Czytaj w "PN": startuje Liga Mistrzów. Droga do Cardiff

Getty Images / Steve Welsh / Poznaliśmy pary III rundy el. LM
Getty Images / Steve Welsh / Poznaliśmy pary III rundy el. LM

Sezon piłkarski zaczyna się na dobre dopiero wtedy, gdy rusza Liga Mistrzów, która skupia uwagę kibiców nie tylko w Europie. W rozgrywkach uczestniczą przecież znakomite drużyny, występują najlepsi piłkarze, a gra toczy się o wielkie pieniądze.

W tym artykule dowiesz się o:

Z wyliczeń, jakich dokonano zaraz po ostatnim meczu finałowym Champions League, wyszło, że zdobywca trofeum Real zarobił za udział w niej w poprzednim sezonie 94 miliony euro. Natomiast pokonane pod koniec maja w Mediolanie Atletico - dwanaście milionów mniej. Z tym że w obu przypadkach prawie połowę tych premii stanowił tak zwany market pool, czyli pieniądze uzyskane z praw marketingowych.

W przededniu nowej edycji obu krezusów z Madrytu spotkał jednak potężny cios, bo FIFA podtrzymała decyzję i przez dwa najbliższe okna transferowe nie będą mogli sprowadzać nowych zawodników. A w ruszającej właśnie jubileuszowej, bo 25. edycji Champions League, a w ogóle 62. tych najważniejszych europejskich rozgrywek klubowych, poza stolicą Hiszpanii podwójnie będą się mogli nimi emocjonować również kibice w Lizbonie, skąd są Benfica i Sporting, a także w Londynie, w którym do regularnie uczestniczącego w LM Arsenalu dołączył tym razem wielki rywal z północy angielskiej metropolii - Tottenham Hotspur.

ZATRZYMAĆ HISZPANÓW

Kluby hiszpańskie nie tylko w poprzednim sezonie zdominowały Champions League. Również przed dwoma laty finał był ich wewnętrzną sprawą, mało tego, były to także derby Madrytu, i górą tak jak ostatnio byli Królewscy. Ich dwa ostatnie triumfy przedzieliła zdobyciem Pucharu Mistrzów Barcelona.

- Na pewno hiszpański tercet również teraz będzie zaliczany do głównych faworytów - mówi Włodzimierz Lubański, najlepszy strzelec w historii reprezentacji Polski. - Real, Barcelona i Atletico mają znakomitych piłkarzy i świetnych trenerów, oraz ogromne pucharowe doświadczenie. Mam jednak przeczucie, że w tym sezonie do finału może jednak dojść zespół angielski i tutaj musi się pojawić Manchester City, czyli klub, który wspaniale odrodził się po latach posuchy, a prawie pół wieku temu jako zawodnik Górnika Zabrze miałem okazję rywalizować z nim w europejskich pucharach. Pep Guardiola ma już chyba dosyć odpadania swoich drużyn w półfinale Ligi Mistrzów, chociaż trzeba pamiętać, że City trafiło do bardzo silnej grupy, właśnie z Barcą.
(…)

Zbigniew Mroziński

Cały artykuł w najnowszym numerze tygodnika „Piłka Nożna”. Od wtorku w kioskach!

ZOBACZ WIDEO Bogusław Leśnodorski o transferach: Tanio nie było, ale... (źródło TVP)

{"id":"","title":""}

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.