Mistrz Polski w strefie spadkowej? Tylko Lech Poznań to potrafi!

Newspix / RADOSLAW JOZWIAK/CYFRASPORT
Newspix / RADOSLAW JOZWIAK/CYFRASPORT

Lądując po 8. kolejce w strefie spadkowej, Lech Poznań powtórzył swój niechlubny wyczyn z sezonu 2010/2011, gdy również znalazł się pod "kreską", występując w lidze jako obrońca mistrzowskiego tytułu.

W tym artykule dowiesz się o:

Mistrza Polski do strefy spadkowej zrzuciło Podbeskidzie Bielsko-Biała, które w meczu 8. kolejki wygrało przy Bułgarskiej 17 1:0 po golu Mateusza Szczepaniaka. Górale dzięki temu przeskoczyli Kolejorza w ligowej tabeli, spychając go pod "kreskę". Lech w pierwszych ośmiu meczach nowego sezonu zdobył tylko cztery punkty i doznał aż sześciu porażek - żadna inna drużyna Ekstraklasy nie przegrywała w tej edycji tak często.

Mistrz Polski w strefie spadkowej to widok rzadki, ale nie jest zdarzeniem bez precedensu. W XXI wieku mistrz Polski wylądował pod "kreską" dwukrotnie i... w obu przypadkach dokonał tego Lech!

W sezonie 2010/201 Kolejorz znalazł się w strefie spadkowej po 12. kolejce, gdy przegrał na wyjeździe z Ruchem Chorzów 0:1. Co ciekawe, Lech wpadł pod "kreską" w tydzień po rozgromieniu Wisły Kraków 4:1 i w trzy dni po spektakularnym zwycięstwie z Manchesterem City (3:1) w Lidze Europy. W meczu z Biała Gwiazdą zespół prowadził Jacek Zieliński, ale już z Anglikami na ławce Kolejorza usiadł Jose Maria Bakero, dla którego spotkanie z Niebieskimi było debiutem w Ekstraklasie.

Lech w strefie spadkowej był tylko przez jedną kolejkę, bo wydostał się z niej już po meczu 13. serii z Lechią Gdańsk (2:0), po którym rozpoczął marsz w górę tabeli.

Żaden inny z XXI-wiecznych mistrzów Polski nie zaliczył takiej gafy w sezonie, w którym bronił tytułu. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w sezonie 2004/2005 Wisła Kraków wywalczyła drugie z rzędu mistrzostwo, będąc liderem Ekstraklasy od pierwszej do ostatniej kolejki.

By znaleźć innego niż Lech mistrza Polski, który wylądował w strefie spadkowej, trzeba cofnąć się do sezonu 1998/1999. Wtedy Łódzki Klub Sportowy był pod "kreską" po kolejkach numer 8 i 9.

Mistrzowie Polski w XXI wieku*:

SezonDrużyna broniąca tytułuNajniższe miejsce w trakcie sezonu
2002/2003 Legia Warszawa XI
2003/2004 Wisła Kraków IV
2004/2005 Wisła Kraków I
2005/2006 Wisła Kraków V
2006/2007 Legia Warszawa IX
2007/2008 Zagłębie Lubin VII
2008/2009 Wisła Kraków V
2009/2010 Wisła Kraków IV
2010/2011 Lech Poznań XV (strefa spadkowa)
2011/2012 Wisła Kraków X
2012/2013 Śląsk Wrocław X
2013/2014 Legia Warszawa III
2014/2015 Legia Warszawa XII
2015/2016 Lech Poznań XV (strefa spadkowa)

* - poza sezonem 2001/2002, gdy liga była podzielona na dwie grupy po osiem drużyn

Komentarze (1)
Elos
15.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
obciach na maxa Kolejorz 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.