Ekspert o kampanii Legii Warszawa: Jest kontrowersyjna, ale inne kluby powinny brać z niej przykład

Duże kontrowersje wzbudziła ostatnia kampania Legii. Mistrz Polski reklamował się w kilku miastach na terenie kraju. Pomysł nie podoba się fanom miejscowych drużyn, ale branża reklamowa go chwali.

W tym artykule dowiesz się o:

Kampanię dla klubu ze stolicy zrealizowała agencja Change Integrated oraz domy mediowe Equinox Polska i Value Media. Autorzy oparli komunikację na przewrotnych, dedykowanych hasłach "Możesz być nawet z Łodzi/Wrocławia/Gdańska/Poznania/Krakowa, jeśli jesteś kibicem Legii".

Fani klubów z wymienionych miast szydzą z bilboardów Wojskowych. Trudno przejść wokół całej sprawy obojętnie. - Władze Legii musiały wkalkulować ryzyko, że pewnym środowiskom się to nie spodoba, ale nie chodziło o to, aby przekonać kibica np. Wisły do Legii - mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, wiceprezes Agencji Reklamowej CzART, ekspert komunikacji marketingowej z wieloletnim doświadczeniem.

- Takie podejście z jednej strony może być odebrane jako wyraz uznania dla fanów spoza stolicy, że klub też o nich pamięta, a z drugiej jest to podejście czysto biznesowe. Legia szuka klientów wśród grupy, która ma ograniczone możliwości uczestnictwa w każdym meczu. Nie doszukiwałbym się przy tym chęci pozyskania nowych fanów, ale bardziej zaktywizowania tych już zdeklarowanych - dodał.

Przeglądając fora kibiców rzuca się również w oczy zarzut wobec hasła "Mistrz całej Polski". - Kreacja jest bardzo czytelna, jednoznacznie nawiązuje do klubowych barw i na pewno kibice piłkarscy z dużą łatwością ją lokalizują. Trudno mieć zastrzeżenia do owego hasła, ponieważ Legia zdobyła tytuł mistrza w rozgrywkach ogólnopolskich - zaznaczył Deryng-Dymitrowicz.

- Można powiedzieć, iż stołeczny klub wyznacza nowe trendy, wyróżniając się na tle pozostałych graczy. Legia pokazała, że nie boi się odważnej, kontrowersyjnej komunikacji. Zyskała dodatkowy wydźwięk wśród środowisk, które na co dzień nie śledzą jej poczynań sportowych, a to ważne chociażby w kontekście pozyskiwania nowych sponsorów. Myślę, iż w trosce o efektywność biznesu konkurenci powinni podążyć za tym przykładem. Chcąc maksymalizować zyski, nie można zamykać się na lokalnym podwórku - podkreślił.

Legia znana jest z pragmatycznego podejścia do biznesu. Dywersyfikuje źródła przychodów w ślad za największymi klubami europejskimi. Zyski z dnia meczowego to jedynie część składowa całego budżetu. Liczy się również pozyskiwanie sponsorów, sprzedaż oficjalnych gadżetów, przychody z marketingu mobilnego, transferów, komercyjnych imprez, tournee z udziałem drużyny, licencji udzielanych podmiotom zewnętrznym na wykorzystanie znaków zastrzeżonych klubu itd. To wszystko pozwala optymalizować budżet, ale wymaga też otwarcia się na fanów z całego kraju, a w perspektywie czasu również na tych spoza granic Polski.

Komentarze (11)
avatar
gizm00
16.01.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Prawda jest taka, że Ci co stoją obok tematu dostrzegają właśnie zalety reklamy, bo czy do samej "kreacji" można się jakoś specjalnie przyczepić? Moim zdaniem nie. Czy kibice Legii z tych miast Czytaj całość
jjmaxim
16.01.2014
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Jestem z Dolnego Śląska, obecnie studiuję we Wrocławiu. Jestem kibicem Legii Warszawa, ale zdarzy mi się pójść dwa razy w roku na mecz Śląska. Jako fan stołecznej drużyny przyznaję, ze dla mnie Czytaj całość
avatar
Fanatyk__Śląska___Wrocław
16.01.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Branża reklamowa go chwali za co chwali ? 
Bodiczek
16.01.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pewna część "artystów" z tzw. polskiego szoł biznesu też lubi rozgłos, byle jaki rozgłos dodajmy, co nie zmienia faktu, że część społeczeństwo patrzy na nich z politowaniem ;) Wiec wywołanie za Czytaj całość
avatar
Gert
16.01.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Pan chyba jednak nie zna się na reklamie. Reklama ma jeden zasadniczy cel - ma wywołać pożądanie reklamowanego produktu u konsumenta. A jak wszyscy wiemy, kampania nie przyjęła się dobrze ani w Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.