Pierwszy taki sezon Legii Warszawa od sześciu lat

PAP/EPA
PAP/EPA

W miniony weekend Legia Warszawa zaprzepaściła szansę na zostanie liderem Lotto Ekstraklasy. W sezonie 2016/2017 mistrzowie Polski nie byli na szczycie tabeli jeszcze ani razu - to pierwsza taka sytuacja do sześciu lat.

Odkąd trenerem Legii jest Jacek Magiera, mistrzowie Polski są najlepszym zespołem Lotto Ekstraklasy. W 19 rozegranych pod jego wodzą meczach zdobyli aż 45 punktów - cztery więcej niż Lech Poznań, który w tym czasie rozegrał jednak 20 spotkań. Nie pozwoliło to jednak Legii stać się liderem tabeli choćby przez jedną kolejkę.

Wszystko przez fatalny w wykonaniu stołecznej ekipy początek sezonu. Gdy 24 września Magiera przejął Legię, ta miała na koncie tylko 10 punktów, a jej strata do będącej liderem Lechii Gdańsk wynosiła aż 12 "oczek".

- Wtedy była duża strata, teraz jest mniejsza. Gonimy odkąd pamiętam, ale cel się nie zmienia: pierwsze miejsce na zakończenie sezonu i mistrzostwo Polski. Zrobimy wszystko, aby tak się stało. Legia zawsze musi być pierwsza - deklaruje opiekun obrońcy tytułu.

Na kolejkę przed końcem sezonu zasadniczego Legia jest wiceliderem ekstraklasy i ma punkt straty do Jagiellonii Białystok. Warszawianie mogli zepchnąć ekipę Michała Probierza z pierwszego miejsca w ubiegłym tygodniu, ale nie wykorzystali potknięcia Jagiellonii, która zremisowała bezbramkowo z Cracovii, bo sami podzielili się punktami z Koroną Kielce (0:0).

ZOBACZ WIDEO Ligue 1: nieprawdopodobne emocje w Metz! PSG dogoniło Monaco [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Aż trudno w to uwierzyć, ale Legia, która przewyższa wszystkich krajowych rywali pod względem finansowym, organizacyjnym i przede wszystkim potencjału piłkarskiego, w sezonie 2016/2017 nie była na szczycie ligowej tabeli ani razu. Fotelem lidera dzielili się do tej pory piłkarze Cracovii, Jagiellonii, Lechii Gdańsk i Zagłębia Lubin.

Przy Łazienkowskiej 3 odzwyczaili się od takiej sytuacji. Po raz ostatni Legia nie była liderem ekstraklasy ani razu w trakcie sezonu sześć lat temu, czyli w zupełnie innej epoce. Klub należał jeszcze do ITI, choć konflikt między kibicami a właścicielami był już wygaszony. Bogusław Leśnodorski, który wprowadził Legię na wyższy poziom finansowy i sportowy, został prezesem klubu dopiero półtora roku później.

W kampanii 2010/2011, o którą chodzi, prowadzeni przez Macieja Skorżę Wojskowi utrzymywali się na podium przez większą część rozgrywek, ale na szczycie nie znaleźli się ani razu przez 30 kolejek i zakończyli sezon jako wicemistrzowie. Brak tytułu był dużym rozczarowaniem, ponieważ latem 2010 roku, w związku z otwarciem nowego stadionu, we wzmocnienia drużyny zainwestowano kilkanaście milionów złotych.

W każdym z kolejnych sezonów Legia przewodziła ligowej stawce, nawet jeśli ostatecznie nie sięgała po tytuł. W kampanii 2011/2012 warszawianie byli liderem przez 16 kolejek - aż do 28. serii, gdy na samym finiszu dali się wyprzedzić Śląskowi Wrocław i Ruchowi Chorzów. Z kolei w sezonie 2014/2015 stołeczny zespół spoglądał na rywali z góry przez 21 kolejek, by stracić pozycję lidera na rzecz Lecha Poznań po porażce z Kolejorzem w pierwszym meczu fazy finałowej.

W sezonach 2012/2013 i 2013/2014 Legia zdobyła mistrzostwo Polski, będąc liderem bez przerwy od 7. kolejki. Natomiast w poprzedniej kampanii Legia długo musiała gonić Piasta Gliwice, ale ostatecznie po 26. kolejce zepchnęła zespół Radoslava Latala z fotela lidera i odzyskała mistrzostwo Polski po rocznej przerwie.

Co prawda Legia Magiery (45 pkt w 19 meczach) goni lidera w lepszym stylu niż rok temu Legia Stanisław Czerczesow (43/19), ale na razie Jagiellonia broni swojej pozycji lepiej niż Piast.

W sobotę na zakończenie sezonu zasadniczego Legia zagra na wyjeździe z Cracovią. Warszawianie wygrali osiem ostatnich spotkań z Pasami, a w ogóle ostatniej porażki w starciu z ekipą z Kałuży 1 doznali w kwietniu 2005 roku.

Komentarze (5)
avatar
Marek organowy
22.04.2017
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Amica poznań i tak nie ma szans.:) 
avatar
yes
21.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
"..zdobyli aż 45 punktów - cztery więcej niż Lech Poznań" - a od kogo (czy od kogoś) mniej? 
avatar
ScottZG
21.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I tak po tym, "czarodzieju" z Albanii cud wgl. , że udało się odbudować... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.