LM: PSG - Chelsea. Mistrzowie i starzy znajomi rozpoczną głośny dwumecz

PAP/EPA / IAN LANGSDON
PAP/EPA / IAN LANGSDON

Pojedynek mistrzów Francji i Anglii to jedno z najważniejszych wydarzeń rozpoczynającej się fazy Ligi Mistrzów. Dwumecze Paris Saint-Germain kontra Chelsea Londyn w poprzednich sezonach były pasjonująco zacięte.

We wtorek rozpoczyna się faza pucharowa Ligi Mistrzów. W walce o trofeum pozostało 16 klubów, a dwumecz, którego pierwszy akt będzie w Paryżu, jest jednym z tych, o których mówi się najwięcej. Ligue 1 oraz Premier League to jedne z najsilniejszych lig w Europie. Właśnie Paris Saint-Germain i Chelsea Londyn zatriumfowały w nich w poprzednim sezonie.

Do dwumeczu bez rozstawienia przystępują Francuzi. Jedna porażka spowodowała, że drużyna Blanca skończyła w swoją grupę na drugim miejscu za Realem Madryt. Pozostali konkurenci, czyli Szachtar Donieck i Malmoe FF byli tłem.

- Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że sezon w naszym wykonaniu zostanie oceniony przez pryzmat wyniku w Lidze Mistrzów – nie ukrywa trener Laurent Blanc. - Mamy potencjał, by wygrać z Chelsea. Tym bardziej, że nasze poprzednie konfrontacje z tym rywalem były wyrównane, a ciągle zbieramy doświadczenie.

W weekend PSG było wyjątkowo skromne. Zremisowało 0:0 z Lille OSC, co nie komplikuje sytuacji w tabeli. Zlatan Ibrahimović i spółka mają na koncie prawie dwukrotnie więcej punktów niż wicelider Ligue 1. Mogą koncentrować się w stu procentach na próbie podbicia Europy. Kilku kluczowych piłkarzy odpoczywało i zbierało energię na hit Ligi Mistrzów.

Inna sytuacja w Londynie. Chelsea nie spisuje się w Premier League na miarę oczekiwań, ale akurat poprzedni mecz w jej wykonaniu był wyborny. Skończyło się zwycięstwem 5:1 z Newcastle United. To najwyższe zwycięstwo The Blues w tym sezonie. Boisko musiał opuścić przedwcześnie John Terry, co ogranicza Guusowi Hiddinkowi pole manewru w obronie.

- Szanse w dwumeczu oceniam 50 na 50 procent - ocenia Hiddink cytowany przez uefa.com. PSG buduje silną drużynę. Aby stać się wielkim klubem, musi wygrać Ligę Mistrzów i podąża w takim kierunku. Poprawiamy naszą grę w nowym roku. Przed nami wielka próba, jaką jest walka o awans z mistrzem Francji.

Paris Saint-Germain ma bilans dwa zwycięstwa, pięć remisów i cztery porażki z klubami Premier League. Co ciekawsze, Chelsea wygrało tylko raz we Francji. Osiem lat temu zremisowali w Bordeaux 1:1 i dopiero w rewanżu u siebie pobili Girondins 4:0. Rywali prowadził wówczas obecny trener PSG Blanc.

Kibice pamiętają jeszcze lepiej dwumecze parysko-londyńskiej z ostatnich sezonów. Oba były pasjonująco zacięte. O awansie decydowały gole zdobyte na wyjeździe. Nadchodząca konfrontacja ma przynieść podobne emocje.

Paris Saint-Germain - Chelsea Londyn / wt. 16.02.2016 godz. 20.45

Przewidywane składy:

PSG: Trapp - Marquinhos, Thiago Silva, David Luiz, Maxwell - Matuidi, Thiago Motta, Verratti - Di María, Ibrahimović, Cavani.

Chelsea: Courtois - Azpilicueta, Ivanović, Cahill, Rahman - Fabregas, Obi Mikel - Hazard, Willian, Pedro - Diego Costa.

Sędzia: Carlos Velasco Carballo.

Zobacz wideo: Hamalainen wygwizdany na Łazienkowskiej

Źródło: WP Sportowefakty

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.