Kolejny rekord frekwencji w Tychach. Problemem wejście na stadion

Newspix / ŁUKASZ GROCHALA
Newspix / ŁUKASZ GROCHALA

Niemal 12 tysięcy widzów zobaczyło w miniony wtorek z trybun Stadionu Miejskiego w Tychach zwycięstwo reprezentacji Polski do lat 21 nad rówieśnikami z Niemiec (1:0). Mecz ten był jednocześnie organizacyjnym testem przed finałami UEFA EURO U21 2017.

- Wiele aspektów całej operacji zafunkcjonowało bardzo dobrze, zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Jest jednak kilka kluczowych kwestii, które na samych mistrzostwach muszą działać zdecydowanie lepiej - podkreślił Filip Adamus, rzecznik prasowy turnieju.

- Cieszymy się, że wspólnie budujemy widownię dla młodzieżowej reprezentacji Polski. Ogromne zainteresowanie meczem w Tychach tylko to potwierdza - mówił tuż po końcowym gwizdku selekcjoner Biało-Czerwonych, Marcin Dorna. We wtorkowy wieczór na trybunach tyskiego stadionu zasiadło łącznie 11 974 widzów, co stanowi rekord frekwencji na meczach reprezentacji Polski do lat 21 w tym stuleciu. Wyjątkową otoczkę spotkania z uznaniem opisywali także rywale. - To był dla nas doskonały test. Wiemy teraz, czego możemy się spodziewać na przyszłorocznych mistrzostwach Europy - przyznał Stefan Kuntz, trener niemieckiej kadry U21, stawianej w gronie największych faworytów "polskiego" turnieju.

Duża skala wtorkowego wydarzenia sprawiła, że jeszcze więcej konkretnych wniosków pod kątem działań operacyjnych w czerwcu 2017 roku wyciągnąć mogli przedstawiciele Lokalnego Komitetu Organizacyjnego UEFA EURO U21. - Bardzo uważnie przyglądaliśmy się całej operacji koordynowanej przez operatora stadionu, a więc spółkę Tyski Sport. Z jej przedstawicielami jesteśmy w ciągłym kontakcie od wielu miesięcy, na bieżąco dzielimy się doświadczeniami, przekazujemy nasze sugestie i możliwe rozwiązania. We wtorek udało się w praktyce sprawdzić wszystko, co z naszej perspektywy jest na tym etapie najistotniejsze. Dzięki temu jeszcze lepiej wiemy, nad czym musimy wspólnie z przedstawicielami miasta i stadionu najmocniej pracować - mówił rzecznik prasowy UEFA EURO U21 Polska 2017, Filip Adamus.

- Trzeba przyznać, że wiele aspektów całej operacji zafunkcjonowało bardzo dobrze, zgodnie z naszymi oczekiwaniami - dodał Adamus. - Wrażenie robiła przede wszystkim frekwencja i atmosfera, a to w znacznej mierze efekt przyjętej przez Tychy strategii promocyjnej. Skutecznie zadziałała także organizacja ruchu na ulicach wokół stadionu, zarówno przed meczem, jak i po meczu. Jest jednak kilka innych kluczowych kwestii, które na samych mistrzostwach muszą działać zdecydowanie lepiej.

ZOBACZ WIDEO Świetny rok Nawałki. "Dobrze, że to Polak, w końcu nie musimy mieć kompleksów"

Organizatorzy mistrzostw uwagę zwrócili przede wszystkim na złą organizację procesu wejścia kibiców na trybuny. Mimo sprawnie prowadzonej kontroli bezpieczeństwa duże kolejki tworzyły się przy tzw. kołowrotach, gdzie kibice skanowali swoje bilety. - Na Stadionie Miejskim w Tychach tych kołowrotów jest po prostu za mało, by były one w stanie "obsłużyć" frekwencję sięgającą kilkunastu tysięcy widzów. Ten problem sygnalizowaliśmy już wiosną, a kiedy tylko Tychy otrzymały prawo organizacji meczu kadry U21 z Niemcami, zaproponowaliśmy otwarcie pozostałych bram prowadzących na trybuny i ustawienie przy nich pracowników obsługi z ręcznymi skanerami wejściówek. Niestety, jak nas poinformował w październiku operator stadionu, takie rozwiązanie zostało odrzucone - opisał Adamus.

Powodem odmownej decyzji były zapisy w instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, która wspomniane bramy określa wyłącznie jako "wyjścia", a nie "wejścia" na trybuny. - Będziemy bardzo mocno apelować do przedstawicieli Tyskiego Sportu, by jednak dokonali przed przyszłorocznym turniejem niezbędnych korekt w stadionowej dokumentacji. Rozwiązania, jakie zostały zastosowane we wtorek, są niestety, z naszej perspektywy, niemożliwe do zaakceptowania - zaznaczył rzecznik turnieju.
 
Wiele negatywnych komentarzy wzbudził również stan murawy na tyskim stadionie. Z tej kwestii przedstawiciele Lokalnego Komitetu Organizacyjnego UEFA EURO U21 również zdawali sobie sprawę dużo wcześniej. - Wspólnie z operatorem stadionu pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu - przyznał Adamus. - W ciągu najbliższych trzech tygodni otrzymamy od spółki Tyski Sport szczegółowy harmonogram prac pielęgnacyjnych, które mają sprawić, że na wiosnę boisko będzie w zdecydowanie lepszym stanie niż teraz. Liczymy, że tak się faktycznie stanie i wymiana murawy nie będzie przed mistrzostwami konieczna.

Przypomnijmy, że w Tychach zostaną rozegrane 4 mecze turnieju: 3 spotkania fazy grupowej oraz półfinał. Konfrontacje UEFA EURO U21 Polska 2017 odbędą się ponadto w Bydgoszczy, Gdyni, Kielcach, Krakowie oraz Lublinie.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.