Jose Mourinho - nieobiektywny hipokryta czy wodzący wszystkich za nos strateg?

Wiele osób puka się w czoło czytając lub słuchając tego, co po niektórych meczach mówi Jose Mourinho. Dlaczego Portugalczyk opowiada w mediach niestworzone historie, które często budzą śmiech?

W tym artykule dowiesz się o:

By zrozumieć specyficzną filozofię pracy "The Special One", trzeba zrozumieć jaki jest jego główny cel. To odwrócenie uwagi mediów i kibiców od wszelkich mankamentów zespołu i skierowanie jej na inne, poboczne tory. Odkąd Jose Mourinho wrócił do Chelsea, hołduje tej zasadzie aż do bólu i trzeba przyznać, że bardzo skutecznie zwodzi tych, którym się wydaje, że wszystko co usłyszą z jego ust, jest wyrazem jego myśli.

Nic bardziej mylnego! Portugalczyk najwyraźniej (i trudno odmówić mu racji) wychodzi z założenia, że jeśli jego drużyna ma jakiś problem, to nie warto, by roztrząsały go media. Lepiej je zwieść, a sprawą zająć się po cichu, z dala od telewizyjnych kamer.

Właśnie dlatego, gdy w styczniu Chelsea straciła pięć goli w starciu z Tottenhamem, "The Special One" mówił o kampanii sędziowskiej przeciwko jego ekipie (uwypuklając jeden błąd arbitra), bardzo podobną taktykę zastosował też po niedawnej klęsce 0:3 z Manchesterem City, gdy wypalił, że wynik jest fałszywy i zamazuje rzeczywisty obraz gry.

Przykłady podobnych wypowiedzi można mnożyć bez końca. One rozpalają kibiców do czerwoności i ogniskują dyskusję na temat Chelsea tylko wokół Mourinho. Doszło już tego, że po każdej wpadce The Blues kibice czekają głównie na to co powie portugalski menedżer, kompletnie porzucając analizę boiskowych wydarzeń.

"The Special One" irytuje, rzuca czasem tezy absurdalne, nieobiektywne, można odnieść wrażenie, że mówi wyłącznie to, co mu jest w danej chwili wygodne. Wszystko to jednak element większej gry. Jakiej? Nikt nie ma się zastanawiać dlaczego londyńczycy stracili dwanaście goli w sześciu meczach Premier League, dlaczego Cesc Fabregas bardzo powoli wraca do optymalnej formy, co się dzieje z Edenem Hazardem, czy z Diego Costą, który na każdym kroku udowadnia, że zawodowo spełniałby się raczej w MMA, a nie w futbolu.

Te tematy są jednak poruszane rzadko, piłkarze Chelsea raczej nie zmagają się ze skomasowaną krytyką, bo wszelkie gromy spadają na głowę Mourinho - i to na jego własne życzenie. Portugalczyk czuje się z tym znakomicie. Gdy krzywdzona jest jego drużyna, krytykuje sędziów, ale gdy ci pomylą się na korzyść The Blues, z ironicznym uśmiechem pyta: "gdzie tu widzicie kontrowersje?".

Kibice zaskakująco łatwo dają się nabrać na te gierki Mourinho, a on sam jest zadowolony, bo osiąga cel i udaje mu się zdjąć presję z piłkarzy. W ubiegłym sezonie taka strategia przyniosła Chelsea dwa trofea (mistrzostwo i Puchar Ligi Angielskiej). Trwające rozgrywki ujawniły spore problemy, ale Portugalczyk jest konsekwentny w swoim stylu pracy. Czy nadal będzie mu się to opłacać? Odpowiedź poznamy za kilka miesięcy.

Szymon Mierzyński

Komentarze (1)
szczery do bólu
23.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Mourinho to żaden wielki trener , cwaniaczek za 3 zł co mając takich zawodników w ekipie i tak zawodzi . Każdy w miare inteligentny trener prowadząc tej klasy drużyny też by sobie poradził . Ni Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.