Finansowy potentat na autostradzie do Bundesligi. "Awans RB Lipsk dobrze zrobi całej lidze"

Założony w 2009 roku i sponsorowany przez Red Bulla klub RB Lipsk po rozegraniu 19 z 34 kolejek 2. Bundesligi otwiera tabelę i wszystko wskazuje na to, że pierwszy raz w historii awansuje do najwyższej klasy rozgrywkowej w Niemczech.

Kolejny marketingowy produkt popularnego koncernu spożywczego pojawił się w niemieckim futbolu blisko siedem lat temu. Działacze zaczęli od wykupienia licencji V-ligowego SSV Markranstaedt i pozyskiwania coraz lepszych zawodników. W 2014 roku RB Lipsk ("RB" oznacza "RasenBallsport", choć jednoznacznie kojarzy się z nazwą sponsora) cieszył się z awansu do 2. Bundesligi.

Przed debiutanckim sezonem na zapleczu elity sięgnięto po kilku znanych i klasowych graczy. Drużynę wzmocnili między innymi Marvin Compper, Ante Rebić, Rani Khedira, a w trakcie rozgrywek pozyskano Omera Damariego i Emila Forsberga. Przeskok okazał się jednak zbyt duży i drużyna z Saksonii finiszowała dopiero na piątym miejscu w tabeli. Awansu nie udało się wywalczyć, ale też rozczarowanie nie było duże, ponieważ sezon 2014/2015 - jakkolwiek działacze i piłkarze nie ukrywali chęci awansu - miał być przejściowy.

Przed nowymi rozgrywkami skład RB stał się jeszcze mocniejszy. Nowy trener Ralf Rangnick, który dotąd pełnił rolę dyrektora sportowego, dodatkowo ma do dyspozycji Daviego Selke, Marcela Sabitzera, Massimo Bruno, Stefana Ilsankera, Willego Orbana, Atinca Nukana i Marcela Halstenberga. Wartość rynkowa wszystkich graczy sięga 40 mln euro, a drugiego pod tym względem zespołu ligi, SC Freiburg, niespełna 29 mln (wg transfermarkt.de).

Przy takim silnym składzie, z niemiecką nadzieją w ataku Selke oraz reprezentantami Austrii, Danii oraz Szwecji (Forsberg był jednym z bohaterów Trzech Koron w barażach o awans do Euro 2016), drużyna z Lipska ma obowiązek plasować się w ścisłej czołówce. I rzeczywiście - po 19 kolejkach otwiera tabelę, a nad trzecim zespołem ma aż 8 punktów przewagi! W tej sytuacji awans bardzo trudno będzie wypuścić z rąk.

Wydanie ogromnych jak na warunki II-ligowe pieniędzy na wzmocnienia (ponad 40 mln euro w ciągu dwóch lat) zrobiło swoje. RB nie należy do najbardziej lubianych klubów, ponieważ kibicom nie podoba się sztuczne tworzenie potęgi oparte na środkach wpompowywanych przez sponsora, ale wzbudza duże zainteresowanie i podwyższa atrakcyjność.

- Myślę, że RB pod każdym względem jest gotowe na pierwszą ligę. Nasz awans dobrze zrobi całym rozgrywkom. Wspiera nas mnóstwo kibiców na wyjazdach, a prawie wszystkie domowe mecz są wyprzedane. Jesteśmy atrakcyjni dla Bundesligi - przekonuje Rangnick, cytowany przez "Die Welt". - Liczymy, że staniemy się jednym z najlepszych klubów w Niemczech, ale nie dokonamy tego ani w przyszłym, ani w jeszcze kolejnym roku. Nie kryjemy ambicji, jednak wiemy, że na wszystko potrzeba czasu - dodaje.

W przypadku awansu na mogącą pomieścić niemal 45 tysięcy fanów Red Bull Arenę przybędą nowi wartościowi piłkarze, skuszeni świetnymi perspektywami i wysokimi pensjami. Wyzwaniem dla działaczy będzie też zatrzymanie kluczowych ogniw - Forsberg, Sabitzer, Selke czy Yussuf Poulsen nie powinni narzekać na brak ofert. Pewne jest, że z RB Lipsk Bundesliga będzie, przynajmniej na początku, ciekawsza - tak jak w 2008 roku po awansie TSG 1899 Hoffenheim.

Komentarze (3)
avatar
Rafał Rolkowski
4.01.2016
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Nikt takich sztucznych tworów nie szanuje. Nawet fani piłkarscy z Lipska mają to gdzieś. Jak można się utożsamiać z komercyjnym tworem, bez żadnej historii?! 
avatar
Marian Paździoch
4.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A jakim zagrożeniem dla Bayernu ma być drużyna, która dopiero co awansowała do pierwszej ligi? Najpierw to trzeba się w tej lidze w ogóle utrzymać. Myśleć o realnej walce w górze tabeli to możn Czytaj całość
avatar
Mossad
3.01.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
I bardzo dobrze. Potrzeba w Bundeslidze ekipy z DDR. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.