Duma Katalonii związała się z gigantem handlu elektronicznego czteroletnim kontraktem, co oznacza, że Japończycy przeleją na konto klubu co najmniej 220 mln euro. Co najmniej, ponieważ Barcelona otrzyma bonusy za osiągnięcia sportowe: 1,5 mln euro za każde mistrzostwo Hiszpanii i 5,5 mln euro za triumf w Lidze Mistrzów.
Począwszy od sezonu 2017/2018 logo firmy Rakuten znajdzie się na froncie koszulek Barcelony. Japończycy zajmą miejsce Qatar Airways, które zajmowały to eksponowane miejsce od sezonu 2013/2014.
Rakuten to jeden z liderów rynku sprzedaży elektronicznej. Firma powstała w 1997 roku, a dziś z jej usług korzysta ponad 50 mln użytkowników. Japończycy niedawno weszli na rynek hiszpański.
Kontrakt Barcelony z japońską firmą jest najwyższym w historii futbolu. Do tej pory światowym liderem pod tym względem był Manchestery United, który od Chevroleta otrzymuje co sezon 54 mln euro. Warto podkreślić, że tylko za sezon 2017/2018 mistrz Hiszpanii otrzyma od sponsorów koszulkowych 150 mln euro: 55 od Rakutena, 85 mln od Nike'a i 10 od Beko.
Przypomnijmy, że do 2006 roku front koszulki Barcelony był wolny od reklam. W latach 2006-2010 widniało na nim logo UNICEF-u, w latach 2011-2013 Duma Katalonii reklamowała Qatar Fundation, a od sezonu 2013/2014 koszulki Barcelony zdobiło logo Qatar Airways.
ZOBACZ WIDEO Świetny rok Nawałki. "Dobrze, że to Polak, w końcu nie musimy mieć kompleksów"