że tak samo będzie teraz, gdy Warka została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski - powiedział Franciszek Smuda, selekcjoner Reprezentacji Polski.
Od lutego 2009 roku Warka jest również oficjalnym sponsorem Ekstraklasy - najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej w Polsce. Warka wspiera tym samym 16 najbardziej liczących się w naszym kraju klubów, przyczyniając się do poprawy kondycji całej polskiej piłki. Po podpisaniu umowy na sponsoring reprezentacji Polski rośnie jeszcze zaangażowanie Warki w te zmiany, które powinny przynieść wymierne sukcesy polskich drużyn zarówno na boiskach krajowych, jak również na arenach międzynarodowych.
- Nie sposób nie zauważyć pozytywnych zmian zachodzących w polskim futbolu. Najbardziej widoczne są one z perspektywy kibica. Dopingowanie swoich ulubionych drużyn na stadionach, które spełniają najwyższe normy światowe - w Warszawie, Poznaniu czy Kielcach, to prawdziwe przeżycie. Dzięki nowoczesnej oprawie oraz coraz wyższemu poziomowi sportowemu, mecze stają się widowiskami. Jako kibic jestem niezwykle szczęśliwy, że świadomie zbliżamy się do standardów europejskich, gdzie mecze są prawdziwym świętem futbolu, w którym mogą uczestniczyć całe rodziny. Poprawa bezpieczeństwa na naszych boiskach jest już zauważalna. Obecność na meczu rozgrywanym w przyszłości na Stadionie Narodowym w Warszawie bądź na stadionie w Gdańsku to marzenie każdego kibica - powiedział Maciej Mitoraj, wiceprezes ds. marketingu Grupy Żywiec.